-
21. Data: 2004-07-29 19:09:30
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: "Glenn" <g...@b...pl>
> Zapoznałeś się z ofertą AMEXU Millennium, Visą M&M PeKaO S.A.?
> Przeczytaj, bo rzeczywistość jest inna niż ideał.
Zapisy pogarszające sytuację konsumenta są znoszone przez zapisy ustawowe.
Więc mogą sobie nawet napisać, że masz im codziennie 100 zł wpłacać.
> Ale Ty wiesz najlepiej oczywiście... Czy w ogóle czytałeś ustawę, czy
> tylko jej bryk? Zapewne nie czytałeś...
Owszem czytałam - Tobie też polecam - nie będziesz się "strachał" przy byle
regulaminie.
> Żyj więc w świecie własnych wyobrażeń i fikcji...
> Nazywaj swój świat rzeczywistością i bądź obojętny na fakty, trudno.
Najpierw może zapoznaj się z obowiązującym prawem, zanim zaczniesz
"zestawiać" karty ;-)
-
22. Data: 2004-07-29 19:16:04
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>
Użytkownik Tomek <t...@p...fm> napisał w wiadomości
news:cebesl$c9$1@achot.icm.edu.pl
> Nie lubię nikogo bezpodstawnie oskarżać.
> Sugeruję przestudiować regulaminy danej usługi w kilku bankach.
> .................
tak dla pełnej jasności, bo chyba jednak kolea nie wie o czym mówi ustawa o
elektronicznych instrumentach płatniczych
"Art. 28. 1. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
udostępnił kartę płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny.
2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszenia wydawcy
jej utraty, do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro.
Ograniczenie to nie dotyczy operacji, do których doszło z winy posiadacza
lub użytkownika, a w szczególności gdy nie dopełnił on obowiązków
określonych w art. 16 ust. 1 lub w art. 27 ust. 1. Posiadacza nie obciążają
operacje dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej, jeżeli ich dokonanie
nastąpiło wskutek nienależytego wykonania zobowiązania przez wydawcę lub
akceptanta. Postanowienia umowne mniej korzystne dla posiadacza są
nieważne."
co do WBK i Citi
tak niekompetentnej obsługi i zawiłych procedur trudno szukać :)
proponuję złożyć dowolny wniosek lub reklamację
a może kolega wie gdzie mieści się centrum kart WBK ? we wrocławiu czy
poznaniu ? i gdzie się odwoływać jeśli pierwsza linia callcenter zawiedzie ?
a obowiązkowe ubezpieczenie, o którym nic nie ma w opłatach stałych ?
wyciągi przychodzące 3 miesiące po likwidacji karty ?
możliwość przekroczenia salda i natychmiastowe kary ?
brak możliwości podwyższenia limitu z powodu późnego księgowania spłaty
należności na kartę ?
kursy wymiany "z księżyca" :)
niestety każda karta ma swoje wady i zalety :)
--
pozdrawiam
plusz ( http://www.plusz.pl )
/porada miesiąca: wysyłając list do wielu użytkowników korzystaj z pola UDW
(BCC) /
-
23. Data: 2004-07-29 19:19:37
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>
Użytkownik plusz <l...@p...niespamowanie.wp.pl> napisał w wiadomości
news:cebidu$1iu$1@mamut1.aster.pl
> tak dla pełnej jasności, bo chyba jednak kolea nie wie o czym mówi
> ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych
i jeszcze ciekawostka odnośnie tych co boją się płacić z użyciem PINu:)
"5. Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i
elektronicznej identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego
własnoręcznego podpisu na dokumencie obciążeniowym. Użycie kodu
identyfikacyjnego nie wystarcza do obciążenia posiadacza zakwestionowaną
przez niego operacją, chyba że został złożony bezpieczny podpis
elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o
podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450 oraz z 2002 r.
Nr 153, poz. 1271).
