  • 1. Data: 2009-06-16 21:25:04
    Temat: Karty, karty, karty...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Ostatnio banki zmuszaja posiadaczy kart do wykonania okreslonej liczby
    transakcji. Jak ich posiadacz nie wykona to otrzymuje kare. Co ciekawe osoba
    uzywajaca czesto karty tez musi sie liczyc z kara... za wydanie duplikatu...
    ;).
    Od 3 m-cy korzystam z karty Polbanku, do chwili obecnej zrobilem nia ok 100
    transakcji. Karta juz zaczela sie rozwarstwiac Oplata za wydanie duplikatu
    15pln, jesli tak dalej pojdzie to bede musiac przyjac, ze karta musi byc
    wymieniana co 6 m-cy, czyli dodatkowe 30pln rocznie. A moze to tylko u mnie
    niszcza sie tak karty i nie jest to masowym problemem?
    Amex przetrwal u mnie cale 2 lata, ale byl pewien okres kiedy uzywalem go od
    swieta, a u kresu jej waznosci wygladala jak wyrwana psu z gardla, ok 25%
    paska magnetycznego bylo oklejone. Czarna karta Multi juz po kilku
    transakcjach wygladala jakby byla zabytkiem z xx wieku ;).

    MK

  • 2. Data: 2009-06-16 21:36:15
    Temat: Re: Karty, karty, karty...
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Cze, 23:25, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    Nie tylko u Ciebie. Z CitiGolda po dziewięciu miesiącach zaczęła
    odłazić wierzchnia folia. Póki co, karta działa, więc jej nie "gubię",
    by otrzymac nową. Amex Mille, mniej więcej w tym samym wieku, wytarły
    się literki nazwiska, reszta w normie.

  • 3. Data: 2009-06-16 21:38:56
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 16 Cze, 23:25, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > transakcji. Karta juz zaczela sie rozwarstwiac Oplata za wydanie duplikatu
    ale to musi być duplikat?
    z drugiej strony wydanie duplikatu karty w miejsce skradzionej jest
    bezpłatne, więc w miejsce zniszczonej też tak powinno być..

  • 4. Data: 2009-06-16 21:39:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    Nie tylko u Ciebie. Z CitiGolda po dziewięciu miesiącach zaczęła
    odłazić wierzchnia folia. Póki co, karta działa, więc jej nie "gubię",

    Citi daje duplikaty gratis, wiec nie ma potrzeby gubic :).

    MK

  • 5. Data: 2009-06-16 21:41:54
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Cze, 23:38, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    > ale to musi być duplikat?
    >  z drugiej strony wydanie duplikatu karty w miejsce skradzionej jest
    > bezpłatne, więc w miejsce zniszczonej też tak powinno być..

    W sumie tak, nawet na pewno tak, ale z drugiej strony nie każdy ma się
    ochotę o to klócić i mówić w banku do słupa. Choć dla mnie tego typu
    sytuacje są frustrujące, czuję się wtedy jak wydmuchany frajer.

  • 6. Data: 2009-06-16 21:44:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
> [...]
    > odłazić wierzchnia folia. Póki co, karta działa, więc jej nie "gubię",
    > by otrzymac nową. Amex Mille, mniej więcej w tym samym wieku, wytarły

    Z mojego doświadczenia Goldy Millenium, Multi Gold oraz karty Citi
    (Silver BP) to najtrwalsze jakie miałem.

    Pozostałe to niestety porażka z Multi AQ na czele. Gorszy jest tylko
    ING, gdzie nadruk z farby zaczął schodzić jeszcze nim karty użyłem! (po
    wsadzeniu jej do portfela wyjąłem już częściowo bez farby), a po jednym
    przejechaniu kartą w terminalu wyglądała ona jakby nią ktoś przejechał
    po chodniku. Trochę mniej tandetna była MC Mistrzowska Millenium oraz
    "zwykła" Visa Multibanku.

    Niestety 3 letnie okresy ważności karty (albo 4 jak w PKO BP!) to
    porażka. Dobrze, że większość banków przy wymianie karty nie pobiera
    opłat (w przypadku KK, przynajmniej do niedawna). Dla mnie istotne jest
    aby bank w ogóle nie pobierał opłaty za duplikat, nawet gdy kartę
    zagubię lub mi ją ukradną (Citi). Niestety płacenie w takim przypadku
    np. 150-250 zł PLN za kawałek plastiku to złodziejstwo.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-06-16 21:44:11
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Cze, 23:39, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Citi daje duplikaty gratis, wiec nie ma potrzeby gubic :).
    >
    > MK

    Nie testowałem, ale że w połowie miesiaca rozprułem już prawie cały
    limit, to chyba się skuszę. Karta i tak przez przynajmniej dwa
    tygodnie jest bezużyteczna.

  • 8. Data: 2009-06-16 21:45:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Nie testowałem, ale że w połowie miesiaca rozprułem już prawie cały
    > limit, to chyba się skuszę. Karta i tak przez przynajmniej dwa
    > tygodnie jest bezużyteczna.

    Znam kogoś kto testował i działa :)

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-06-16 21:48:08
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Cze, 23:44, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    W pełni się zgadzam, zwłaszcza z konstatacją pobierania opłat za nowy
    plastik jako bezczelnym złodziejstwem. W kwestii trwałości ING u mnie
    stoi wysoko, karta ma dwa lata i w zasadzie jest jak nowa, mimo dość
    intensywnego używania. Oglądam ją właśnie i wszystko gra, nawet złotko
    jest na cyferkach !

  • 10. Data: 2009-06-16 21:54:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:h193nh$ldt$1@news.onet.pl...

    > Z mojego doświadczenia Goldy Millenium, Multi Gold oraz karty Citi (Silver
    > BP) to najtrwalsze jakie miałem.

    U mnie VG Multi rozpadla sie po 6m-cach, ale tak duplikat gratis, wiec
    wymiana bezbolesna, ale jak mialem classica to po pewnym czasie tak okropnie
    wygladala, ze bylem zmyszony dokonczyn zniszczenia i zerwac cala folie z
    awersu, na rewersie zakonczylo sie to odcieciem odstajacej warstwy zyletka
    ;).

    MK