  • 1. Data: 2003-04-09 08:18:22
    Temat: Re: Karta do rachunku w EUR?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Krzysiek wrote:
    > Czy jakis bank wydaje karte np Maestro do rachunku biezaccego w EUR?
    > Interesuje mnie placenie np w Niemczech bez przeliczania PLN-EUR?

    Citi ale tylko do wyplat z bankomatu

  • 2. Data: 2003-04-09 08:21:13
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    W Niemcach i tak karta nie zaplacisz w bardzo wielu miejscach, wiec do
    wyplat gotowki jest maestro citka wystarczajaco ok jest. Generalnie jesli
    chodzi o platnosci kartami, to nasz zachodni sasiad zacofany jest.
    Powiedzialbym kilka lat za nami:) A bankomaty citka znjadziesz w kazdym
    wiekszym miescie.

    Pablo

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:b70krq$gbm$1@news.onet.pl...

  • 3. Data: 2003-04-09 08:52:25
    Temat: Karta do rachunku w EUR?
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

  • 4. Data: 2003-04-09 10:35:54
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Pablo" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > chodzi o platnosci kartami, to nasz zachodni sasiad zacofany jest.
    > Powiedzialbym kilka lat za nami:) A bankomaty citka znjadziesz w kazdym

    Mówisz o kartach płaskich. Z wypukłymi kartami nie miałem problemu.

    K. Kowalski

  • 5. Data: 2003-04-09 11:30:21
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Krzysiek <K...@w...pl> napisał w

    > Czy jakis bank wydaje karte np Maestro do rachunku biezaccego w EUR?
    > Interesuje mnie placenie np w Niemczech bez przeliczania PLN-EUR?

    Problem w tym, że klienci chcą takiej karty, a banki wręcz przeciwnie.
    Banki zarabiają na przeliczeniach walut, a tutaj nie byłoby co
    przeliczać :)

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 6. Data: 2003-04-09 12:01:26
    Od: "Pablo" <p...@w...pl>

    Mowie o kartach generalnie. Akceptowalnosc jest fatalna. Moze akurat z
    takiego landu mam doswiadczenia tzn. z Hesji, z Frankufrtu. W hotelu, dworcu
    kolejowym czy knajpie nie ma problemu. Ale nie da sie zaplacic ani w
    ksiegarni ani dyskoncie spozywczym ani w pro-markcie czy saturnie, a i
    niektore duze domy towarowe nie zawsze przyjmuja karty i nie za wszystko
    mozna karta placic. Za to szeroko akceptowane sa niemieckie ec-card, ktore
    wygladaja jak eurokarta z Pekao SA.

    Uwazam, ze w porownaniu z Niemcami w Polsce mam bardzo dobrze rozwiniety
    system placenia bezgotowkowego.

    Pablo

  • 7. Data: 2003-04-09 22:04:43
    Od: j...@p...onet.pl

    > Czy jakis bank wydaje karte np Maestro do rachunku biezaccego w EUR?
    > Interesuje mnie placenie np w Niemczech bez przeliczania PLN-EUR?

    Zdaje sie, ze kumpel ma taka karte ale do rachunku a'vista w USD w BPH wiec
    moze do euro tez daja?

  • 8. Data: 2003-04-09 22:16:40
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Peako cos takiego daje ale do Dolarow. Do EURO nikt nie zna ;)

  • 9. Data: 2003-04-10 09:56:48
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Pablo" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > mozna karta placic. Za to szeroko akceptowane sa niemieckie ec-card, ktore

    AFAIR osobiście płaciłem w Saturnie w Essen MasterCardem - i to już kilka
    lat temu.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski