  • 11. Data: 2015-06-22 00:34:33
    Temat: Re: Karta wielowalutowa Pekao
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Sun, 21 Jun 2015 08:38:13 +0200, xbartx napisał(a):

    > I masz pretensje do banku, że nie zapoznałeś się z warunkami/nie wiesz
    > jak działa przewalutowanie dla karty banku, której używasz?

    A możesz podać link do dokumentu, który stanowi o tym, że moje konto
    będzie obciążone kwotą inną niż mi to bank podał w treści SMS-a?
    Poza tym, mBank dopiero od niedawna ma w TOiP prowizję za
    przewalutowanie. Wtedy gdy opisywana sytuacja miała miejsce, to wówczas
    mBank nie przyznawał się do pobierania jakiejkolwiek prowizji z tego
    tytułu, a kwota obciążenia miała rzekomo wynikać wyłącznie z
    przewalutowania dokonanego przez organizacje płatniczą!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2015-06-22 08:36:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-22 o 00:34, Chris94 pisze:

    > A możesz podać link do dokumentu, który stanowi o tym, że moje konto
    > będzie obciążone kwotą inną niż mi to bank podał w treści SMS-a?

    A wskażesz dokument, w którym bank pisze, że obciąży cię kwotą
    *autoryzacji* ?

> [...]
    > tytułu, a kwota obciążenia miała rzekomo wynikać wyłącznie z
    > przewalutowania dokonanego przez organizacje płatniczą!

    AFAIR mbank nigdy nie stosował kursów MC/Visa.
    Zawsze stosował własną tabelę kursową.

    --
    Pete

  • 13. Data: 2015-06-22 22:07:56
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Mon, 22 Jun 2015 08:36:03 +0200, Pete napisał(a):

    > A wskażesz dokument, w którym bank pisze, że obciąży cię kwotą
    > *autoryzacji* ?

    Po dokonaniu płatności za granicą dostaję SMS-a, że moje konto zostało
    obciążone kwotą X PLN. Jak według Ciebie powinienem rozumieć treść tego
    SMS-a?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 14. Data: 2015-06-23 07:43:42
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 22.06.2015 o 22:07, Chris94 pisze:

    > Po dokonaniu płatności za granicą dostaję SMS-a, że moje konto zostało
    > obciążone kwotą X PLN. Jak według Ciebie powinienem rozumieć treść tego
    > SMS-a?

    Co do wiedzy na temat przewalutowania to wejdź tutaj:
    <http://www.mbank.pl/download/regulaminy/regulamin-w
    ydawania-uzywania-debetowych-kart-platniczych-mbank.
    pdf>
    i przeszukaj ten dokument wpisując taki ciąg znaków 'przewalu' a
    wszystkie się dowiesz.
    Co do SMS to na pewno jest w nim napisane, że konto zostało obciążone?
    Nie wydaje mi się z prostego powodu że jest to fizycznie niemożliwe. Tak
    jak w każdym tego typu przypadku dostajesz po prostu informację z
    centrum, że dokonano transakcji i masz blokadę/wstępna autoryzację czy
    jak to tam różnie nazywają. Później ta transakcja zostaje w banku
    rozliczona zgodnie z regulaminem, TOiP i następuje dopiero obciążenie
    Twojego konta.

    --
    xbartx

  • 15. Data: 2015-06-23 22:12:08
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 23 Jun 2015 07:43:42 +0200, xbartx napisał(a):

> [...]
    pdf>
    > i przeszukaj ten dokument wpisując taki ciąg znaków 'przewalu' a

    To jest dokument opublikowany pod koniec zeszłego roku, gdy mBank
    otwarcie określił wysokość pobierania prowizji od przewalutowania. Ale
    kilka lat temu, gdy miała miejsce opisywana przeze mnie sytuacja, ten
    regulamin jeszcze nie istniał!

