  • 41. Data: 2005-02-16 12:57:59
    Temat: Re: Karty płatnicze pre-paid???
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:cuvg5k$rq9$1@news.elsat.net.pl...

    > Może.
    >
    > Zabrania Ci tego umowa. Mogą też być z tym jakieś inne problemy, trudno
    > mi jednak teraz określić dokładnie jakie (czy ustawa o EŚP mówi coś o
    > używaniu nieswojej karty?).

    Czy aby na pewno umowa dla karty powstalej z zalozenia jako karta
    "podarunkowa" (tak ja reklamowali) zabrania jej uzywania przez kogos innego
    niz wlasciciel?
    Mozesz przytoczyc stosowne zapisy?

    > To zadziała, na takiej samej zasadzie jak możesz jeździć samochodem bez
    > prawa jazdy do momentu, aż Cię złapie policja/nie stanie się nic złego.

    A co sie ma zlego stac?
    Wlasciciel konta oczywiscie odpowiada za to co uzytkownik wykorzystal z
    salda konta, ale skoro sie na to godzi darowujac karte....

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 42. Data: 2005-02-16 13:30:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Slawek Kos napisał(a):

    > Czy aby na pewno umowa dla karty powstalej z zalozenia jako karta
    > "podarunkowa" (tak ja reklamowali) zabrania jej uzywania przez kogos innego
    > niz wlasciciel?
    > Mozesz przytoczyc stosowne zapisy?

    Podarunkowa karta ING polega na tym, że nowy właścieil karty musi
    przyjśc do oddziału i zapisać ją na siebie, tym samym podpisując umowę.
    Zanim tego dokona nie może z niej korzystać.

    Zapis? Regulamin kart przedpłaconych ING.

    Ot i cała 'podarunkowość'.

    > A co sie ma zlego stac?

    A dajmy na to jakaś weryfikacja w momencie zakupów. Tożsamość
    niepotwierdzona - w najlepszym wypadku zastrzeżenie i zatrzymanie karty
    (zniszczenie).
    Nie znam dokładnych procedur, i średnio chce mi się do nich dobierać.

    > Wlasciciel konta oczywiscie odpowiada za to co uzytkownik wykorzystal z
    > salda konta, ale skoro sie na to godzi darowujac karte....

    Odpowie za to - owszem. Ale nie może się na to zgodzić w świetle umowy
    (cos mi świta że ustawa o EŚP też o tym coś wspomina).

    To, że na karcie nie ma nazwiska to jedynie kwestia techniczna. Nie
    znaczy to, że posługiwać sie nią może każdy jej okaziciel.

    A karty eurobanku? Też sugerujesz, że może się nimi posługiwać każdy?

  • 43. Data: 2005-02-16 14:49:18
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > To, że na karcie nie ma nazwiska to jedynie kwestia techniczna. Nie
    > znaczy to, że posługiwać sie nią może każdy jej okaziciel.
    >
    > A karty eurobanku? Też sugerujesz, że może się nimi posługiwać każdy?

    A co jest takiego ciekawego z kartami Euronetu? Też nie ma nazwiska?
    Jestem nie w temacie bo bank bez dostępu przez www to dla mnie nie bank ;-)

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 44. Data: 2005-02-16 15:36:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > A co jest takiego ciekawego z kartami Euronetu? Też nie ma nazwiska?
    > Jestem nie w temacie bo bank bez dostępu przez www to dla mnie nie bank ;-)

    Domyślnie karty są niepersonalizowane. Ale klient może zapłacić i mieć
    nazwisko.

  • 45. Data: 2005-02-16 15:37:16
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Jest.

    A czy sprawdzanie środków w bankomacie jest darmowe ?

    owp

  • 46. Data: 2005-02-16 15:41:53
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    owp napisał(a):

    > A czy sprawdzanie środków w bankomacie jest darmowe ?

    A co ja, cennik jestem? Przecież jest info w TOiP.

    Tak, jest darmowe.

  • 47. Data: 2005-02-16 16:06:10
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Czy aby na pewno umowa dla karty powstalej z zalozenia jako karta
    > "podarunkowa" (tak ja reklamowali) zabrania jej uzywania przez kogos
    innego
    > niz wlasciciel?

    Reklamowali tak kartę podarunkową, a nie podróżnika

  • 48. Data: 2005-02-16 16:37:12
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005 10:02:19 +0100, "owp" <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Czy środki na karcie są jakoś oprocentowane ?
    Nie :)
    Dlatego jak dostalismy bony na swieta z ZFŚS w postaci prepaid ing to
    szybko kupilem prezenty za pomoca tej karty :)

    >Jeszcze jedno - to jest karta bez danych osobowych (jest napisane, że za
    >_dodatkową_ opłatą jest na karcie nazwisko) ? Jeśli tak to czy można nią
    >płacić w sklepie i czy może to robić dowolna osoba, nie tylko posiadacz (np.
    >moja dziewczyna - to byłby spory plus) ?
    Moze placic dowolna osoba. Choc formalnie w banku to ta karta jest
    przypisana do Ciebie. Sprzedawca nie ma jednak mozliwosci sprawdzenia
    czyja to karta.

    WAM

    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 49. Data: 2005-02-16 16:41:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005 21:27:15 +0100, Marcin Lubojański
    <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> wrote:

    >Nie trzeba. Wystarczy POP czy inna Jedna Idea.
    Nie posiadam :)

    WAM

  • 50. Data: 2005-02-16 16:44:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005 21:32:07 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >To tylko świadczy o banku, bo abonent 0800 (czyli bank) płaci tyle samo
    >za połączenie przychodzące z sieci stacjonarnej, jak i komórkowej.
    Hm. Nie do konca tak...
    Placi tyle samo za polaczenie miedzystrefowe z sieci stacjonarnej co
    za polaczenie z sieci komorkowej (0,60 / 0,30 za min.). Polaczenia
    lokalne i strefowe sa tansze (0,24 / 0,24) :)
    http://www.tp.pl/pdf/biznes/numery_firmowe/bezplatna
    _infolinia/cennik.pdf

    WAM