  • 21. Data: 2010-11-23 13:40:19
    Temat: Re: Karta kredytowa wypukła a płaska
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    witrak() pisze:

    > Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogoś
    > (wypożyczalnię, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
    > problemów z wypożyczeniem samochodu lub zapłatą za hotel ? ;-)

    Ach, piękne, po prostu piękne. Szacuneczek. :-)
    To się nazywa "grammar nazi"... :-)

    --
    MiCHA

  • 22. Data: 2010-11-23 15:46:28
    Od: "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witrak() <w...@h...com> napisał(a):

> [...]
    > (wypożyczalnię, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
    > problemów z wypożyczeniem samochodu lub zapłatą za hotel ? ;-)

    Od dawana wiadomo, że w języku polskim są takie konstrukcje gramatyczne,
    które można rozumieć dwojako. Nie ma w tym nic dziwnego i średnio rozgarnięty
    człowiek, po kontekście wypowiedzi, bez problemu zorientuje się co autor miał
    na myśli. Natomiast powyższy post jest niezbyt elegancki i bardzo
    prawdopodobnie, że niezgodny z netykietą.
    Ale przyjmuję uwagę i na przyszłość postaram się wyrażać w sposób bardziej
    jednoznaczny.

  • 23. Data: 2010-11-23 18:06:58
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 23 Nov 2010 15:46:28 +0000 (UTC), Michał Witkowski napisał(a):

    > Od dawana wiadomo, że w języku polskim są takie konstrukcje gramatyczne,
    > które można rozumieć dwojako.

    Uhum, zgadza się. Są także konstrukcje poprawne i błędne. Ty użyłeś jednej
    z "tych drugich".

    > Nie ma w tym nic dziwnego i średnio rozgarnięty
    > człowiek, po kontekście wypowiedzi, bez problemu zorientuje się co autor miał
    > na myśli.

    Dla kogoś w miarę świadomie posługującego się językiem polskim jest to
    rażący błąd, więc nie zasłaniaj się "rozgarniętymi", tylko podziękuj za
    naukę i zapamiętaj na przyszłość.

    AK

  • 24. Data: 2010-11-23 19:20:33
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    > chyba zaden.
    > na polsce świat się nie kończy i nie Polska ustanawia standardy.

    tematem dyskusji jest podróż Polaka po Europie i wynajem auta,
    więć istotne jest jakie bezpieczeństwo finansowe ma ten Polak

  • 25. Data: 2010-11-23 20:48:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > To może inaczej. Mając kartę wypukłą, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci
    > problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w
    > motelu.

    Tyle ze pod pewnymi warunkami. Np. brak napisu "debit", nie?

    > Mając płaską, mimo tego, że jest to kredytówka, trzeba się liczyć z tym, że
    > zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zaczną
    > się problemy.

    Wez pod uwage, ze w USA karty debit takze sa wypukle.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2010-11-23 20:50:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zyga <z...@w...pl> writes:

    > A ja myślałem że oni przeciągając kartę przez terminal dostają jakąś
    > informację o tym co to za karta.

    Od jakiegos czasu czesto tak jest.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2010-11-24 00:05:58
    Od: "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > robi Ci
    >
    > Tyle ze pod pewnymi warunkami. Np. brak napisu "debit", nie?

    Nie wiem, nie miałem takiej karty. Ale pewnie masz rację.

    > Wez pod uwage, ze w USA karty debit takze sa wypukle.

    Tak samo jak w Polsce. Z tym, że wystarczy, że na pytanie debit or credit,
    odpowiesz credit i za taką ta karta będzie tam brana.
    Osobiście przetestowane z kartą Mastercard debit walutowa z BZWBK.

  • 28. Data: 2010-11-24 00:17:35
    Od: "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> napisał(a):

    > Uhum, zgadza się. Są także konstrukcje poprawne i błędne. Ty użyłeś jednej
    > z "tych drugich".

    Ja natomiast uważam, że użyłem jej poprawnie. I co? Będziemy się teraz tak
    licytować?
    Jest to jednak grupa o bankowości, a osoby na pewnym poziomie kultury
    osobistej powinny przestrzegać tematyki grupy na której piszą i nie spamować.
    Przynajmniej tak było jakieś 10 lat temu jak zaczynałem tutaj pisać. I
    niestety widzę, że przez dość długi czas mojej nieobecności przybyło tutaj
    trochę trolli, którzy próbują zabłysnąć szukaniem problemu tam gdzie go nie
    ma.
    A jak ktoś ma zboczenie na punkcie poprawności gramatycznej to zapraszam na
    odpowiednie fora i grupy.

    > Dla kogoś w miarę świadomie posługującego się językiem polskim jest to
    > rażący błąd, więc nie zasłaniaj się "rozgarniętymi", tylko podziękuj za
    > naukę i zapamiętaj na przyszłość.

    Jak będę potrzebował nauki w zakresie gramatyki języka polskiego, to zgłoszę
    się do odpowiednich specjalistów. Na pewno nie będę szukał pomocy na grupie
    związanej z bankowością. Mam jeszcze w sobie tyle kultury, żeby przestrzegać
    tematyki grupy na której się udzielam.

  • 29. Data: 2010-11-24 00:41:13
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    > Ja natomiast uważam, że użyłem jej poprawnie. I co? Będziemy się teraz tak
    > licytować?

    Napisałeś pewną wersję klasycznego "Idąc do domu padał deszcz."
    Niezależnie od tego jak będziesz się gimnastykował, nic tego prostego
    faktu nie zmieni. Możesz oczywiście iść w zaparte, ale ... po co?

    KJ
    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 30. Data: 2010-11-24 00:54:38
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2010 6:05 PM, Michał Witkowski wrote:
    > Tak samo jak w Polsce. Z tym, że wystarczy, że na pytanie debit or credit,
    > odpowiesz credit i za taką ta karta będzie tam brana.
    > Osobiście przetestowane z kartą Mastercard debit walutowa z BZWBK.

    a jak powiesz debit to dostaniesz wała. Odmowa transakcji.