  • 1. Data: 2010-06-05 13:51:57
    Temat: Karty kredytowe ofiar Smoleńska
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1348,title,Z-konta-ofiar
    y-katastrofy-pod-Smolenskiem-zniknely-pieniadze,wid,
    12337517,wiadomosc.html?ticaid=1a4af

    "Około 6 tys. zł zniknęło z konta Andrzeja Przewoźnika, który zginął 10
    kwietnia pod Smoleńskiem. Ktoś użył jego kart kredytowych, które miał
    przy sobie w chwili katastrofy - dowiedziała się "Rzeczpospolita"."

    O co chodzi? Od kiedy karta kredytowa ściąga pieniądze "z konta"?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2010-06-05 14:17:11
    Temat: Re: Karty kredytowe ofiar Smoleńska
    Od: Karol MARCHEWKA <a...@s...pl>

    W dniu 2010-06-05 15:51, Liwiusz pisze:

> [...]
    > przy sobie w chwili katastrofy - dowiedziała się "Rzeczpospolita"."
    >

    > O co chodzi? Od kiedy karta kredytowa ściąga pieniądze "z konta"?

    automatyczna spłata z rachunku konta ROR?

    Karol MARCHEWKA

    http://marchewka.110mb.com

  • 3. Data: 2010-06-05 14:18:33
    Od: z...@o...pl

    > O co chodzi? Od kiedy karta kredytowa ściąga pieniądze "z konta"?

    nie wiem, w jakim banku śp. pan Przewoźnik miał kartę, ale niektóre
    banki (ot, choćby taki średniak jak LukasBank SA) oferują polecenie
    zapłaty, którym można spłacać kartę w ostatnim dniu grand periode.

    Niektórzy klienci tak ustawiają sobie datę generowania wyciągu, aby
    polecenie wypłaty zapadało dokładnie dzień lub dwa po wypłacie, gdy
    zarobki wpłyną na ich rachunek bankowy.

    Gdyby było tak, jak opisałem, to znalazca karty robi nią zakupy
    na podpis, potem bank obciąża rachunek karty, wystawia wyciąg i
    np. po 25 dniach dokonywana jest próba wykonania polecenia zapłaty.

    To by wyjaśniało, jak karta kredytowa ściąga pieniądze "z konta"...

  • 4. Data: 2010-06-05 14:35:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    z...@o...pl pisze:

    > nie wiem, w jakim banku śp. pan Przewoźnik miał kartę, ale niektóre
    > banki (ot, choćby taki średniak jak LukasBank SA) oferują polecenie
    > zapłaty, którym można spłacać kartę w ostatnim dniu grand periode.

    A czy nie jest tak, że z dniem śmierci wszelkie takie umowy są
    rozwiązywane, a roszczenie o spłatę KK powinno być kierowane do
    spadkobierców (nie mówiąc już o ewentualnym ubezpieczeniu spłacającym w
    tym przypadku kartę?).

    Tzn. rozumiem, że może się zdarzyć, że bank nie wie, że ktoś umarł, i
    taki przelew spłacający kartę pójdzie, ale powinno to być szybko odręcone.

> [...]
    > np. po 25 dniach dokonywana jest próba wykonania polecenia zapłaty.
    >
    > To by wyjaśniało, jak karta kredytowa ściąga pieniądze "z konta"...

    Możliwe są 2 sytuacje:

    - albo rodzina nie ma dostępu do konta, wówczas również nie wie ile i za
    co z niego ubywa
    - albo rodzina ma dostęp do konta, wie, jakie transakcje są dokonywane
    kartą, powinna również wówczas mieć możliwość zablokowania spłaty karty,
    o jej zastrzeżeniu nie wspominając.

    W obydwu przypadkach narzekanie, że komuś giną pieniądze z konta jest
    dziwne.

    Poza tym sprawa ma drugie dno: ktoś użył tych kart. Czy wiadomo kto? Czy
    osoba ta jest znana organom prowadzącym śledztwo w sprawie katastrofy?
    Czy mamy jej zeznania? Czy kradzieży dokonał zwykły złodziejaszek
    (typowy rosyjski bałagan na miejscu zdarzenia), czy też tajne służby
    Federacji Rosyjskiej, które przy okazji zabezpieczenia telefonu
    satelitarnego prezydenta (którego rzekomo "nie znaleziono") użyły sobie
    znalezionych kart kredytowych? Ile jeszcze innych rzeczy ważnych dla
    obronności Polski, a może i NATO, znalazło się w rękach Rosjan?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-06-05 14:52:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    z...@o...pl wrote:

    ... w ostatnim dniu grand periode.

    że co?

  • 6. Data: 2010-06-05 15:05:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przy sobie w chwili katastrofy - dowiedziała się "Rzeczpospolita"."
    >

    > O co chodzi? Od kiedy karta kredytowa ściąga pieniądze "z konta"?

    Dziennikarz pewnie nie rozróżnia karty kredytowej i płątniczej po prostu.

  • 7. Data: 2010-06-05 17:02:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    z...@o...pl pisze:

> [...]
    > np. po 25 dniach dokonywana jest próba wykonania polecenia zapłaty.
    >
    > To by wyjaśniało, jak karta kredytowa ściąga pieniądze "z konta"...

    Jest o wiele prostsze wyjaśnienie - pismaki po prostu nie odróżniają
    kart kredytowych od debetowych i tyle.

    A rodzina zmarłego powinna bez problemu odzyskać skradzione pieniądze -
    wystarczy reklamacja w banku. Chyba raczej nie powinno być najmniejszych
    problemów z udowodnieniem, że o nie on użył tej katy... :-)

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2010-06-05 17:15:59
    Od: z...@o...pl

    > wystarczy reklamacja w banku.

    pytam z ciekawości: odzyskają pełne 6.000zł
    czy 6000zł minus 150 euro?

  • 9. Data: 2010-06-05 17:19:39
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 5 Jun 2010 17:05:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dziennikarz pewnie nie rozróżnia karty kredytowej i płątniczej po prostu.

    Jeśli o rozróżnianiu kart mowa, karta kredytowa nie jest kartą płatniczą?

    AK

  • 10. Data: 2010-06-05 17:43:20
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 5 Cze, 15:51, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1348,title,Z-konta-ofiar
    y-katastrofy-pod-...

    > "Oko o 6 tys. z znikn o z konta Andrzeja Przewo nika, kt ry zgin 10
    > kwietnia pod Smole skiem. Kto u y jego kart kredytowych, kt re mia
    > przy sobie w chwili katastrofy - dowiedzia a si "Rzeczpospolita"."
    >
    > O co chodzi? Od kiedy karta kredytowa ci ga pieni dze "z konta"?
    >
    > --
    > Liwiusz

    W tivi mówili coś o tym, że karty zostały użyte na terytorium Rosji i
    że Rosjanie już wiedzą kto użył tych kart skradzionych.