  • 31. Data: 2004-11-13 15:53:22
    Temat: Re: Karty kredytowe - na czym zarabiaja banki?
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Bardziej niz o kwotach myslalem o procentowym udziale w tym
    trojpodmiotowym
    > torcie. :))

    Procent też jest zmienny, a co za tym idzie kwoty również

    Tomek

  • 32. Data: 2004-11-13 16:06:49
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

    > trojpodmiotowym
    >>

    > Procent też jest zmienny, a co za tym idzie kwoty również

    Ale jakas tendencja przeciez jest...
    Bank bierze ok. X proc., centrum autoryzacjne ok. Y proc., orgaznizacja
    platnicza ok. Z proc.
    No przeciez wiesz o co chodzi (mam nadzieje)...

  • 33. Data: 2004-11-13 16:12:11
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Ale jakas tendencja przeciez jest...
    > Bank bierze ok. X proc., centrum autoryzacjne ok. Y proc., orgaznizacja
    > platnicza ok. Z proc.
    > No przeciez wiesz o co chodzi (mam nadzieje)...

    Wiem o co ci chodzi, ale tak jak pisałem, jeżeli dla PKOBP ten % wynosiłby
    odpowiednio 45/35/20 to dla citibanku będzie wynosił 55/25/20. Teoretycznie
    osobiście. Jeżeli polcard ma 30% rynku to będzie brał większą prowizję od
    eService, który ma 9% rynku. To samo jeżeli udział Citibanku w transakcjach
    Polcardu wyniesie 50% to citibank dostanie większą prowizję od transakcji
    bezgotówkowych niż PKOBP, którego udział może wynieść 30% we wszystkich
    rozliczeniach Polcardu. Poza tym jest jeszcze pewnie cała masa innych
    zmiennych wpływających na to, jak ten tort zostanie podzielony. Myśle, że
    wiesz o co mi chodzi.

    Tomek

  • 34. Data: 2004-11-13 16:40:20
    Od: "Ciekawy" <c...@m...pl>

> [...]
    > rozliczeniach Polcardu. Poza tym jest jeszcze pewnie cała masa innych
    > zmiennych wpływających na to, jak ten tort zostanie podzielony. Myśle, że

    Super!! O to mi wlasnie chodzilo. Dzieki.

  • 35. Data: 2004-11-13 17:45:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <P...@z...wbc.lu
    blin.pl>,
    a...@a...org says...

> [...]
    > zbankrutowac bedzie mozna tylko raz w zyciu. W ponizszych artykulach nie
    > wspomina sie o Wielkiej Brytanii, gdzie zdaje sie mozna bankrutowac
    > wielokrotnie, nie ponoszac zadnych konsekwencji (jesli sie nie ma mieszkani=
    > czy samochodu, ktory mogliby zabrac), ktos tu jakis czas temu podawal linki=
    > do
    > przykladow brytyjskich (prosze sobie pogooglac w archiwum grupy), gdzie dlu=
    > urosl do gigantycznych rozmiarow tylko dzieki uzywaniu kart kredytowych, al=
    > co tam, oglosil taki rozrzutny klient bankructwo i zaczyna od nowa, myslici=

    Mieszkam w Stanach i jak wiadomo upadlosc osoby fizycznej jest
    generalnie codziennoscia. O ile nie jest zbyt trudno oglosci upadlosc
    (POD WARUNKIEM, ze spelnia sie OPOWIEDNIE WYMAGANIA) o tyle po
    ogloszeniu upadlosci zycie jest lekko "przechlapane"
    Fakt ogloszenia upadlosci zglaszany jest do 3ch firm prowadzacych
    rejestr (standing) kredytowy osob fizycznych. Od tego standingu
    uzaleznione jest prawie wszystko:
    - pracodacy bardzo czesto sprawdzaja wierygosdnosc finansowa przyszlego
    pracownika (zwlaszcza jesli w gre wchodzi odpowiedzialnosc finansowa) w
    przypadku ogloszeni bankructwa sznase sa baaardzo bliskie zeru ze
    zostaniesz zatrudniony
    - wynajem mieszkania tez jest bardzo czesto uzalezniony od standingu
    finansowego i takie bankrutcwo elimuje zdecydowana wiekszosc dobrych
    apartamentow
    - od standingu finansowego uzaleznione sa tez skladki na ubezpieczenie
    zdrowotne, samochodu czy nieruchomosci - osoby ktore maja w swojej
    historii bankructwo (do 10 lat wstecz) placa ZDECYDOWANIE wieksze
    skladki
    - oczywiste jest to ze przy udzielaniu kredytu tez taka hostoria jest
    wazna. Jezeli uda ci sie znalezc instytucje finansowa ktora jest sklonna
    udzielic kredytu osobie ktora ma w historri bankructwo to zapewniam
    ciebie ze w wysokosci odsetek bedzie wlicozne ryzyko. O ile sie nie myle
    to w tej chwili banki "kosza" od takich klientow do 32% (przy odsetkach
    FED na poziomie 2% !!!!!!!)
    Nawet takie blache rzeczy jak dostawa pradu, wody czy nabycie komorki
    jest tez uzalezniona od standingu. W przypadku klientow z bankructwem
    firmy takie wymagaja wysokich kaucji gwarancyjnych (!! zauwaz ze jak
    oglosiles bankructwo, to z gotowka u ciebie MUSI byc krucho)

