  • 11. Data: 2006-03-22 16:51:24
    Temat: Re: Karta Visa Classic różnica pomiędzy debetową a kredytową ?
    Od: "l.b" <p...@p...com>

    > Nie rozumiem wiec na czym - wg Ciebiepolega roznica.
    > I tu jest limit i tu. Sprzedawcy nie obchodzi, czy kasa do niego zostanei
    > wzieta z Twojego konta czy z limitu. Ponadto przy transakcjach zelazkiem
    > nawet przy debetowce mozna zejsc ponizej dostepnych srodkow na koncie.

    Roznica jest taka, ze karty debetowej nikt nie gwarantuje, jesli nie ma
    srodkow to sprzedaca nic nie dostanie w przeciwienstwie do karty kredytowej
    gdzie jest gwarantowana transakcja i jak naopisalem jesli zejdziesz ponizej
    limitu dostaniesz kare w postaci jakiegos procenta. ale sprzedawca otrzyma
    srodki...z debetowki bank powie, ze sory... ale nic nie ma na koncie pod ta
    debetowke i dziekuje. jesli te karty niczym by sie nie roznily, to pomysl o
    ile latwiej i bezpieczniej bylo by kozystac wylacznie z debetowki i wowczas
    zupenie stracily by karty kredytowe na znaczeniu.
    By uproscic powiem na zakonczenie w duzym uproszczeniu, ze debetowka to to,
    co masz w portfelu a kredytowka to sprzedaz ratalna, gdzie bank juz udzielil
    zgody na taki zakup ratalny.

  • 12. Data: 2006-03-22 17:12:12
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Marek Barbaszyński napisał(a) w wiadomości: ...

    >W tę stronę nie próbowałem :-) Zawsze wybierałem na terminalu, że
    >karta jest kredytowa, niezależnie od tego jaka faktycznie była.
    >Wygląda na to, że kasy w USA zaakceptują kartę jako debetową
    >tylko jeżeli jest to debetówka wydana w USA.

    Jak to jest technicznie rozwiązane tzn jak terminal rozpozna? Karta
    ma to na pasku? Czy przy autoryzacji bank odpowiada jaka jest:
    kredytowa czy debetowa.
    Arek

  • 13. Data: 2006-03-23 05:32:58
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    Arek wrote:

    > Jak to jest technicznie rozwiązane tzn jak terminal rozpozna? Karta
    > ma to na pasku? Czy przy autoryzacji bank odpowiada jaka jest:
    > kredytowa czy debetowa.

    Z tego co widziałem, terminal nie rozpoznaje czy karta jest kredytowa
    czy debetowa.
    W przypadku kart kredytowych w USA potwierdzasz transakcję podpisem,
    a dla tamtejszych debetówek - PINem. Jeżeli więc użyjesz wydanej
    w Polsce karty debetowej VC albo MC, wybierzesz na terminalu 'Credit'
    (albo powiesz tak kasjerowi), to o ile nie masz zablokowanej karty
    transakcja przejdzie i dostaniesz kwitek do podpisu (albo bedziesz
    podpisywal na ekraniku terminala).
    Jeżeli natomiast wybierzesz 'Debit', będziesz musiał potwierdzić
    transakcję PINem. Dla kart wydanych w Polsce to z reguły się nie
    uda, podejrzewam że obsługę PINu mają zrobioną tylko dla miejscowych
    wydawców kart i z innymi bankami nawet nie próbują się kontaktować.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 14. Data: 2006-03-23 18:22:30
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Wed, 22 Mar 2006 16:51:24 +0000, l.b napisal/a:

> [...]
    > sprzedawca otrzyma srodki...z debetowki bank powie, ze sory... ale nic nie
    > ma na koncie pod ta debetowke i dziekuje.
    To nie jest różnica. Można nie miec nic na końcie i transakcja nie
    przejdzie. Można wykorzystać cały limt kredytowy i transakcja nie przejdzie.

    --
    Krzysztof Lerski