  • 1. Data: 2009-11-19 11:00:46
    Temat: Kapitał Bezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta
    Od: " " <w...@g...pl>

    http://depozyty.getinbank.pl/kapital_bezpieczenstwa.
    html

    Przechodząć obok banku zobaczyłem reklame produktu o nazwie kapitał
    Bezpieczeństwa VI

    czy to dobra oferta?

    denerwuje mnie jednak to że nie gwarantują żadnego zwrotu po 2 latach. czyli
    co dam im np. 10.000 na 2 lata a oni po 2 latach powiedzą mi że dostaję z
    powrotem 10.000 - to ja pier..le taki interes

    w byle jakim banku 10.000 na 2 lata i na marny procent dostałabym prawie 1000
    zł a tu co jajco

    Proszę o radę specjalistów - czy będzie jakiś zwrot z tej inwestycji czy
    raczej dupa

  • 2. Data: 2009-11-19 11:09:44
    Temat: Re: Kapitał Bezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Proszę o radę specjalistów - czy będzie jakiś zwrot z tej inwestycji czy
    > raczej dupa

    Dupa.

  • 3. Data: 2009-11-19 16:32:23
    Od: m...@p...onet.pl

    > Dupa.

    A skąd taki wniosek? CYD jest dość ciekawą strategią, która historycznie
    przynosiła skromny, ale pewny zysk. Nie miała załamań typowych dla indeksów
    giełdowych.

  • 4. Data: 2009-11-19 17:00:10
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    m...@p...onet.pl pisze:

    > A skąd taki wniosek? CYD jest dość ciekawą strategią, która historycznie
    > przynosiła skromny, ale pewny zysk. Nie miała załamań typowych dla indeksów
    > giełdowych.

    Jeśli ktoś Cię próbuje skusić gratisem w postaci topowego (acz mocno
    zleżałego) gadżetu, to znaczy, że oferta kierowana jest do przygłupów.
    Dla mnie to wystarczy do dyskwalifikacji.

    Nic to, brnę dalej:
    "7,5% w skali roku (oprocentowanie obowiązuje w pierwszym okresie
    umownym lokaty" - a po tym okresie mogą Ci zrobić dowolne kuku? Czyli
    j.w. - oferta kierowana do przygłupów. Dla mnie wystarczy do
    dyskwalifikacji po raz drugi.

    Wszystko, co ma związek z ubezpieczeniem - jest dla Ciebie niekorzystne.
    Bardzo łatwo to udowodnić, nie chce mi się tyle stukać.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 5. Data: 2009-11-19 17:19:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > A skąd taki wniosek? CYD jest dość ciekawą strategią, która historycznie
    > przynosiła skromny, ale pewny zysk. Nie miała załamań typowych dla
    > indeksów
    > giełdowych.

    Do takich rzeczy służy Lokata Bankowa albo ewentualnie Obligacja lub Akcja
    Spółki Dywidendowej. Produkt Getinu w moim odczuciu jest typowym produktem
    dla kompletnie niezorientowanych w temacie. A, i jeszcze zwraca uwagę brak
    gwarancji kapitału, gdyby przypadkiem ktoś chciał się wcześniej wycofać albo
    umrzeć.

    Jak ktoś ma pojęcie o graniu na towarach to zagra na nich bezpośrednio, może
    sobie nawet stworzyć koszyk taki jak ten indeks. Jak nie ma, to kupowanie
    takich surogatów jest bezsensowne - dla niego i tak będzie to czysta
    loteria. Do tego jeszcze katastrofalnie długi okres inwestycji (24 miesiące
    chyba).

    Pytający nie ma nawet dobrze określonej tożsamości seksualnej
    (zobaczyłem/dostałabym). Nie ma nawet nicka. Z dość wysokim
    prawdopodobieństwem można zatem założyć, że nie ma także większego pojęcia o
    graniu na commodities. Potwierdza to zresztą styl zadania pytania: "czy
    będzie zwrot z inwestycji". Cóż tu można odpowiedzieć poza: "nie wiadomo"?

    Każda inwestycja, z której nie da się łatwo wyjść to zazwyczaj inwestycja do
    dupy. I stąd wniosek. Wiadomo przecież, że takie wynalazki są po to, aby
    doić klientów.

  • 6. Data: 2009-11-19 21:49:10
    Od: m...@p...onet.pl

    No i widzisz Marku, mylisz się.

> [...]
    > gwarancji kapitału, gdyby przypadkiem ktoś chciał się wcześniej wycofać albo

    G... prawda z tą śmiercią.
    Cytując OWU (jest tu: http://www.structus.pl/katalog/kapital-bezpieczenstw
    a-vi)
    : Wysokość sumy ubezpieczenia z tytułu zgonu Ubezpieczonego w okresie
    odpowiedzialności Ubezpieczyciela równa jest 100,5%
    zapłaconej składki.

    Czyli w przypadku śmierci jest gwarancja.

    Brak gwarancji kapitału w przypadku chęci wycofania się przed terminem jest na
    całym świecie w strukturach normalny. Mam wrażenie, że chciałbyś, by bank dał Ci
    pewne 40 proc. zysku po pół roku i jeszcze buty wypastował. A tak to tylko w
    Erze, hehe ;)

    > Jak ktoś ma pojęcie o graniu na towarach to zagra na nich bezpośrednio, może
    > sobie nawet stworzyć koszyk taki jak ten indeks.

    Tu się zgadzam. Z zastrzeżeniem, że wtedy nie masz gwarancji kapitału. Struktury
    są właśnie dla osób, które chcą względnego bezpieczeństwa (nominalna ochrona
    kapitału), a przy tym liczą na jakieśtam zyski. Ostatnio zaczęły zapadać
    struktury rozpoczęte już w kryzysie i przynoszą po 10-13 proc. per annum. To dwa
    razy więcej niż na lokatach.

    > Do tego jeszcze katastrofalnie długi okres inwestycji (24 miesiące
    > chyba).

    Hmmm, niektórzy inwestują długo, a inni krótkoterminowo. Nie da się zrobić
    3-mies. struktury z pełną ochroną kapitału i dobrą ekspozycją na jakiś rynek, bo
    są zbyt niskie stopy procentowe u nas i na ochronę kapitału potrzeba zbyt dużą
    część pieniędzy przeznaczyć.

    pozdro,

  • 7. Data: 2009-11-20 12:04:38
    Od: g...@o...pl

    > Ostatnio zaczęły zapadać
    > struktury rozpoczęte już w kryzysie i przynoszą po 10-13 proc. per annum. To dwa
    > razy więcej niż na lokatach.

    Ostatnio gazeta.pl podała, że średni wynik dla struktur zapadających od stycznia
    do października 2009 wyniósł 0,55% per annum.

  • 8. Data: 2009-12-03 19:20:07
    Od: m...@p...onet.pl

    > Ostatnio gazeta.pl podała, że średni wynik dla struktur zapadających od stycznia
    > do października 2009 wyniósł 0,55% per annum.

    Parę zdań o Kapitale Bezpieczeństwa VI w porównaniu do podobnego produktu PZU
    (Szwajcarska Strategia):
    http://www.structus.pl/analizy/kapital-bezpieczenstw
    a-vi-vs-szwajcarska-strategia-analiza