  • 41. Data: 2010-03-03 20:40:06
    Temat: Re: Karty zbliżeniowe PayPass payWave a bezpieczeństwo
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Mar, 21:18, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Bylbym bardzo zdziwiony.

    > Raczej nie, ale gdyby juz przyszlo, to watpie by ktos na to zwrocil
    > uwage.

    > A to juz jest inna sprawa, i to rzeczywiscie moze zwrocic uwage. Ale
    > raczej nie samo to, ze z Nigerii.

    Obciazenia z krajow egzotycznych sa traktowane jak anomalia (chyba, ze
    akurat dany bank wydaje takie karty dla ktorych to nie jest anomalia)
    to nie jest pewnie top priorytet ale na liste do sprawdzenia moze
    trafiac.

    A juz taka akcja jak aktywnosc karty w Polsce i nagle obciazenia
    paypass z Nigerii to jest pewny strzal dla kazdego anti-fraud'a ;)

  • 42. Data: 2010-03-03 20:48:09
    Od: BK <b...@g...com>

    > Oczywiscie ze sa, przynajmniej w praktyce.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    Ale mowimy o praktyce Polskiej czy swiatowej? Bo faktycznie na swiecie
    sa, w Polsce nie ma. Odnosilem sie do realiow Polskich.

  • 43. Data: 2010-03-05 02:38:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > Mozna po prostu nie uznac obciazenia. I co oszust pozwie bank ze mu
    > nie przeslali pieniedzy?

    Problem w tym, ze bank nie moze po prostu "nie uznac obciazenia". Bank
    moze zrobic chargeback, ale tylko w okreslonych przypadkach.

    > Jesli jednego dnia klient np. wybierze kase w bankomacie w Polsce, a
    > na ten sam dzien przyjdzie obciazenie paypass z UK, Nigerii czy
    > Barustanu kazdy system anty-fraudowy zakwestionuje taka transakcje.

    Ale bedzie musial ja wykonac. Nastepnych byc moze juz nie.

    > Mi sie kiedys zdarzylo jednego dnia placic w Polsce, na Slowacji i na
    > Wegrzech (jakies kwoty rzedu 100 zl - 200 zl za paliwo) i dostalem od
    > razu telefon z prosba o weryfikacje.

    Niezaleznie od tego, taka transakcja to nie jest cos, co mozna cofnac.
    Jedyne co mozna zrobic to blokada karty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2010-03-05 02:40:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Ale po co skracać? Porządne czytniki nie łamią linii przy wysyłaniu linków.
    > Przy ich cytowaniu tez nie. :)
    > http://bardzo.dlugi.link.pl/bardzo.dlugi.link_bardzo
    .dlugi.link?bardzo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link_bard
    zo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link?bardzo.dlugi.link?ba
    rdzo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link_bardzo.dlugi.link?
    bardzo.dlugi.link?bardzo.dlugi.link.html

    Wlasnie. Czytalem ten watek i zastanawialem sie jaki nie-problem ma
    rozwiazywac.
    Przeciez takie skracacze maja tylko wady - gdy znikna (albo zglupieja
    itd), znikna wskazywane przez nie linki, nie widac od razu dokad
    prowadzi link itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 45. Data: 2010-03-05 02:43:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > Ale mowimy o praktyce Polskiej czy swiatowej? Bo faktycznie na swiecie
    > sa, w Polsce nie ma. Odnosilem sie do realiow Polskich.

    No to beda. Teoria byla taka, ze tam, gdzie potrzebna jest szybkosc,
    beda wlasnie czytniki tylko do paypassow.

    Tzn. zapewne one beda obslugiwac rozne karty - tylko sprzedawca nie
    bedzie przyjmowal innych.
    --
    Krzysztof Halasa