  • 21. Data: 2003-01-22 23:25:57
    Temat: Re: Karta kredytowa ??
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Czy do KK Citka dołaczany jest kod CVV2/CVC2 ??

    Do wszystkich praktycznie embosowych jest.
    Takze na twoje pytanie odpowiadajac - oczywiscie!

  • 22. Data: 2003-01-23 00:21:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Evit" <e...@p...onet.pl> writes:

    > Ostatni ranking Rzeczpospilitej wygrała Visa MultiBanku. Jest chyba
    > zdecydowanie najlepsza, biorąc pod uwagę wszystkie parametry.

    Za chwile piszesz, ze jednak nie wszystkie. A wagi przy tych parametrach
    moga byc baaardzo rozne.

    > Najdłuższy
    > okres bez odsetek-do 53 dni,

    W porownaniu do ilu u konkurencji? 50?

    > stosunkowo niskie oprocentowanie,

    Tu akurat waga moze byc zerowa :-)

    > darmowe
    > ubezpieczenie od nieuprawnionych transakcji (72 godz) i kradzieży gotówki
    > (2 godziny od wypłaty z bankomatu),

    Kto wyplaca z bankomatu KK? Wiem, wiem.

    > niskie prowizje od wypłat z bankomatu
    > 3,5 w kraju i 10 zł za granicą (niezależnie od kwoty!),

    ditto.

    > zdjęcie jako
    > dodatkowe zabezpieczenie

    Fakt. Moze nie jako zabezpieczenie (bo jest mierne), ale jakbym mial
    wybierac, to wolalbym karte ze zdjeciem.

    > oraz wysoki limit kredytowy - do 3ch wynagrodzeń
    > miesięcznych.

    Tu nie ma nic nt. limitu, wynagrodzenia sa rozmaite. Pamietam, ze
    w Millennium bylo 5 lub 6, jakis czas temu.

    > Nie ma limitów dziennych wypłat gotówki-posiadacz karty
    > Platinum może teoretycznie wypłacić za 3,50 nawet 50 tys. zł.

    Ciekawe z ktorego bankomatu? No tak, w kasie banku oczywiscie.
    Z tym ze wiesz, ze na wyplaty gotowkowe nie ma grace period?

    > Porównaj sobie to do karty Citka, która ma w Polsce 75% rynku-jest o wiele
    > droższa a warunki są mniej atrakcyjne.

    Obawiam sie, ze jesli ktos wyplaca 50 tys. zl KK, to roznica w cenie
    karty i ubezpieczenia jest dla niego nieistotna.

    > Citi ma jedynie lepsze ubezpieczenie
    > na wypadek nieuprawnionych transakcji bo bez górnego limitu ale za to trzeba
    > płacić 78 zł rocznie.

    I odwrotnie, roznica w ubezpieczeniu (np. limicie) moze byc duzo bardziej
    istotna.

    > Ubezpiecznie spłaty kredytu w Multi kosztuje 0,25% w
    > Citi 0,36%.

    To takie na wypadek niezdolnosci? Waga 0 :-)

    > Nie mówię już o tym ze infolinia w Multi jest bezpłatna (0800)a
    > w Citku (0801).

    Bardziej juz bym sie przejal tym, ze z ludzmi w Citi nie moglem sie nigdy
    dogadac (i nastepnie moc polegac na tym). Czasem w ogole mnie oklamywali,
    myslac, ze nie znam nawet najbardziej podstawowych rzeczy.

    > Śmiesznie przy tym wyglądają karty innych banków np.PKO SA
    > daje całą godzinę na zgłoszenie zagubienia karty (Multi 72 godz), albo Mille
    > limit zadłużenia szłyszałam o propozycji 800-zł - koń by się uśmiał .

    Watpliwe, moze chodzilo o debet? O ile pamietam, jest tam minimalny limit,
    ponizej ktorego po prostu nie wydaja karty - 2.5 tys. zl czy jakos tak.
    Ale nalezaloby to sprawdzic, tylko cos takiego kojarze.

    > Oczywiście wszyskie parametry należy porównywać z innymi kartami kredytowymi
    > bo płatnicze są tańsze.

    Praktycznie wszystkie KK sa platniczymi.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 23. Data: 2003-01-23 11:38:36
    Od: "Mentos" <m...@o...pl>

    napisał w wiadomości news:b0n9b5$de2$1@news.onet.pl...
    > Do wszystkich praktycznie embosowych jest.
    > Takze na twoje pytanie odpowiadajac - oczywiscie!

    Dzieki nie wiedzialem dokladnie co to za kod i gdziej est umieszczany, ale
    po lekturze strony eCard juz wiem

    --
    Pozdrawiam:

    ************************
    MENTOS
    m...@o...pl
    ICQ: 72467386 GG# 1335
    ************************

  • 24. Data: 2003-01-23 13:01:20
    Od: "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org>

    Użytkownik "Evit" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ostatni ranking Rzeczpospilitej wygrała Visa MultiBanku. Jest chyba
    > zdecydowanie najlepsza, biorąc pod uwagę wszystkie parametry. Najdłuższy
    > okres bez odsetek-do 53 dni, stosunkowo niskie oprocentowanie, darmowe
    > ubezpieczenie od nieuprawnionych transakcji (72 godz) i kradzieży gotówki
    > (2 godziny od wypłaty z bankomatu), niskie prowizje od wypłat z bankomatu
    > 3,5 w kraju i 10 zł za granicą (niezależnie od kwoty!), zdjęcie jako
    > dodatkowe zabezpieczenie oraz wysoki limit kredytowy - do 3ch wynagrodzeń
    > miesięcznych.