6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza
obciążają operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została
wykorzystana bez fizycznego przedstawienia"
--
pozdrawiam
plusz ( http://www.plusz.pl )
/porada miesiąca: wysyłając list do wielu użytkowników korzystaj z pola UDW
(BCC) /
-
24. Data: 2004-07-29 19:22:35
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: "Glenn" <g...@b...pl>
> tak dla pełnej jasności, bo chyba jednak kolea nie wie o czym mówi ustawa
o
> elektronicznych instrumentach płatniczych
>
> "Art. 28. 1. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
> udostępnił kartę płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny.
> 2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
> dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszenia wydawcy
> jej utraty, do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro.
> Ograniczenie to nie dotyczy operacji, do których doszło z winy posiadacza
> lub użytkownika, a w szczególności gdy nie dopełnił on obowiązków
> określonych w art. 16 ust. 1 lub w art. 27 ust. 1. Posiadacza nie
obciążają
> operacje dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej, jeżeli ich
dokonanie
> nastąpiło wskutek nienależytego wykonania zobowiązania przez wydawcę lub
> akceptanta. Postanowienia umowne mniej korzystne dla posiadacza są
> nieważne."
Właśnie sobie "przycinałam" ten sam cytacik. Dzięki za wyręczenie ;-)
-
25. Data: 2004-07-29 19:33:07
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: Tomek <t...@p...fm>
plusz wrote:
> Użytkownik Tomek <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> news:cebesl$c9$1@achot.icm.edu.pl
>
>
>>Nie lubię nikogo bezpodstawnie oskarżać.
>>Sugeruję przestudiować regulaminy danej usługi w kilku bankach.
>>.................
>
>
> tak dla pełnej jasności, bo chyba jednak kolea nie wie o czym mówi ustawa o
> elektronicznych instrumentach płatniczych
>
> "Art. 28. 1. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
> udostępnił kartę płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny.
> 2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
> dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszenia wydawcy
> jej utraty, do kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro.
> Ograniczenie to nie dotyczy operacji, do których doszło z winy posiadacza
> lub użytkownika, a w szczególności gdy nie dopełnił on obowiązków
> określonych w art. 16 ust. 1 lub w art. 27 ust. 1. Posiadacza nie obciążają
> operacje dokonane z użyciem utraconej karty płatniczej, jeżeli ich dokonanie
> nastąpiło wskutek nienależytego wykonania zobowiązania przez wydawcę lub
> akceptanta. Postanowienia umowne mniej korzystne dla posiadacza są
> nieważne."
Dokładnie a teraz proszę odnieść to do AMEXu i... okaże się, że można
wiele... Duch Falandysza krąży. ;-)
>
> co do WBK i Citi
> tak niekompetentnej obsługi i zawiłych procedur trudno szukać :)
> proponuję złożyć dowolny wniosek lub reklamację
> a może kolega wie gdzie mieści się centrum kart WBK ? we wrocławiu czy
> poznaniu ? i gdzie się odwoływać jeśli pierwsza linia callcenter zawiedzie ?
Skądś to znam...
Najperw byłem klientem WBK (Poznań) lecz po zjednoczeniu mieli niezłe
zamieszanie... Zmieniałem kartę Classic na Idea Profit ze zdjęciem i
dostałem po 2ch miesiąchach, najpierw bez zdjęcia potem ze zdjęciem...
Żona dodatkową dostała za 4-tym podejściem, W końcu wygenerowali jej
niepotrzebnie 3 karty...
Acha no i PIN mi zaginął w drodze z Wrocławia...
Ale dostałem wyczerpujące przeprosiny i kilka gratyfikacji w tym karty
bezpłatnie.
Zgadzam sie, że maja zamieszanie.
Kiedy likwidowałem lokatę w Krakowie na Fischera to kobieta coś namąciła
i chciała abym jej dopłacił ok 20EUR do równego rachunku, ale po kilku
mocnych słowach wycofała błędną dyspozycję...
Znam, znam...
Mam wiele do czynienia z bankami i wiele mógłbym opowiadać...
