  • 1. Data: 2007-07-28 11:41:55
    Temat: Karty hybrydowe - które terminale obsługują chip ?
    Od: Dentarg <...@i...com>

    Witam,

    Odebralem 3 dni temu Allekarte z BZWBK (sukces mam oddział 20m od
    pracy, a kiedyś miałem 10km).
    Przy składaniu wniosku nawet nie zwróciłem uwagi, że karta ma chip :).
    Jak odbierałem to zauważyłem, i zacząłem się zastanawiać jak będzie z
    płaceniem za transakcje bezgotówkowe
    w sklepach. Specjalnie nie pamiętam pinów do moich KK, ale
    spodziewałem się, że w tym przypadku będzie trzeba go pamiętać.

    Pierwszy test zrobiłem w sklepie osiedlowym (terminal Pekao SA) i
    transakcja była robiona paskiem i podpisem.
    Ucieszyło mnie to, bo nie cierpie wpisywać PINu jak za mną stoją 3
    osoby sapiące mi w kark. Nie jest to IMHO sytuacja sprzyjająca
    podawaniu poufnego kodu do KK. Jeszcze gdyby ta karta była tylko
    chipowa, to byłoby małe prawdopodobieństwo, że ktoś zrobi przekręt
    znając PIN a nie mając fizycznie karty. Ale, że ma także pasek to jest
    to dość niebezpiecznie IMHO (a może ktoś z grupy jest w stanie mnie
    przekonać, że nie jest).

    Pojawia się pytanie, które terminale (z jakich CA) obsługują chip i
    gdzie można spodziewać się konieczności wklepywania PINu ??

    Wczoraj w Polcardzie musiałem wklepywać (całe szczęście, że pamiętałem
    jeszcze po aktywacji karty w bankomacie ;)).

    Czy ktoś widział kiedyś POS GPRS (albo ogólnie radiowy), który miałby
    pinpad lub obsługiwałby chip ? Często w knajpie mają takie POSy, a
    wpisywanie w takiej sytuacji PINu wydaje mi się niezmiernie
    lekkomyślne.

    pzdr,
    Dentarg

  • 2. Data: 2007-07-28 12:50:09
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Dentarg" news:1185622915.658713.11530@22g2000hsm.googlegroups
    .com

    > Czy ktoś widział kiedyś POS GPRS (albo ogólnie radiowy), który miałby
    > pinpad lub obsługiwałby chip ?

    Oczywiście :)

  • 3. Data: 2007-07-28 13:11:22

    On 28 Lip, 13:41, Dentarg <d...@i...com> wrote:
> [...]
    > w sklepach. Specjalnie nie pamiętam pinów do moich KK, ale
    > spodziewałem się, że w tym przypadku będzie trzeba go pamiętać.

    Pin możesz sobie zmienić na swój w bankomacie BZWBK i nie będzie
    problemu.