  • 31. Data: 2010-03-03 17:51:59
    Temat: Re: Karty zbliżeniowe PayPass payWave a bezpieczeństwo
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Mar, 16:23, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Nie zauważasz, że całe obciążanie w ogóle nie przechodzi przez polski system
    > bankowy??? Polskie banki mogą sobie co najwyżej tupać nóżką i blokować
    > kolejne karty (ciekawe zresztą jak się blokuje kartę do tranakcji offline).
    >
    > k.

    Zauwaz, ze obciazenie przechodzi przez nasz system bankowy. Bank
    dostaje polecenie przelania sumy X na rachunek Y.

    Mozna po prostu nie uznac obciazenia. I co oszust pozwie bank ze mu
    nie przeslali pieniedzy?

    Jesli jednego dnia klient np. wybierze kase w bankomacie w Polsce, a
    na ten sam dzien przyjdzie obciazenie paypass z UK, Nigerii czy
    Barustanu kazdy system anty-fraudowy zakwestionuje taka transakcje.

    Mi sie kiedys zdarzylo jednego dnia placic w Polsce, na Slowacji i na
    Wegrzech (jakies kwoty rzedu 100 zl - 200 zl za paliwo) i dostalem od
    razu telefon z prosba o weryfikacje.

    Powaznie z praktycznego punktu widzenia dyskusja jest czysto
    akademicka, a zagrozenie czysto teoretyczne.

  • 32. Data: 2010-03-03 17:53:02
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witrak()" news:hmm2nj$995$1@nemesis.news.neostrada.pl

    [ciach]

    my tu sobie gadu gadu o skracaniu linków a ja wychodzę z prostego założenia.
    Jak ktoś nie korzysta z czytnika, który mu pokazuje co kryje skrócony adres
    to niech zada sobie trochę wysiłku i zobaczy na twórczość osoby, która ów
    link podaje w swoim poście.
    Na tej grupie jak pamiętam 100% skróconych linków jakie podawali stali
    bywalcy nie było jakimś gówienikiem i oby ten stan trwał. :)

  • 33. Data: 2010-03-03 17:53:42
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Mar, 17:39, orcio <o...@N...pl> wrote:

    > W reporta u jest podane jakie dane mo na odczyta , jakimi RFID si
    > przedstawia. Mnie to si kojarzy z nak adk na bankomat tylko w wersji
    > bezstykowej i bezprzewodowej. Je eli karta nie ma autoryzacji kodem
    > CVV/CVC przy p atno ciach online to nie ma ograniczenia do 50z , ale nie
    > wiem jak oni tam maj w tej hameryce.
    >
    > orcio

    Numer karty mozna przeczytac przy kazdym jej uzyciu. Nie trzeba bawic
    sie w skaner rifid - wystarczy komorka z aparatem fograficznym na
    kasie w markecie zeby dziennie miec setki numerow kart i daty
    waznosci, nawet CVV/CVC mozna sobie spisac.

    Tylko ponownie - ryzyko wpadki przy takim procederze jest tak wielkie,
    ze biora sie za to jedynie glupi amatorzy, ktorzy wpadaja od razu.

  • 34. Data: 2010-03-03 19:01:08
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "BK" news:e405e81d-e954-4002-987e-be6bab6fd2ab@q21g2000yq
    m.googlegroups.com

    > Jesli jednego dnia klient np. wybierze kase w bankomacie w Polsce, a
    > na ten sam dzien przyjdzie obciazenie paypass z UK, Nigerii [...]

    Z Nigerią się zgadzam, ale UK? W dobie tanich połączeń lotniczych? :)

    > Mi sie kiedys zdarzylo jednego dnia placic w Polsce, na Slowacji i na
    > Wegrzech (jakies kwoty rzedu 100 zl - 200 zl za paliwo) i dostalem od
    > razu telefon z prosba o weryfikacje.

    He he he to i tak jesteś szczęściarz. Pamiętam jak dziś kiedy wracałem ze
    znajomymi z Włoch. W ciągu jednej doby po kilka transakcji:
    1. Włochy
    2. Austria
    3. Słowacja
    4. Polska

    Nikt nie zadzwonił :( ;)

    > Powaznie z praktycznego punktu widzenia dyskusja jest czysto
    > akademicka, a zagrozenie czysto teoretyczne.

    jaki z tego wniosek?
    IMHO nie warto bawić się w coś takiego jak PP (pomijam już kwestię mizernej
    sieci akceptacji). Szczególnie kiedy klient sam sobie nie może "podłubać"
    przy limitach kwotowych oraz ilościowych.