> [...]
    > jak to tam różnie nazywają. Później ta transakcja zostaje w banku
    > rozliczona zgodnie z regulaminem, TOiP i następuje dopiero obciążenie

    Po latach nie jestem w stanie przytoczyć dokładnie tekstu tego SMS-a,
    ale jego treść nie budziła wątpliwości, że moje konto zostało lub
    zostanie obciążone podaną kwotą. A już na pewno nie było tam nic o
    blokadzie środków.
    Zresztą tutaj na grupie dyskutowaliśmy wówczas na ten temat. Nikt
    wówczas nie podniósł, że kwota z SMS-a to jest tylko kwota blokady.
    Przeważała wówczas opinia, że rozbieżność pomiędzy kwotą z SMS-a, a
    kwotą obciążenia wynikała ze zmiany kursu w czasie, podczas gdy ja
    twierdziłem, że musi ona wynikać z dodatkowej prowizji banku, gdyż na
    kilkanaście wykonanych przez mnie transakcji ani raz kwota obciążenia
    nie była niższa od kwoty z SMS-a, zawsze była wyższa.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 16. Data: 2015-06-24 11:51:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-23 o 22:12, Chris94 pisze:

> [...]
    > kilkanaście wykonanych przez mnie transakcji ani raz kwota obciążenia
    > nie była niższa od kwoty z SMS-a, zawsze była wyższa.

    Kwota blokady od zawsze była wyliczana wg kursu organizacji, a
    obciążenie następowało wg kursu banku.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2015-06-24 18:19:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości
> [...]

    >Ale
    >kilka lat temu, gdy miała miejsce opisywana przeze mnie sytuacja, ten

    Ta oplata jest bardzo stara.
    http://www.mbank.pl/pomoc/info/oplaty/historia-zmian
    .html

    W najstarszej tabeli nie widze, ale juz w tej z 15.02.2004
    jest 2%. A wydaje mi sie, ze i wczesniej bylo ...

    Przy czym wtedy przewalutowywano po kursach banku, a wiec z niemalym
    spreadem, internetowych kantorow nie bylo ... ale ile razy liczylem,
    to jakos podobnie wychodzilo karta i gotowka z kantoru.
    Oczywiscie dokladne policzenie graniczylo z niemozliwoscia, bo jesli
    kupuje walute np w czwartek, w sobote place, rozliczaja we wtorek, to
    juz wszystko moze sie zmienic.
    A to tylko krotki wyjazd, co zrobic jadac na dlugi urlop ?

    Obecnie to karty mbanku gleboko chowam przed wyjazdem, bo zapisy sa
    smieszne i straszne zarazem

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie rozliczeniowej, mBank pobiera dodatkowo prowizję za
    przewalutowanie transakcji w wysokości 2% wartości transakcji. W
    przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki, dokonanych w
    walucie innej niż waluta rozliczeniowa lub PLN, mBank pobiera
    dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji w wysokości 3%
    wartości transakcji.

    1 W przypadku transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki dokonywanych
    kartami mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji
    w wysokości 5,9% od wartości transakcji

    P.S. czy ja gdzies nie wypadam poza tabele ? kredytowke z mbanku
    wznowili mi niedawno, w tych ohydnych kolorach, i to chyba byl koniec
    2014.
    I ona jest stykowa tylko. A w tabeli jest albo VC payWave, albo VC
    "Od 04.06.2013 niedostepne w ofercie".
    Czy dla starych klientow wyjatek ?

    >Po latach nie jestem w stanie przytoczyć dokładnie tekstu tego SMS-a,
    >ale jego treść nie budziła wątpliwości, że moje konto zostało lub
    >zostanie obciążone podaną kwotą.

    No, komunikat mogl byc niewlasciwie dobrany.

    >A już na pewno nie było tam nic o blokadzie środków.

    Nie pamietam jak to w mbanku ... ale blokady po transakcjach krajowych
    karta to czeste zjawisko, a przy zagranicznych wrecz norma.

> [...]
    >kilkanaście wykonanych przez mnie transakcji ani raz kwota obciążenia
    >nie była niższa od kwoty z SMS-a, zawsze była wyższa.

    3% to juz sporo, ale przy pewnej dozie szczescia, to i roznice kursowe
    moga sie trafic w jedna strone.
    Trafisz na okres gdy zlotowka traci i przez pare miesiecy co dzien
    drozeje, albo zgraja ci sie wyjazdy z rytmem kredytowym w kraju ...

    Ale jesli to w miare stale 3% bylo, to widac taki nieprecyzyjny
    komunikat.

    J.

  • 18. Data: 2015-07-06 11:35:20

    Ale tak reasumując:
    Warto tę 'kartę wielowalutową PeKaO' czy nie warto?

    -----