  • 1. Data: 2005-12-27 00:44:52
    Temat: Karta Diners Club - zamiana na inną, gdzie?
    Od: "mb" <i...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    mam pytanie, posiadam karte Diners Club i średnio mi się podoba, chciałbym
    ją zamienić na inną (kredytową kartę). Czy uda sie to w jakimś banku na
    podstawie dostarczonych ostatnich wyciągów z diners'a. Diners jest kartą
    typu charge.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-27 01:55:33
    Temat: Re: Karta Diners Club - zamiana na inną, gdzie?
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    mb wrote:
> [...]
    > jakimś banku na podstawie dostarczonych ostatnich wyciągów z
    > diners'a. Diners jest kartą typu charge.

    Obawiam się, że będzie ciężko. Z kilku powodów:
    1. Nie jest to karta bankowa.
    2. Ma trochę inny system oceny klienta.
    3. Nie współpracuje z BIK (z tego co mi wiadomo).
    4. Nie jest to karta kredytowa, a z tego co piszesz zależy Ci na kredytówce.

    Ale wydaje mi się, że powinieneś przejść się do kilku banków lub zadzwonić
    na infolinie i spytać. Spróbuj na początek: Millenium, Raiffaisen, ING i
    może BPH. Ja osobiście nie spotkałem się z taką zamianą, ale DC jest uważany
    za kartę prestiżową, więc może potraktują Cię w specjalny sposób.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2005-12-27 16:43:03
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Dawid Kulbicki napisał(a):

    > Obawiam się, że będzie ciężko. Z kilku powodów: 1. Nie jest to karta
    > bankowa.
    Nawet jeżeli jest wydana przez PKO BP, BPH czy KB ;-)?

    > 2. Ma trochę inny system oceny klienta.
    Ale IMHO jest to raczej zawsze klient "forsiasty".

    > 3. Nie współpracuje z BIK (z tego co mi wiadomo).
    Nawet jeśli nie, to patrz pkt 2.

    > 4. Nie jest to karta kredytowa, a z tego co piszesz zależy Ci na
    > kredytówce.
    To fakt, ale patrz pkt 2.

> [...]
    > Raiffaisen, ING i może BPH. Ja osobiście nie spotkałem się z taką
    > zamianą, ale DC jest uważany za kartę prestiżową, więc może
    Prestiżowa, jak prestiżowa - no ale żeby dostać, trzeba mieć dochody
    rzędu 8000-10000/mies i móc wybulić 3 stówy rocznie za kawałek mało
    akcptowanego plastiku :-)

    Przemek

  • 4. Data: 2005-12-27 17:53:11
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Przemyslaw Kowalik wrote:
    > Nawet jeżeli jest wydana przez PKO BP, BPH czy KB ;-)?

    Wtedy jest raczej kartą bankową, ale pytający nie wspomniał kto jest wydawcą
    karty.

    > Ale IMHO jest to raczej zawsze klient "forsiasty".

    Oczywiście, ale inna jest ocena wypłacalności klienta i wcale nie mówię że
    słabsza.

    > Nawet jeśli nie, to patrz pkt 2.

    Ale pytającemu zależy na zamianie karty, a BIK jest jednym z głównych źródeł
    informacji o przebiegu współpracy z innym wydawcą kart. Inna sprawa, że w
    przypadku DC nie ma kredytu (sensu stricte), więc BIK nie ma tu
    zastosowania.

    > Prestiżowa, jak prestiżowa - no ale żeby dostać, trzeba mieć dochody
    > rzędu 8000-10000/mies i móc wybulić 3 stówy rocznie za kawałek mało
    > akcptowanego plastiku :-)

    To prawda, ale banki mają własne systemy scoringowe i niekoniecznie muszą
    wziąć pod uwagę to, że klient posiada karte charge (nawet najbardziej
    prestiżową). A może została wydana w promocji albo posiadacz znał kogoś w
    DC. Bank widząc taką kartę wie tylko tyle, że w momencie podpisania umowy z
    DC jej posiadacz spełniał warunki niezbędne do jej wydania.
    Nie wie nic na temat jego aktualnej zdolności kredytowej (poza tym co jest w
    BIK i innych rejestrach).
    W związku z powyższym zazwyczaj żąda standardowych dokumentów.
    Jeśli jest inaczej to podaj konkretne przykłady bo teoretyzowanie w temacie
    chyba nic już więcej nie zmieni.

    --
    Dawid

  • 5. Data: 2005-12-28 01:35:39
    Od: "mb" <o...@o...pl>

    > Wtedy jest raczej kartą bankową, ale pytający nie wspomniał kto jest
    > wydawcą karty.

    Wydawcą jest PKO BP.

> [...]
    > Jeśli jest inaczej to podaj konkretne przykłady bo teoretyzowanie w
    > temacie chyba nic już więcej nie zmieni.

    Kartę otrzymałem w standardowym pakiecie kart dla złotego klienta w PKO BP.
    Czyli złoty MC i DC. Akceptowalność DC jest zbyt mała, dlatego zamieniłbym
    ją na cos Visy albo Amex najchętniej w innym banku niż PKO BP. Jest taka
    możliwość?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-12-28 02:00:45
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    mb wrote:
> [...]
    > PKO BP. Czyli złoty MC i DC. Akceptowalność DC jest zbyt mała,
    > dlatego zamieniłbym ją na cos Visy albo Amex najchętniej w innym

    W takim razie jeszcze jedno pytanie: Czy ten MC to kredytówka?
    Jeśli tak to po prostu zrezygnuj z DC, weź 3 ostatnie wyciągi z MC i w kilku
    bankach dostaniesz inną kredytówkę na ich podstawie, za darmo i bez
    rezygnacji z poprzedniej.
    Przykłady: BPH (tu nie musisz rezygnować z poprzedniej karty pod warunkiem,
    że spłacasz całość zadłużenia w okresie bezodsetkowym), ING, Millenium
    (tutaj także Amex za 50 zł/rok) i pewnie inne.

    --
    Dawid

  • 7. Data: 2005-12-28 02:21:24
    Od: "mb" <o...@o...pl>

> [...]
    > warunkiem, że spłacasz całość zadłużenia w okresie bezodsetkowym), ING,
    > Millenium (tutaj także Amex za 50 zł/rok) i pewnie inne.

    Tak, MC to kredytówka. Świetna rada, dzięki nie wpadłem na to.
    Jeszcze jedno pytanie: czy Amex jest "fajny"? tzn lepszy od Visy?

  • 8. Data: 2005-12-28 02:30:33
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    mb wrote:
    > Tak, MC to kredytówka. Świetna rada, dzięki nie wpadłem na to.

    u r welcome :)

    > Jeszcze jedno pytanie: czy Amex jest "fajny"? tzn lepszy od Visy?

    Hej, trochę wysiłku! Dwa wątki niżej jest temat o tym ;)

    --
    Dawid

  • 9. Data: 2005-12-28 09:53:38
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    mb napisał(a):

    > Tak, MC to kredytówka. Świetna rada, dzięki nie wpadłem na to.
    > Jeszcze jedno pytanie: czy Amex jest "fajny"? tzn lepszy od Visy?

    W Polsce (i na świecie w sumie chyba też) AmEx ma cokolwiek mniejszą
    akceptowalność niż plastiki ze "stajni" Visy i MC. Ale za to, jak
    donoszą ludzie na grupie, przy małych kwotach transakcji można liczyć na
    niezerowy "floor limit" (akceptacja transkacji przez terminal bez
    łączenia się z centrum autoryzacyjnym - szybko i niestraszne problemy z
    łącznością).

    Przemek