  • 35. Data: 2010-03-03 19:33:55
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 3 Mar 2010 18:53:02 +0100, Valdi napisał(a):

> [...]
    > Na tej grupie jak pamiętam 100% skróconych linków jakie podawali stali
    > bywalcy nie było jakimś gówienikiem i oby ten stan trwał. :)

    Ale po co skracać? Porządne czytniki nie łamią linii przy wysyłaniu linków.
    Przz ich cztowaniu te nie. :)
    http://bardzo.dlugi.link.pl/bardzo.dlugi.link_bardzo
    .dlugi.link?bardzo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link_bard
    zo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link?bardzo.dlugi.link?ba
    rdzo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link?
    bardzo.dlugi.link?bardzo.dlugi.link.html

    --
    Kojer

  • 36. Data: 2010-03-03 19:34:48
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

> [...]

    > bywalcy nie było jakimś gówienikiem i oby ten stan trwał. :)

    Ale po co skracać? Porządne czytniki nie łamią linii przy wysyłaniu linków.
    Przy ich cytowaniu tez nie. :)

  • 37. Data: 2010-03-03 19:49:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 16:05:11 +0400, kashmiri napisał(a):

    > Do 50 zł w markowym sklepie?????

    No można i 500 jak przejdzie tyle przez paypassa ;)

    Xenocide

  • 38. Data: 2010-03-03 20:09:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

> [...]
    > taki walek - to jest on do wykrycia w kilkanascie minut - za duza
    > liczba transakcji pay-pass jednym czasie i miejscu.

    To jest bez sensu, ale to nie znaczy, ze wszystkie metody sa bez sensu.
    Metoda z kupowaniem w normalnym sklepie (placac karta "zdalna") ma juz
    sens. Jasne ze nie taki, jak podejrzenie PINu od electrona i skopiowanie
    paska magnetycznego, a nastepnie wizyta przy bankomacie.

    > Zlodzieje, oszuci kartowi ect. zwykle wybieraja metode, ktora jest
    > skuteczna - a nie taka, ktora jest tylko teoretycznie mozliwa.

    Ta jest skuteczna, choc mniej skuteczna od PINu + paska. Z tym, ze
    metody skuteczne kiedys powoli staja sie nieskuteczne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2010-03-03 20:13:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@o...pl> writes:

    > W praktyce złodziejem może być też pracownik sklepu, sprzedawca (na
    > pewno nie właściciel) co prawda może łatwo wpasć ale może się to dla
    > kogs wydać kuszące.

    Bylby glupi.
    Co innego kopiowanie paskow i PINow, a co innego rozliczanie transakcji.

    > Ktoś płaci kartą paypass ale w sposób tradycyjny więc podaje kartę
    > sprzedawcy, ten niby wkłada kartę do czytnika kart, ale przy okazji
    > gdzieś podsuwa pod jakiś ukryty czytnik paypass i kasuje za coś
    > taniego co sobie zabierze. Pojedyńcza transakcja, niewielka kwota,
    > sklep znany posiadaczowi karty - duże szanse, że się nie zorientuje,
    > że takiej transakcji nie wykonał. Jest to możliwe?

    Jasne, ale czym sie to rozni od transakcji normalna karta, nawet
    w pojedynczym terminalu?

    Zeby powyzsze bylo niemozliwe, karta musialaby miec wlasna klawiature
    i wyswietlacz. Nie zeby to akurat bylo jakims glupim pomyslem - kwestia
    kosztow niestety.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 40. Data: 2010-03-03 20:18:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > Przeciez gdy w jakimkolwiek banku pojawi sie tego samego dnia 2 razy
    > obciazenie paypass (zwlaszcza na jednakowa kwote) z banku
    > nigeryjskiego to komputery zrobia taki pokaz audiowizualny, ze w
    > promieniu 10km od centrali tego banku nie bedzie osoby, ktora nie
    > bedzie wiedziala, ze doszlo do oszustwa ;)

    Bylbym bardzo zdziwiony.

    > Dajcie spokoj, serio wierzycie, ze gdzies moze przejsc cos takiego jak
    > obciazenie paypass z nigerii? :)

    Raczej nie, ale gdyby juz przyszlo, to watpie by ktos na to zwrocil
    uwage.

    > Jakakolwiek nienormalna aktywnosc jest automatycznie wykrywana.

    A to juz jest inna sprawa, i to rzeczywiscie moze zwrocic uwage. Ale
    raczej nie samo to, ze z Nigerii.

    > Ktos
    > kto by okradal paypass musialby miec soft/sprzet przygotowany do
    > generowania w losowych okresach czasu losowych obciazen, i to nie
    > tylko paypass bo generowanie samych transakcji paypass wzbudzi
    > podejrzenia, bo nie ma terminali "paypass olny".

    Oczywiscie ze sa, przynajmniej w praktyce.
    --
    Krzysztof Halasa