  • 11. Data: 2010-09-22 11:46:27
    Temat: Re: Kalkulator przychodów z inwestycji, magia procentu skladanego.
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-09-22 13:12, ~|_ukasz pisze:

    > Tak?
    > Strach się bać tego kalkulatora :)
    > 805 a 37 000 to duży błąd.
    > Nawet jeśli założymy kapitalizację dzienną to wyjdzie jedynie 824.

    Dobra, przesadziłem, nieporozumienie.
    Poczytałem wątek... odpaliłem kalkulator - jeśli masz (a najwyraźniej
    masz) na myśli tzw. rentę (regularne wpłaty) to liczy dobrze (bez
    zaokrągleń).

  • 12. Data: 2010-09-22 12:04:24
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    W dniu 2010-09-22 13:18, Jan Strybyszewski pisze:

    > SKad 2289 ?

    Błąd z mojej strony przy pisaniu wiadomości.

    Miałem na myśli brak odsetek za ostatni miesiąc, po prostu bardziej
    logiczne wydaje mi się rozwiązanie, że na 12 wpłat przypada
    dwunastokrotne naliczanie odsetek. (w przypadku lokowania pieniędzy
    przez rok i miesięcznej kapitalizacji)

    --
    pzdr,
    ererer

  • 13. Data: 2010-09-22 13:44:18
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ~|_ukasz pisze:

    > Tak?
    > Strach się bać tego kalkulatora :)
    > 805 a 37 000 to duży błąd.

    Ale jaki bład ? Czy mozesz podac fakty zamiast smecic.

    > Z całym szacunkiem, ale weź się za coś innego niż kalkulatory finansowe,
    > bo nawet bez obliczeń widać, że kompletnie

    Konkrety. Wystarczy zajrzec w zrodło nie jest tajne....

  • 14. Data: 2010-09-22 13:46:59
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Paweł pisze:

    > i po co?
    > na http://www.goldfinance.pl/kalkulatory/kalkulatory/
    > jest wszystko co potrzeba zeby sie orientowac :)

    Masz na mysli te strone z wielkim flasem latajacym po ekranie i
    kalkulator ktory pomija podatek ? Tak swietnie.

    Zrobilem go wlasnie po to by znac DLA SIEBIE kwote netto inwestycji.

  • 15. Data: 2010-09-22 13:48:26
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    ererer pisze:

> [...]
    > logiczne wydaje mi się rozwiązanie, że na 12 wpłat przypada
    > dwunastokrotne naliczanie odsetek. (w przypadku lokowania pieniędzy

    Na logike masz racje, ale formuly matematyczne uwazaja inaczej :)
    Pomysle nad przerobienien tego niuansu na "excell" dla opornych :)

  • 16. Data: 2010-09-22 13:49:26
    Od: ererer <e...@n...pamietam.maila>

    W dniu 2010-09-22 15:48, Jan Strybyszewski pisze:
    > Na logike masz racje, ale formuly matematyczne uwazaja inaczej :)
    > Pomysle nad przerobienien tego niuansu na "excell" dla opornych :)

    Formuły-sruły.

    w = wielkość wpłaty
    x = oprocentowanie okresu + 1
    c = całkowity depozyt
    n = liczba okresów

    po pierwszym miesiącu, c = wx
    po drugim, c = (w + wx)x = wx + wx^2 = w(x+x^2)
    po n, c = w(x^1+x^2+...+x^n)
    ^

    ciąg geometryczny

    Pierwszy wyraz ciągu: a1 = x
    q = x

    suma ciągu, Sn = a1 * ((1-q^n)/(1-q)) = a1 * ((1-a1^n)/(1-a1)

    c = w * Sn = w * a1 * ((1-a1^n)/(1-a1))

    W przypadku Twojego kalkulatora a1 = x^0 = 1.

    --
    pzdr,
    ererer

  • 17. Data: 2010-09-24 18:59:31
    Od: "Chlorek potasu" <h...@k...cc>

    "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> wrote in message
    > Kalkulator przychodów z inwestycji. Magia procentu składanego
    >

    > Dzisiaj oddaje do Waszych rąk kalkulator liczący potencjalne przychody i
    > zyski (oraz podatek brrr) dla Waszych inwestycji. Po podaniu kwoty jaką
    > planujecie odkładać co miesiąc (lub jednorazowej inwestycji), oraz
    > oczekiwanej stopy zwrotu, dowiecie się o potencjalnym przychodzie i zysku
    > brutto oraz netto, w tym ile podatku oddaliście naszemu krajowi.

    Coś mi sie wydaje, że tu nie chodzi o kalkulator tylko o szpiegowanie po
    podpisaniu cyrografu z google. Radze uważać.

    script type="text/javascript">
    <!--
    google_ad_client = "pub-8726070607826617";
    /* 468x60, artykuly w srodku */
    google_ad_slot = "1453642341";
    google_ad_width = 468;
    google_ad_height = 60;