    Przyjrzałem się i raczej nie byłbym zainteresowany, biorąc pod uwagę, że
    bezpieczeństwo tej karty jest dość fikcyjne. :(
    Co prawda jest ubezpieczenie od nieuprawnionych transakcji, ale nie jest ono
    darmowe, a kosztuje 0,25% wykorzystanego limitu miesięcznie.
    Ale są lepsze kwiatki tego ubezpieczenia. Odszkodowanie nie obejmuje
    naliczonych przez Ubezpieczającego odsetek opłat i prowizji dotyczących
    Nieuprawnionych transakcji. Ale to nie wszystko. Maksymalna łączna wysokość
    odszkodowań w rocznym okresie ubezpieczenia odniesieniu do wszystkich Kart
    wydanych w ramach jednej Umowy o korzystanie z karty, zostaje ustalona jako
    maksymalna dopuszczalna wartość zobowiązań Ubezpieczonego wobec
    Ubezpieczającego określona w Umowie o korzystanie z karty (limit kredytowy).
    Czyli jak mnie w tym miesiącu skroją na limit, to nie dość, że naliczą mi
    odsetki (bo procedura wypłaty odszkodowania raczej nie skończy się szybko -
    o tym później), to w dodatku jak za miesiąc znów mnie skroją, to już płacę
    sam, bo ubezpieczenia nie ma! Jak dla mnie to jest kompletnie nie do
    przyjęcia.
    No i do tego bank umywa ręce od walki z ubezpieczycielem o odszkodowanie, bo
    wszystko trzeba załatwiać samemu - szczegóły:
    http://mojavisa.pl/okno.pl?id=11

    Nie ma limitów dziennych wypłat gotówki-posiadacz karty
    > Platinum może teoretycznie wypłacić za 3,50 nawet 50 tys. zł.

    Od których od razu jest liczony procent. Oczywiście abstrahując od tego, że
    podawane przez Ciebie dane, to bzdura, bo bankomat nie wyda na raz tyle kasy
    (o ile będzie tyle miał w sobie), więc trzeba będzie przeprowadzić kilka
    transakcji.

    > Porównaj sobie to do karty Citka, która ma w Polsce 75% rynku-jest o wiele
    > droższa a warunki są mniej atrakcyjne. Citi ma jedynie lepsze
    ubezpieczenie
    > na wypadek nieuprawnionych transakcji bo bez górnego limitu ale za to
    trzeba
    > płacić 78 zł rocznie. Ubezpiecznie spłaty kredytu w Multi kosztuje 0,25% w
    > Citi 0,36%.

    Chyba sobie przeczysz, bo pisałeś wcześniej, że ubezpieczenie jest bezpłatne
    ;]

    Nie mówię już o tym ze infolinia w Multi jest bezpłatna (0800)a
    > w Citku (0801).

    Fascynujące ;] Jak mi skroją 1000 zł, to się strasznie przejmę, że zapłacę
    0,35 zł czy ile tam jest za telefon. A jak mnie nie skroją, to po co mam tam
    dzwonić??

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 25. Data: 2003-01-23 14:30:40
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Co prawda jest ubezpieczenie od nieuprawnionych transakcji, ale nie jest
    ono
    > darmowe, a kosztuje 0,25% wykorzystanego limitu miesięcznie.

    W kwestii wyjaśnienia - to jest inne ubezpieczenie (gwarancja spłaty).
    Ubezpieczenie od nieuprawnionych transakcji jest _bezpłatne_. (dlatego nie
    można go bezpośrednio porównać z tym z Citi - bądź co bądź jest 78 zł
    rocznie tańsze)

    K. Kowalski

  • 26. Data: 2003-01-23 14:31:44
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Mentos" <m...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > 45 zł/rok

    45 zł + 78 zł za ubezpieczenie - to razem daje 123 zł. Warunki za tę cenę są
    spoko ale stricte cenowo to nie przebija Multi :-)))

    K. Kowalski

  • 27. Data: 2003-01-23 14:32:12
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > Chociaz przedstawiciel z banku zapieral sie ze nie tylko pierwsza ale
    > wszystkie nastepne tez.

    To typowe u przeróżnych agentów. Za rok skasują Cię normalnie.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 28. Data: 2003-01-23 16:02:32
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Krzysztof Kowalski napisał(a):

    > 45 zł + 78 zł za ubezpieczenie - to razem daje 123 zł. Warunki za tę cenę są
    > spoko ale stricte cenowo to nie przebija Multi :-)))
    "stricte cenowy" jest lukas ;)
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 29. Data: 2003-01-23 16:21:37
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "RobertS" <r...@g...pl> wrote in message news:3E301218.A4F9765D@go2.pl...

    > "stricte cenowy" jest lukas ;)

    Ooo, tak - zdecydowanie. Ale mi wyszedł już bokiem. Jakiś czas temu
    zamknąłem konto, teraz zamkykam kredytówkę.

    K. Kowalski

  • 30. Data: 2003-01-23 18:35:06
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mentos" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki nie wiedzialem dokladnie co to za kod i gdziej est umieszczany, ale
    > po lekturze strony eCard juz wiem

    I co z tego ze ma kod CVV jak eCard przy platnosci karta Inteligo go nie
    sprawdza , nie wiem jak z innymi kartami.

    Marcin P.