Ale najwięcej o kontach i kartach w PeKaO S.A.... Po prostu standard
włoski (południowo-włoski)... ;-)
> a obowiązkowe ubezpieczenie, o którym nic nie ma w opłatach stałych ?
> wyciągi przychodzące 3 miesiące po likwidacji karty ?
> możliwość przekroczenia salda i natychmiastowe kary ?
> brak możliwości podwyższenia limitu z powodu późnego księgowania spłaty
> należności na kartę ?
> kursy wymiany "z księżyca" :)
Dokładnie. Wszystko to przeszedłem, ale wyszło na moje i nawet szybko
(zestawiając z PeKaO S.A. to natychmiastowo...)
Po prostu wiem z kim rozmawiać, więc moje reklamacje trwają 1-2 dni... ;-)
Jeśli chcesz to mogę opowidzieć o PeKaO S.A., ale to byłaby książka
satyryczna...
> niestety każda karta ma swoje wady i zalety :)
Dokładnie, ale błędy zawsze się zdarzają, byleby był ktoś z kim można to
załatwić a nie ściana, ignorancja i bezład organizacyjno-urzędniczy...
Pozdrawiam.
-
26. Data: 2004-07-29 19:34:04
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: Dentarg <d...@i...com>
Temat jest dość ciekawy, bo rzeczywiście wiele osób zdobywa upragnioną
KK, a potem użyje w jakiejś lewej witrynie www albo mu w jakimś techno
klubie w wawie zeskrimmują i jest ugotowany.
Stąd moje pytanie, jaka kredytówka oprócz Citi ma na tyle dobre
bezpieczeństwo, że można ją polecić ? Sam mam KK PKO BP, ale
stwierdzam, że jest trochę za droga. Co do bezpieczeństwa to czytałem
regulamin zanim go podpisałem i tam bank niby przejmuje
odpowiedzialność powyżej 200 PLN, ale na grupie dowiedziałem się (w
regulaminie nie widziałem czegoś takiego), że najpierw trzeba spłacić
całe zadłużenie (fraudy też) a potem dopiero dochodzić swoich racji.
To ja dziękuje za taką procedurę ... ale znowu 6,5PLN co miesiąc to
zdzierstwo za odrobinę większe bezpieczeństwo.
Multi raczej odpada bo mnie już raz ciepłym sikiem olali przy KK, jak
w mbanku ? Jest to bezpiecznia KK czy też procedura reklamacyjna jak
to w mbanku niezbyt korzystna dla klienta ? ;(
pzdr,
Dentarg
--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com
Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com
-
27. Data: 2004-07-29 19:38:03
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: "MK" <m...@i...pl>
"Glenn" <g...@b...pl> wrote in message
news:cebipp$sk5$1@news.onet.pl...
>
> > 2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
A jesli przewiduje inaczej? ;)
Maciej
-
28. Data: 2004-07-29 19:41:48
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: "Glenn" <g...@b...pl>
> > > 2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje
>
> A jesli przewiduje inaczej? ;)
To tylko w wersji korzystniejszej dla klienta. Vide zapis: "Postanowienia
umowne mniej korzystne dla posiadacza są nieważne."
-
29. Data: 2004-07-29 21:15:05
Temat: a diabeł tkwi w szczegółach...
Od: Tomek <t...@p...fm>
Widzę, że znasz słowa ustawy ale czy do końca rozumiesz jej treść?
Żaden bank nie będzie przecież łamał przepisów, a tylko naginał do
swoich potrzeb.
Zastanów się nad stwierdzeniem:
- 28.1: "O ile umowa nie przewiduje inaczej";
- Znasz zapis art 16.1: "Posiadacz jest obowiązany do: przechowywania
karty płatniczej i ochrony kodu identyfikacyjnego, z zachowaniem
należytej staranności (...)"? Jak traktować sytuację kiedy karta zaginie?
A teraz weźmy jakiś konkret, tj.: Millennium American Express.
