  • 21. Data: 2009-09-28 16:20:05
    Temat: Re: Karta chipowa bez paska magnetycznego
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h9qm4d$6pn$1@news.wp.pl

    > Zapewne na kazdym rogu ;). Ja nie spotkalem jeszcze takiego bankomatu.

    Za malo po kraju podrózujesz ;)

    > Co nie znaczy, ze ich nie ma, ale jest niewiele.

    Troche by sie znalazlo :)

  • 22. Data: 2009-09-28 16:35:04
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:h9qg15$6om$1@inews.gazeta.pl

    > A co -- pijak za kółkiem nie może posiedzieć?

    Oczywiście, że może. Nie ma w tym niz złego jeżeli auto stoi niezapalone na
    parkingu :) Gorzej kiedy na bańce siada za to kółko i prowadzi.

    > Jeśli nie może -- skąd tyle wypadków, tyle tragedii?

    Po jest na to społeczne przyzwolenie?

    > Przyzwolenie społeczne jest.

    I tutaj się zgadzamy.

    > Można by więc prawo
    > dopasować do rzeczywistości i oczekiwań społecznych. :)

    Tylko znając polskie realia zamiast prawo ułatwić i dostosować do
    społecznych oczekiwań politykierzy jeszcze bardziej je spier...
    Zaś co do samego prawa odnośnie karania pijanych kierowców. Przy piwku ze
    znajomymi z PL oraz DE doszliśmy do wniosków że najrozsądniejszym
    rozwiązaniem było by coś takiego:

    1. Siadasz za kółko masz mieć zero promilii!

    2. Jeżeli złapią cię na bańce zaś stężenie alkoholu nie przekroczy np. 0.5
    promila (granica umowna) tracisz prawko na 6 - 12 miesięcy + płacisz mandat
    stanowiący jakiś % twoich rocznych zarobków. Jeżeli złapana osoba nie
    pracuje (bezrobotny itp.) jest kierowana do prac społecznych.

    3. Jeżeli złapana osoba ma przekroczoną granicę np. o 0.5 promila (to ta
    granica umowa, o której pisałem w pkt. 2) tracisz prawko dożywotnio +
    płacisz mandat stanowiący jakiś % twoich rocznych zarobków.

    Można zapytać co robić z osobami, które nawet po utracie prawka będą
    uprawiały recydywę?
    Na myśl przychodzi mi następujące rozwiązanie:
    1. Areszt domowy (tzw. pętelka na ramieniu czy na nodze) - w końcu wsadzanie
    do pudła pijanych kierowców jest dla mnie rzeczą absurdalną.
    2. Mandat stanowiący % zarobków - rocznych, dwuletnich, trzyletnich itp.

    Oczywiście mam świadomość tego, że to mrzonki...

    > Aha... Czyli napisałeś, aby mnie jakoś przekonać do swojego stanowiska.

    Jeżeli tak uważasz :) he he he :)

    > Niech będzie. Abstynenci zawsze kłamią, więc nic w tym dziwnego, że
    > kłamałeś z tym piciem. ;)

    No to ja już się pogubiłem - jestem alkoholikiem czy abstynentem? :)

    > Już nie tłumacz się -- jestem w dobrym nastroju, więc uwierzę nawet
    trzeźwiemu. ;)

    He he he dzisiaj jestem trzeźwy - muszę, późnym wieczorem obieram kurs na
    Rzeszę ;) Teraz tylko kawka :) O % zapominam przynajmniej na najbliższe 72
    godziny :)

    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2009-09-28 17:49:54
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message

    > Oczywiście mam świadomość tego, że to mrzonki...

    To nie mrzonki, to obłęd. :-)

  • 24. Data: 2009-09-28 18:16:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi.Pavlack" h9qnb6$7ki$...@n...interia.pl

    > Oczywiście, że może. Nie ma w tym niz złego jeżeli auto stoi niezapalone na
    > parkingu :) Gorzej kiedy na bańce siada za to kółko i prowadzi.

    No, ale siada, więc możliwość taka istnieje. :)

    > Po jest na to społeczne przyzwolenie?

    No właśnie. :) A prawa kto tworzy? Społeczeństwo poprzez swych wybrańców. :)

    > I tutaj się zgadzamy.

    Bo i jak się nie zgodzić? :) Tylko głupiec nie pije lub
    zostawia samochód tylko dlatego, że jest ,,po kielichu''. :)
    Wiem, bo właśnie z tego powodu jestem zwany głupcem.

    Kiedyś (dawno, dawno temu, ale nie w Ameryce, choć w bogatym domu)
    poczęstowano mnie winem Martini (sprawdzano, czy aby nie jestem
    alkoholikiem, skoro jestem abstynentem) po czym dziwiono się, że
    nie chcę wracać do domu samochodem...

