  • 1. Data: 2002-08-25 21:23:01
    Temat: Karta Visa i kraje Europy
    Od: "bielen2k" <b...@p...onet.pl>

    Za rok wybiaramy sie na wyprawe rowerową do Francji. Trasa będzie
    przebiegała następująco: Polska - Słowacja - Austria - Szwajcaria -
    Francja - Belgia - Niemcy - Polska. Czy w każdym z tych krajów bez problemu
    zapłacę kartą Visa Electron w sklepach? Jakieś dodatkowe opłaty?

    pozdrawiam,
    bielen2k

  • 2. Data: 2002-08-25 21:40:05
    Temat: Re: Karta Visa i kraje Europy
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Za rok wybiaramy sie na wyprawe rowerową do Francji. Trasa będzie

    To moze przez ten rok postaraj sie tez o karte Maestro (tylko koniecznie
    logo EC z tylu karty! :) - albo o EC?MC (chyab tylko charowe Ci zostanie). -
    Zaoszczedzisz wiecej na kursach walut.

    Co do pytaibna - nie powinno byc problewow _aczkolwiek_ w niektorych
    spozyczwych nie akcepruja kart (Niemcy, Austria).

  • 3. Data: 2002-08-25 22:12:06
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 25 Aug 2002 23:40:05 +0200, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

    >To moze przez ten rok postaraj sie tez o karte Maestro (tylko koniecznie
    >logo EC z tylu karty! :)

    ile takich kart jest u na rynku ? Bo mi zadna do glowy nie przychodzi.
    Nowa Mastero z Pekao juz tego loga nie ma. Z reszta zalety z jego
    istnienia byly chyba bardziej mitologiczne :).

    >albo o EC?MC (chyab tylko charowe Ci zostanie). -

    a skad wiesz, ze jak rowerzysta to zaraz bezrobotny :-) ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-08-25 22:27:03
    Od: v...@p...onet.pl

    > Co do pytaibna - nie powinno byc problewow _aczkolwiek_ w niektorych
    > spozyczwych nie akcepruja kart (Niemcy, Austria).

    hehe w niektorych spozywczych... :) w austrii to generalnie maja w zwyczaju nie
    honorowac visy electron, a ze zwykla tez czesto sa problemy.. w spozywczych, na
    stacjach benzynowych, nawet w aptece, w ktorej wisialo logo VE i visy
    powiedzieli, ze ich nie biora, bo ostatnio maja problemy. znajomi, ktorzy
    jezdzili do austrii mieli podobne doswiadczenia, wiec jadac tam zaopatrz sie w
    maestro, ktore dostaniesz za darmo w polowie bankow. a poza tym to nie powinno
    byc problemu

  • 5. Data: 2002-08-25 22:47:27
    Od: "bielen2k" <b...@p...onet.pl>

    | a skad wiesz, ze jak rowerzysta to zaraz bezrobotny :-) ?

    hehe, rowerzysta, student, bezrobotny posiadający jednye konto w mBanku i
    wybierający sie na taką wycieczkę bikiem ;) pozostaje mi tylko wziąść
    gotówkę :( tak??

    bielen2k

  • 6. Data: 2002-08-26 06:18:28
    Od: "PiotR K" <p...@p...com>

    Użytkownik "bielen2k" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    problemu
    > zapłacę kartą Visa Electron w sklepach? Jakieś dodatkowe opłaty?

    Nawet w duzych marketach w Belgii na drzwiach sa wywieszki

    Keine Visa, Keine Mastercard

    placic mozna tylko ich lokalnymi kartami i to chyba z tego co zrozumialem w
    wersji "portmonetek elektronicznych"

  • 7. Data: 2002-08-26 07:20:23
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ile takich kart jest u na rynku ? Bo mi zadna do glowy nie przychodzi.
    > Nowa Mastero z Pekao juz tego loga nie ma. Z reszta zalety z jego
    > istnienia byly chyba bardziej mitologiczne :).

    No nie wiem :) Wiem jedno - moje maestro z BZWBK nie dzialalo w Niemczech -
    wlasnie musze odpowiedziec na maila ich rzecznika klienta :)

  • 8. Data: 2002-08-26 13:51:47
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "PiotR K" <p...@p...com> wrote in message

    > Użytkownik "bielen2k" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > problemu
    > >

    > Nawet w duzych marketach w Belgii na drzwiach sa wywieszki
    >
    > Keine Visa, Keine Mastercard

    Hmm, w Belgii to gada się albo po francusku, albo po flamandzku. O
    niemieckim nie słyszałem.... (no chyba że po flamandzku też jes keine) :-)

  • 9. Data: 2002-08-26 14:02:46
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Hmm, w Belgii to gada się albo po francusku, albo po flamandzku. O
    > niemieckim nie słyszałem.... (no chyba że po flamandzku też jes keine) :-)

    W Niemczech polski też nie jest językiem urzędowym i wiele osób zna go
    słabo lub wcale, a na stacjach benzynowych można spotkać napis:
    "Najpierw płać, potem jedź!"

    Pzdr: Dogbert

  • 10. Data: 2002-08-26 15:07:33
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    "No Name" <v...@w...pl> wrote in message

> [...]
    :-)

    > W Niemczech polski też nie jest językiem urzędowym i wiele osób zna go
    > słabo lub wcale, a na stacjach benzynowych można spotkać napis:
    > "Najpierw płać, potem jedź!"

    Smutne!
    No ale i w Austrii, jadąc drogą od przejścia w Mikulovie do Wiednia, spotyka
    się napisy po polsku: "Jechać prawą stroną"