  • 31. Data: 2016-07-05 12:28:49
    Temat: Re: Karta kredytowa do płatności w euro...
    Od: l...@g...com

    W dniu wtorek, 5 lipca 2016 12:22:54 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Wiem, ale co poradzić, skoro za tydzień wyjeżdżasz - wg mnie w takiej sytuacji
    debetówka walutowa z kantoru aliora jest najlepszym wyjściem.
    > Jak pisałem - bardziej opłaci się kupić 2-krotnie większą sumę waluty niż
    przewidujesz na wydatki (a jeśli zakładasz, że będziesz miał dostęp do netu, to
    możesz na bieżąco dokupować - a mając konto w aliorze - o ile to jest główne konto -
    nawet nie musisz na zapas przelewać do kantoru złotówek) i potem nadwyżkę odsprzedać
    - zapłacisz za to 0,3% - niż zapłacić 10 czy 20-krotnie wyższe prowizje czy też
    spread przy płatnościach kartami złotówkowymi.

    jest rozliczana w EURO i nie ma prowizji za przewalutowanie ale pewnie ejst jakiś
    haczyk :)
    > Haczykiem jest właśnie rozliczanie w EURO - bo rzeczywiście prowizji nie ma.
    > Ale za EURO - które musisz kupić od raifiego, zapłacisz ok. 4,7% - spójrz na ich
    kursy walut - obecnie sprzedaż euro po 4,6431, a kurs NBP 4,4501.

    > Także dobra karta to taka, która nie ma prowizji i jest rozliczana w PLN.
    > Ale takich już jak na lekarstwo - była do 26.06 karta kredytowa wizz w mc - i już
    nie jest, podobno jest jeszcze jakaś taka kredytówka (chyba któraś visa) w getinie
    oraz podobno kredytówka visa w banku pocztowym.

    > Poza tym ta "pierwsza KK" w raifim to właśnie taka dla dzieci - limit chyba do 3k.

    Dzięki wielkie za pomoc. założyłem sobie właśnie ten kantor w Alior i zamówiłem kartę
    do konta. Mam nadzieję że do 14 lipca dojdzie :)

  • 32. Data: 2016-07-05 12:39:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >zapłacisz za to 0,3% - niż zapłacić 10 czy 20-krotnie wyższe prowizje
    >czy też spread przy płatnościach kartami złotówkowymi.

    A jak to wyglada w krajach "nie euro" ?
    Ale unijnych - Czechy, Chorwacja - jest sens placic taka karta, czy
    lepiej inna, zlotowkowa ?

    J.

  • 33. Data: 2016-07-05 12:42:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Rzeczywiście w eurobanku można dostać od ręki niespersonalizowaną debetówą visę i mc
    - a co do visy to nawet od dzisiaj wprowadzili nowy wzór, z pikaczu (payWawe) oraz
    możliwością płatności internetowych.
    Tylko żeby za bardzo się nie zachwycić, to trzeba przejrzeć cennik - bo żadne z kont
    w eb nie jest darmowe bezwarunkowo i również żadna z kart.
    A 1% prowizji za transakcje zagraniczne oraz darmowe bankomaty są tylko dla konta
    typu prestige - a ono dla bezpłatności wymaga 3k wpływu miesięcznie, zaś dla
    bezpłatności debetówki - 500zł wydanych kartą.
    Jakiś czas temu była tam promocja, że prestige można było dostać na zawsze za darmo -
    ale chyba była i się zmyła.

  • 34. Data: 2016-07-05 12:48:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > A jak to wyglada w krajach "nie euro" ?
    > Ale unijnych - Czechy, Chorwacja - jest sens placic taka karta, czy
    > lepiej inna, zlotowkowa ?
    W unijnych czy nie unijnych - ważne, że w takich, w których nie używa się ani euro
    ani funtów brytyjskich - też bardzo się opłaca płacić kartą kantoru aliora, ale TYLKO
    I WYŁĄCZNIE tą do konta w USD !!!
    Wtedy ew. zapłacimy tylko spread przewalutowania z tej waluty na dolary po kursie MC
    - a jest to pomijalne (0,1%-0,3%) - oraz oczywiście kurs zakupu dolarów w kantorze
    aliora - w sumie ok. 0,5%.

    Także raz jeszcze:
    - do płatności/wypłat z bankomatu w euro - tylko karta do konta w euro,
    - do płatności/wypłat z bankomatu w funtach - tylko karta do konta w funtach,
    - do płatności/wypłat z bankomatu w walucie innej niż euro i funty - tylko karta w
    dolarach.

    Płatności oczywiście również internetowe.