    AP

  • 36. Data: 2004-11-13 18:45:25
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Sat, 13 Nov 2004 17:45:23 GMT, AP <c...@e...dyndns.org> wrote:

> [...]
    >firmy takie wymagaja wysokich kaucji gwarancyjnych (!! zauwaz ze jak
    >oglosiles bankructwo, to z gotowka u ciebie MUSI byc krucho)

    Nie wiem, czy tak samo jest w Wielkiej Brytanii, ale z tamtych linkow do BBC,
    ktore ktos tu kiedys cytowal, wynikalo przynajmniej tyle, ze brytyjskie banki
    nie sprawdzaja ile ktos ma dlugu na innych kartach kredytowych (a nawet jesli
    sprawdzaja to najwyrazniej nie stanowi to przeszkody w wydaniu kolejnych KK).
    Dopoki ma sie jakakalwiek prace banki bez oporu wydaja dla juz zadluzonej po
    uszy osoby kolejne karty, tak ze w koncu dlug niejednokrotnie moze osiagnac
    nawet i kilkaset tysiecy funtow i jest to dlug osiagniety tylko z uzyciem
    wielu kart kredytowych roznych bankow. Przez takie cos mieszkancy GB sa
    zadluzeni bodajze na prawie 3 mld GBP.

  • 37. Data: 2004-11-13 19:00:30
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Ciekawy napisał(a):

    > A mozesz wskazac link/artykul opisujacy rozliczenie transakcji
    > bezgotowkowej?

    Na stronie jest wyszukiwarka

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 38. Data: 2004-11-13 20:34:19
    Od: i...@p...onet.pl

    > Ale świat się zmienia :-)

    Tu masz rację.
    Kartą kredytową VE interesowałem się jak wprowadzał ją ING Bank Śląski
    wtedy ta oferta była tak jak opisałem.

    Teraz to mogło ulec zmianie.
    Poza tym karta płaska, tłoczona czy chipowa różnią się nie wiele między sobą,
    dopiero wydawca karty może nadać jej różny charakter.
    - debetowa (pierwsze karty VISA Classic - były debetowe),
    - kredytowe (jak w twoim przykładzie może być nią VE) - z odroczonym
    terminem płatności.

    Jedyne różnice to :
    - karta tłoczona może być użyta w żelazku a płaska nie,
    - karta chipowa zapewnia większe bezpieczeństwo (w przypadku autoryzacji
    z chipa - trudniej skopiować zawartość chipa).

    > Tak. Ale ja Ci podałem konkretny przykład.

    Niestety opierałem się na moich doświadczeniach historycznych :(
    choć sam wiem, że wszystko się zmienia.
    Przeszedłem wszak kolejno przez karty VC (stricte debetowe),
    VISA Charge (prowizja dla wystawcy od kwoty transakcji plus odroczony
    termin płatności),a kończąc na obecnych kredytowych.
    W tym czasie na świecie słyszałem przede wszystkim
    o kartach kredytowych.

    Oprócz tego przeszedłem okres odejścia od kart tylko bankomatowych
    do płatniczo-bankomatowych VE, Maestro i wprowadzenie innych kart
    (np. co-branded, przedpłacone). Gdzie nośnik pozostawał ciągle ten sam
    tylko jego funkcjonalność i zasada używania ulegały zmianie.

    Pozdrawiam
    Bartek I.

  • 39. Data: 2004-11-14 02:00:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    i...@p...onet.pl napisał(a) w wiadomości:
    >Cóż zawsze miałem/mam kłopoty z ortografią :(( i raczej już zapóźno
    >na zmianę.
    Niektórzy twierdzą, że nie ZA PÓŹNO.

    >Poza tym karta płaska, tłoczona czy chipowa różnią się nie wiele między
    >sobą,
    >dopiero wydawca karty może nadać jej różny charakter.

    To, że NIEWIELE, potwierdzać może przypadek Kredyt Banku. Do konta
    oszczędnościowego na wniosek klienta wydają VE lub Maestro ale tylko
    do identyfikacji w oddziałach (aby nie faksować dowodu osobistego)
    i do sprawdzania salda w bankomacie. Po prostu na wniosku wpisują
    limity transakcji/wypłat bankomatowych 0/0.
    Zdaje się, że ma też termin ważności :) IKM Pekao SA jest bezteminowa.
    --
    Arek

  • 40. Data: 2004-11-14 02:09:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Slawek Kos napisał(a) w wiadomości: ...
    >Ale statystyka mowiaca o 70% klientow nie splacajacych KK w terminie
    >nie jest "rozna" tylko jednoznaczna.

    Nie mam KK. Ale czasem rozmawiam o finansach ze znajomymi. Jakimś
    cudem wszyscy należą do tych 30%. Nie przyznają się?
    --
    Arek