Utrata karty:
http://www.millenet.pl/Millennium/produkty_i_uslugi/
karty/?_c=1918
"W przypadku zgubienia, bądź kradzieży karty płatniczej masz możliwość
jej natychmiastowego zastrzeżenia. Zastrzeżenie karty ma na celu
uniemożliwienie dokonywania dalszych transakcji przy użyciu karty.
Wystarczy, że zadzwonisz pod numer telefonu: +48 (22) 598 41 14,
pozwalający na szybkie połączenie z Bankolinią?. Po telefonicznym
zgłoszeniu zastrzeżenia karty należy potwierdzić je pisemnie w ciągu 72
godzin, a w przypadku kradzieży także powiadomić jednostkę Policji i
przedłożyć do Banku stosowny raport.
Bank ponosi pełną odpowiedzialność za transakcje dokonane po
zastrzeżeniu karty."
Więcej w regulaminie:
http://www.millenet.pl/dispatch/binsource/?path=/ima
ges/PL/Umowa_KK_730638.pdf
§ 17.1-10
Odpowiedzialność przed:
Tu akurat jest ok.
Ale "diabeł tkwi w szczegółach" chodzi mianowicie o utrudnienie
klientowi złożenia (wiążącego bank) zastrzeżenia karty.
Zauważ, że opisywana procedura potwierdzenia osobistego nie jest
niezgodna z art 28.1.
Bank nie wzbrania się od odpowiedzialności przecież...
Zajrzyj do: 22:
"22.1. Wydawca jest obowiązany przyjmować przez całą dobę zgłoszenia
posiadaczy lub użytkowników kart płatniczych o utracie lub zniszczeniu
karty płatniczej, dokonywane przy wykorzystaniu dostępnych środków
komunikowania. (...)"
Na razie dobrze ale:
"22.2. Wydawca potwierdza przyjęcie zgłoszenia w sposób określony w
umowie o kartę płatniczą."
A w umowie masz dokładniej czym jest "przejęcie zgłoszenia".
Bank tłumaczy to tym aby nie doszło do zgłoszenia utraty karty przez
osobe nie bedącą jej właścicielem. Zatem przejęcie odpowiedzialności
jest natychmiastowe gdyż (zgodnie z ustawą) zgłoszenie miało miejsce,
ale zgłoszenie uznawane jest za wiążące gdy zostanie potwierdzone
zgodnie z procedurą zawartą w umowie.
-
30. Data: 2004-07-29 21:21:11
Temat: Re: Karty Kredytowe - kilka ważnych informacji
Od: Tomek <t...@p...fm>
Dentarg wrote:
> Temat jest dość ciekawy, bo rzeczywiście wiele osób zdobywa upragnioną
> KK, a potem użyje w jakiejś lewej witrynie www albo mu w jakimś techno
> klubie w wawie zeskrimmują i jest ugotowany.
>
> Stąd moje pytanie, jaka kredytówka oprócz Citi ma na tyle dobre
> bezpieczeństwo, że można ją polecić ? Sam mam KK PKO BP, ale
> stwierdzam, że jest trochę za droga. Co do bezpieczeństwa to czytałem
> regulamin zanim go podpisałem i tam bank niby przejmuje
> odpowiedzialność powyżej 200 PLN, ale na grupie dowiedziałem się (w
> regulaminie nie widziałem czegoś takiego), że najpierw trzeba spłacić
> całe zadłużenie (fraudy też) a potem dopiero dochodzić swoich racji.
> To ja dziękuje za taką procedurę ... ale znowu 6,5PLN co miesiąc to
> zdzierstwo za odrobinę większe bezpieczeństwo.
>
Polecam mBank, BZWBK i CITI.
(Ten ostatni sprawdził mi się przy "utracie karty". Wystarczyła rozmowa,
żadnych cerygieli, nowa karta czekała w skrzynce 2 dni później... Minus
jest droga więc...)
W przypadku wszystkich trzech sugeruję wariant ze zdjęciem.
Pozdrawiam.
Tomek