    Jako że karty są darmowe jeśli tylko w ciągu 6 miesięcy od wydania zrobi się dowolną
    jedną transakcję - oraz pozwalają na jedną darmową wypłatę z bankomatu w miesiącu -
    to w swojej cenie (0zł ;) nie mają sobie obecnie równych.

  • 35. Data: 2016-07-05 13:04:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    OK, tylko pamiętaj:
    - jesli używasz karty w kraju strefy euro - to tylko tej do konta w euro,
    - jeśli w UK - to tylko tej do konta w funtach,
    - a w każdym innym kraju - TYLKO tej do konta w dolarach !!!

    Poza tym:
    - uważaj na DCC - nie zgadzaj się na płatność w złotówkach czy też na przeliczenie na
    złotówki przez bankomat,
    - pamiętaj, żeby każdą kartą zrobić jedną transakcję w ciągu 6 miesięcy od wydania,
    inaczej policzą 15zł,
    - pamiętaj, że tylko jedna wypłata z bankomatu zagranicznego w miesiącu jest darmowa
    - kolejne po 9zł - i liczy się data księgowania, a nie data transakcji,
    - nie "wypłacaj euro" w bankomatach euronetu w Polsce.

  • 36. Data: 2016-07-05 15:58:52
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    bezpłatności debetówki - 500zł wydanych kartą.
    > Jakiś czas temu była tam promocja, że prestige można było dostać na zawsze za darmo

    Słusznie prawisz - więc dodam tylko
    że 500 obrotu liczone jako suma z obu kart.
    - zwraca opłatę pobraną za obie karty Vise & MC
    Do tego wpada kilka złociszy bonusa z programu RiP

    Pozdro

  • 37. Data: 2016-07-05 23:22:26
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-05 o 09:27, J.F. pisze:
    > Czyli co - nie bac sie platnosci kartami za granica, czy wyrabiac
    > karte w eurobanku ?
    Przeanalizuj to:
    http://www.banksmart.pl/karty/konto-osobiste/

    Europejska karta płatnicza V PAY została specjalnie zaprojektowana z
    myślą o krajach gdzie bardziej popularne są lokalne rozwiązania
    płatnicze. Dzięki większej akceptowalności karty V PAY, np. w Niemczech
    zapłacisz praktycznie za każdą usługę lub towar tak, jakbyś posiadał
    konto i kartę w tym kraju.

    VISA

    Karta VISA - akceptowana na całym świecie, z ograniczoną
    akceptowalnością w krajach europejskich z lokalnymi systemami
    płatniczymi (np. Niemcy, Holandia).

    *Karty płatnicze do SMART Konta EU to:*

    * 0EUR za wydanie i używanie pierwszej karty w Banku SMART,
    * 0EUR za wszystkie wypłaty z bankomatów w strefie euro,
    * 0EUR za płatności internetowe w euro,
    * 0EUR prowizji za przewalutowanie w strefie euro,
    * atrakcyjna cena za wydanie i używanie każdej dodatkowej karty.

    Ja nie korzystałam to sie nie znam i nie wiem co i jak.

    --
    animka

  • 38. Data: 2016-07-06 08:46:05
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-07-05 o 11:38, l...@g...com pisze:
    > Tylko, że kantor aliora daje tylko karty debetowe, a mnie bardziej zależy na karcie
    kredytowej !!

    Nie wiem na jakiej funkcjonalności tej kredytówki Ci zależy, ale karty
    kantoru Aliora (i T-Mobile - dawny Sync) są wypukłe i np. w USA
    traktowane sa jako kredytówki.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 39. Data: 2016-07-06 08:49:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > - pamiętaj, że tylko jedna wypłata z bankomatu zagranicznego w miesiącu jest
    darmowa - kolejne po 9zł - i liczy się data księgowania, a nie data transakcji,

    Dlatego karty kantoru zlikwidowałem (konta mam nadal), a mam tylko karty
    do walutowego w T-Mobile UB - są darmowe i można wypłacać z bankomatów
    wielokrotnie. Przelewy pomiędzy kantorem a TMUB chodzą w czasie
    rzeczywistym.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 40. Data: 2016-07-06 09:11:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 07/06/2016 03:46 PM, Mirek Ptak wrote:

    > Nie wiem na jakiej funkcjonalności tej kredytówki Ci zależy, ale karty
    > kantoru Aliora (i T-Mobile - dawny Sync) są wypukłe i np. w USA
    > traktowane sa jako kredytówki.

    Ale to, że jest wypukła, nie definiuje tego, czy karta jest debetowa czy
    kredytowa.

    Spróbuj zresztą taką kartą zapłacić gdzieś, gdzie nie ma łączności z
    bankiem (nie wiem, na pokładzie samolotu).

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org