    Dano mi wreszcie możliwość wyspania się i wykąpania, choć przykrycie
    miałem z koca, nie z pościeli... Panienki do łóżka też mi nie dali,
    ale to już jest zrozumiałem gdyż była tam młodzież (średnio o około
    10 lat młodsza ode mnie) z liceum katolickiego pod wezwaniem JPII.

    BTW -- młodzież ta (i założyciele szkoły też) chyba nie zdawała sobie
    sprawy z tego, że to Kościół rzymskokatolicki, nie zaś po prostu
    katolicki. :)

    > Tylko znając polskie realia zamiast prawo ułatwić i dostosować do
    > społecznych oczekiwań politykierzy jeszcze bardziej je spier...

    No tak -- i to jest ,,cnotą'' tego narodu. Zamiast usankcjonować
    to, na co społeczeństwo zezwala, buduje się dziwne prawo, którego
    się nie szanuje. :)

> [...]
    > rozwiązaniem było by coś takiego:

    > 1. Siadasz za kółko masz mieć zero promilii!

    Ja tyle mam. :) Jeszcze ani razu nie było więcej na wskaźnikach policyjnych.

    > 2. Jeżeli złapią cię na bańce zaś stężenie alkoholu nie przekroczy np. 0.5
    > promila (granica umowna) tracisz prawko na 6 - 12 miesięcy + płacisz mandat
    > stanowiący jakiś % twoich rocznych zarobków.

    Ja, wg zarobków ,,zgłaszanych instytucjom'' zarabiam pół pensji minimalnej
    (bo pracuję na pół etatu) ale wydawać muszę co najmniej 3 tysiące. :) Teraz
    mniej wydaję, bo rozchorowałem się, ale po kupnie samochodu (jego zakupu
    nie wliczam w te 3 tysiące) samo paliwo kosztowało mnie ponad 600 złotych
    miesięcznie (niby z tego odchodzą podatki, nawet co jakiś czas z VAT, ale
    mimo wszystko)...

    Tak więc ten % w tym kraju nie ma sensu.

    > Jeżeli złapana osoba nie
    > pracuje (bezrobotny itp.) jest kierowana do prac społecznych.

    To byłoby dobre. :)
    Ale ja bym kierował do takich prac każdego -- pracowitego czy bezrobornego. :)

    > 3. Jeżeli złapana osoba ma przekroczoną granicę np. o 0.5 promila (to ta
    > granica umowa, o której pisałem w pkt. 2) tracisz prawko dożywotnio +
    > płacisz mandat stanowiący jakiś % twoich rocznych zarobków.

    Prawko -- tak, ale % -- nie. :)

    > Można zapytać co robić z osobami, które nawet po utracie prawka będą
    > uprawiały recydywę?

    A będą na pewno niemal wszyscy. :)

    > Na myśl przychodzi mi następujące rozwiązanie:
    > 1. Areszt domowy (tzw. pętelka na ramieniu czy na nodze) - w końcu wsadzanie
    > do pudła pijanych kierowców jest dla mnie rzeczą absurdalną.

    Kosztowną. A czy absurdalną? Dlaczego? Przecież tacy ludzie usiłują :) popełnić
    przestępstwo.

    > 2. Mandat stanowiący % zarobków - rocznych, dwuletnich, trzyletnich itp.

    Już pisałem.

    > Oczywiście mam świadomość tego, że to mrzonki...

    Czyli nie jesteś świrem? ;)
    Mrzonki. W tym kraju, z tym społeczeństwem -- mrzonki.
    I dlatego to społeczeństwo daleko nie zajdzie, ani nawet nie zajedzie. :)

    > Jeżeli tak uważasz :) he he he :)

    -- Jako Opieka Społeczna możemy panu dopomóc.
    -- O! Doskonale!
    -- Ale musi pan przestać pić...
    -- Hm... Ale... Ja nie piję...
    -- No, to musi pan zacząć. :)
    -- A przepisy nie zmienią się?
    [nie będzie tak, że niepijakowi też pomożecie]
    -- Hm... Raczej nie...
    [wkrótce likwidujemy tę pomoc, ale przynajmniej zacznie pić;
    będzie więc to sukces połowiczny]

    > No to ja już się pogubiłem - jestem alkoholikiem czy abstynentem? :)

    Alkoholicy to zazwyczaj abstynneci. Gdy nie są abstynentami, są pijakami.
    Mnie mylą ludzie z alkoholikami, bo jestem abstynentem.

