  • 31. Data: 2007-12-30 00:23:18
    Temat: Re: Karta MasterCard autoryzacja pin czy podpis
    Od: "jack" <...@...pl>

    portugalia, mbank i inteligo electron tylko pinem, ani razu podpis, wiele
    transakcji !!!!!!!!

  • 32. Data: 2007-12-30 08:37:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > BTW: podpis zlodzieja nie jest falszywy, jest tylko podpisem
    > niewlasciwej osoby (czyli nie ma zadnych np. jakosciowych roznic
    > w stosunku do "oryginalu", np. nie jest wykonany na gorszym papierze
    > gorszym dlugopisem itp). Normalny pracownik nie ma zwykle zadnej
    > mozliwosci stwierdzenia ze cos jest "nie tak". W razie watpliwosci
    > procedury powinny, moim zdaniem, przewidywac żądanie okazania
    > jakiegos dokumentu ze zdjeciem oraz umieszczenia jego numeru na
    > kwicie (takie procedury w ogole istnieja, tyle ze nie w Polsce).

    Jak nie falszywy to jaki ? Jest to podpis osoby nieuprawnionej, ktory to
    podpis nie upowaznia do dokonania autoryzacji zakupu. Na karcie jest
    takze imie i nazwisko posiadacza, wiec w interesie przyjmujacego karte
    jest sprawdzenie wszystkich danych. A ze nie ma na to czasu/wiedzy to
    juz jest tylko i wylacznie problem sklepu/sprzedawcy, a nie posiadacza
    karty.

    > IMHO dobra rzecza sa takze zdjecia na kartach - choc oczywiscie samo
    > zdjecie nie sluzy jako haslo do transakcji, jest dobra metoda na
    > zwrocenie uwagi sprzedawcy ze cos jest nie tak. Oczywiscie tak czy
    > owak za takie fraudy odpowiada bank, ale moze byc tych fraudow nieco
    > mniej.

    Sprzedawcy czasem nie sprawdzaja nawet podpisu, wiec watpie zeby
    zwracali uwage na zdjecie wielkosci 1cm x 1cm, zwlaszcza ze jest ono
    czasem dosyc nieczytelne.

    --
    Mithos

  • 33. Data: 2007-12-30 08:40:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    mvoicem pisze:
    > Błąd ... jak potem udowodnisz że ta transakcja potwiedzona PINem nie
    > została potwierdzona przez ciebie?

    Ale co mam udowadniac ? Nikt nie zobaczy jaki jest PIN z uwagi na fakt,
    ze nawet ja go nie znam, wiec w czym problem ? Natomiast jesli ktos
    rozkoduje z paska magnetyczngo PIN to tak czy inaczej nic nie udowodnie,
    chyba ze taka osoba zostanie zlapana na goracym uczynku (ale istnieje
    szansa ze wczesniej karte zastrzege, zwlaszcza ze takie cos pewnie
    chwile trwa).

    > Neste, podobno zagranica (podobno Czechy...)

    Dlatego nie tankuje na Neste.

    --
    Mithos

  • 34. Data: 2007-12-30 10:39:43
    Od: "RK" <r...@t...pl>

> [...]
    > podpis nie upowaznia do dokonania autoryzacji zakupu. Na karcie jest takze
    > imie i nazwisko posiadacza, wiec w interesie przyjmujacego karte jest

    Czy sprzedawca ma prawo wylegitymować klienta przed przyjęciem zapłaty
    kartą?
    A jak to jest w przypadku kart wystawionych na firmę, czy zawsze są
    przypisane do jednej osoby? A jeżeli nie to czyj podpis jest na karcie?

  • 35. Data: 2007-12-30 10:53:35
    Od: "RK" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl> napisał w
    wiadomości news:fl3dad.15s.1@beczka.prochu...

    > Chyba mało wiesz. Sposób autoryzacji dla kart ustala bank. Jeżeli jest tak
    > jak mówisz to dlaczego np. Visy Electron mBanku są autoryzowane podpisem a
    > nie PINem?
    >
    > Mistrzu na prawdę zgłębił temat, a dopiero potem kreuj się na geniusza :)

    Mistrzu ja napisałem o własnych doświadczeniach z kartami i wcale nie kreuje
    się na geniusza. Nie miałem nigdy Visy Electron mBanku i nie wiem jak są
    autoryzowane. Obecnie z kredytówek mam MC Silver BPH i za granicą (w
    Niemczech) w niektórych sklepach prosili o podpis a w innych o wklepanie
    PIN-u więc nie jest tak, że to od banku który kartę wystawił zależy sposób
    autoryzacji. Prędzej od banku, który "rozlicza" terminal w sklepie.

  • 36. Data: 2007-12-30 11:58:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Mithos wrote:

> [...]
    > chyba ze taka osoba zostanie zlapana na goracym uczynku (ale istnieje
    > szansa ze wczesniej karte zastrzege, zwlaszcza ze takie cos pewnie

    Taka osoba może wykraść PIN z banku. Jeżeli pokażesz nierozpieczętowaną
    kopertę z PINem, jest to dowód na to że tego PINu nie znasz. Jeżeli ona
    jest już w atmosferze - siłą rzeczy nie możesz tego udowodnić.

    p. m.

  • 37. Data: 2007-12-30 12:11:50
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    wiadomościnews:fl7les$ekt$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy sprzedawca ma prawo wylegitymować klienta przed przyjęciem zapłaty
    > kartą?

    Chyba nawet w ktorejs umowie o KK mam to zaznaczone, ze jest taka
    mozliwosc i nie moge odmowic.

    > A jak to jest w przypadku kart wystawionych na firmę, czy zawsze są
    > przypisane do jednej osoby? A jeżeli nie to czyj podpis jest na karcie?

    Ciekawe pytanie. Sam sie zastanawialem, bo to sa chyba czesto karty
    na okaziciela.

  • 38. Data: 2007-12-30 12:15:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 30 Dec 2007 11:39:43 +0100, "RK" <r...@t...pl> wrote:

    >Czy sprzedawca ma prawo wylegitymować klienta przed przyjęciem zapłaty
    >kartą?

    Nie, nie ma takiego prawa w ogóle.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 39. Data: 2007-12-30 12:28:05
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Gru, 12:15, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Nie, nie ma takiego prawa w ogóle.

    Ale jest w szczegole
    Np w regulaminie kart BZWBK - zasady uzywania karty, punkt 19.

  • 40. Data: 2007-12-30 12:42:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 30 Dec 2007 04:28:05 -0800 (PST), krzysztofsf
    <k...@w...pl> wrote:

    >Ale jest w szczegole
    >Np w regulaminie kart BZWBK - zasady uzywania karty, punkt 19.

    Regulamin karty obowiązuje pomioędzy klientem a bankiem, a nie
    pomiędzy sprzedawcą, a klientem.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356