  • 11. Data: 2008-04-04 10:44:37
    Temat: Re: Karta zblizeniowa PayPass - testuję
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Krystek <s...@k...eu.org> wrote:

    >> Jest gdzieś spis takich punktów?
    >
    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/44030

    Dzieki. Niestety trochę ich mało i we Wrocławiu 0 :(

    a.

  • 12. Data: 2008-04-04 10:53:01
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    > A wiec bez zmian - zlodziej moze sobie wybierac platnosci bezstykowe
    > do dziennego limitu karty, stwierdzajac w chwili gdy pojawi sie
    > pytanie o pin, ze zapomnial, bo korzysta tylko do bezgotowkowych.

    w każdym razie zapytam w jaki sposób rozpatrywane będą reklamacje związane
    z użyciem karty bez PINu i bez podpisu...

    odp. może być interesująca ;-)

    na razie interesuje mnie czy w punktach z listy faktycznie akceptują i
    umieją obsłużyć takie transakcje?

  • 13. Data: 2008-04-04 11:36:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > A wiec bez zmian - zlodziej moze sobie wybierac platnosci bezstykowe
    > do dziennego limitu karty, stwierdzajac w chwili gdy pojawi sie
    > pytanie o pin, ze zapomnial, bo korzysta tylko do bezgotowkowych.

    A sa przenosne czytniki tych kart? Juz mam w oczach zlodzieja
    kasujacego w tramwaju od wspolpasazerow po 50 zl...

    MJ

  • 14. Data: 2008-04-04 11:46:32
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    > A sa przenosne czytniki tych kart? Juz mam w oczach zlodzieja
    > kasujacego w tramwaju od wspolpasazerow po 50 zl...
    >
    > MJ

    1. na razie mało kto wie, że takie karty istnieją
    2. użytkowników ww. jest w Polsce raczej niewielu (a zwykłych kart miliony)
    3. jak technologia stanie się popularniejsza to być może pojawi się opcja
    okradania posiadaczy takich kart w tramwaju, ale raczej również pojawią się
    zabezpieczenia...jakie i kiedy nie wiem

  • 15. Data: 2008-04-04 15:17:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > A sa przenosne czytniki tych kart? Juz mam w oczach zlodzieja
    > kasujacego w tramwaju od wspolpasazerow po 50 zl...

    Problem jest caly czas ten sam co m.in. z przelewami itd - czytnik nie
    wyplaca gotowki, a tu nawet nie mozna wyciagac pieniedzy z bankomatu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2008-04-04 15:41:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Kwi, 17:17, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Problem jest caly czas ten sam co m.in. z przelewami itd - czytnik nie
    > wyplaca gotowki, a tu nawet nie mozna wyciagac pieniedzy z bankomatu.

    Znajda sie "uslugi" na przez ktorych konto przejda takie elektroniczne
    pieniadze.i terminal "slupa" polaczy sei "okresowo" przekazujac
    zbiorczo pobrane niepostrzezenie transakcje bezstykowe.do centrum
    autoryzacyjnego.
    Byc moze takie pobrane platnosci ktos przesle zdalnie do innego kraju,
    gdzie zalozono fikcyjna firme i podlaczono terminal?

    Pomyslowosc ludzka nie zna granic.
    Tak jak zakladano (byc moze jeszcze to sie zdaza) numer 0700 ,
    nastepnie wynajmowano mieszkanie z telefonem i dzwoniono z niego wciaz
    na ten numer - nastepnie z tpsy odbierano procent od lacznej oplaty
    za polaczenia i znikano, zostawiajac wlasciciela z rachunkiem na -
    dziesiat tysiecy do splacenia..
    Wpadlbys na pomysl, ze na 0-700 mozna zarobic bezposrednio pieniadze
    dzwoniac z cudzego aparatu, bez liczenia na jakies wygrane a po prostu
    wynajmujac taki numer?

  • 17. Data: 2008-04-04 15:52:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Problem jest caly czas ten sam co m.in. z przelewami itd - czytnik nie
    > wyplaca gotowki, a tu nawet nie mozna wyciagac pieniedzy z bankomatu.

    Somehow nie chciałbym udostępniać komuś mojego konta do zrobienia
    z niego przelewu.

    A jeśli ten sposób płatności się rozpowszechni, to na pewno będzie
    można kupować jakieś usługi atrakcyjne dla złodziei.

    MJ

  • 18. Data: 2008-04-04 16:35:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > pieniadze.i terminal "slupa" polaczy sei "okresowo" przekazujac
    > zbiorczo pobrane niepostrzezenie transakcje bezstykowe.do centrum

    Ale to wciaz nie sa pieniadze na koncie "slupa". Firmy karciane nie sa
    na szczescie az takie glupie. Pewne potencjalne problemy oczywiscie
    istnieja, ale nie az takie.

> [...]
    > na ten numer - nastepnie z tpsy odbierano procent od lacznej oplaty
    > za polaczenia i znikano, zostawiajac wlasciciela z rachunkiem na -

    Gdyby TPSA uznawala od reki takie reklamacje i nie placila tym od
    numeru, to by takich problemow nie bylo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2008-04-04 16:39:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Somehow nie chciałbym udostępniać komuś mojego konta do zrobienia
    > z niego przelewu.

    Jasne. Ale to tak jak ze "Zlota Kaczka", czasem trudno wydac w ciagu
    paru godzin te 20 lewych przelewow.

    > A jeśli ten sposób płatności się rozpowszechni, to na pewno będzie
    > można kupować jakieś usługi atrakcyjne dla złodziei.

    Pewnie tak. Szczerze mowiac mnie karty zblizeniowe nie fascynuja jakos
    specjalnie :-(
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2008-04-04 17:08:15
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    tak, np. doładowania tel. komórkowych ;-)
    ludzie są bardzo pomysłowi...

    byłem ciekawy jak wygląda transakcja bezstykowa i pewnie w najbliższych
    dniach sprawdzę

    przy okazji rozwiewam jeden zapis regulaminu: bank pisze, że na kartę
    należy przelać min. 30 zł, bo
    przelew może wrócić, testowo przelałem ok. 16 zł i nie wrócił...a tego
    czego na karcie nie mam tego mi nikt nie ukradnie!
    kartą nie można płacić w necie...

    wykonam 3 operacje i bank zwróci mi zainwestowane 20 zł, a karta może się
    jeszcze kiedyś przyda ;-)

    pozdr.
    RobertS