    A Ty? Skąd mam wiedzieć, kim jesteś. Ale raczej (o czym piszesz) od czasu
    do czasu wspierasz Fiskusa akcyzą, bo jednak ludzie Ci ufają. :) Mnie nie
    traktują poważnie -- i jestem abstynentem. :)

    > He he he dzisiaj jestem trzeźwy - muszę, późnym wieczorem obieram kurs na
    > Rzeszę ;) Teraz tylko kawka :) O % zapominam przynajmniej na najbliższe 72
    > godziny :)

    I wyszło szydełko z woreczka robaczkowego. ;) Kawka!!! Niemiszki popijają kawę!!!
    Tymczasem podchmieleni Polacy stale powtarzają jakieś dziwne wieści: Niemcy
    piją dużo piwa i są mądrzy!!! [więc my też chcemy pić, aby im dorównać]

    BTW... Wiele lat temu uczono mnie, że papierosy są dobre na myślenie.
    Otóż teraz wiem o tym, że są zgubą. :) Po jakimś czasie palacz ma astmę,
    a ta powoduje niedotlenienie mózgu...

    Ja mam astmę, choć nie palę (i nie paliłem) papierosów. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2009-09-28 18:20:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" h9qsoq$d9p$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > To nie mrzonki, to obłęd. :-)

    No właśnie! W tym kraju -- tak.

    Tu znalezienie dziewicy, która nie jest już dzieckiem
    (15 lat to kobieta, poniżej to dziecko) jest trudne. :)
    Przyzwolenie społeczne na picie i na jeżdżenie po pijaku jest...
    Okradanie Zakładu Utylizacji Składek zaniżonymi zarobkami jest
    czymś koniecznym, a nie tylko nagminnym...

    I niemal cała Polska to naród wierzący w Boga. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2009-09-28 18:32:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-28, MK <m...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Zapewne na kazdym rogu ;). Ja nie spotkalem jeszcze takiego bankomatu. Co
    > nie znaczy, ze ich nie ma, ale jest niewiele.

    Nowsze bankomaty BZWBK sygnalizują, że czytają dane z CHIP.
    Mówisz, że piszą tak dla bajeru? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2009-09-28 18:54:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Nowsze bankomaty BZWBK sygnalizują, że czytają dane z CHIP.
    > Mówisz, że piszą tak dla bajeru? :)

    Ale czy wciągną kartę, z której usunę pasek?

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2009-09-28 18:59:30
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h9qsoq$d9p$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > To nie mrzonki, to obłęd. :-)

    Dlaczego? Za bardzo restrykcyjne czy za bardzo liberalne?

  • 29. Data: 2009-09-28 19:10:35
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:h9qunm$9m6$1@inews.gazeta.pl

    > No właśnie. :) A prawa kto tworzy? Społeczeństwo poprzez swych wybrańców.
    :)

    Ja tej chołoty nie wybierałem więc ręce mam czyste.

    > Bo i jak się nie zgodzić? :) Tylko głupiec nie pije lub
    > zostawia samochód tylko dlatego, że jest ,,po kielichu''. :)
    > Wiem, bo właśnie z tego powodu jestem zwany głupcem.

    No to fajnych masz znajomych/rodzinę jeżeli nazywają głupcem kogoś kto mówi
    NIE jeździe na bańce.

    > Ja tyle mam. :) Jeszcze ani razu nie było więcej na wskaźnikach
    policyjnych.

    Mam podobnie :)

    > To byłoby dobre. :)
    > Ale ja bym kierował do takich prac każdego -- pracowitego czy
    bezrobornego. :)

    > Prawko -- tak, ale % -- nie. :)

    Czyli co? - prace społeczne? OK. Podpisuje się pod tym.

    > A będą na pewno niemal wszyscy. :)

    Chyba przesadzasz :) - poważnie.

    > Kosztowną. A czy absurdalną? Dlaczego? Przecież tacy ludzie usiłują :)
    popełnić przestępstwo.

    I jedno i drugie. IMHO w więzeniach powinni siedzieć ludzi mający na koncie
    ciężkie wyroki - morderstwa, ciężkie pobicia itp.
    Za drobne kradzieże, jazdę na bani można karać inaczej i co najważniejsze
    taniej na czym chyba zależy większości ludzi, którzy płacą podatki.

    > Już pisałem.

    A ja podpisałem się pod tym co zaproponowałeś - prace społeczne!

    > Czyli nie jesteś świrem? ;)

    A cholera wie co w mojej głowie tak naprawdę siedzi ;)

> [...]

    Niemcy
    > piją dużo piwa i są mądrzy!!! [więc my też chcemy pić, aby im dorównać]

    Bo piją dużo piwa (statystycznie im jednak spożycie spadło) a co do
    mądrości? - hmm nie mi to oceniać

  • 30. Data: 2009-09-28 19:12:06
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:h9quqb$a17$1@inews.gazeta.pl

    > Okradanie Zakładu Utylizacji Składek zaniżonymi zarobkami jest
    > czymś koniecznym, a nie tylko nagminnym...

    Chyba tylko nienormalni albo zasiadający w poselskich ławach nie pochwalają
    takiego procederu. :)

    > I niemal cała Polska to naród wierzący w Boga. :)

    Tylko czy coś z tego tak naprawdę wynika? Odpowiedź jest chyba oczywista...