  • 11. Data: 2014-05-27 23:01:22
    Temat: Re: Kasa z mBanku - czy ja cos zle licze?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 May 2014 23:16:42 +0200, neoniusz napisał(a):
    > a)
    > "Oprocentowanie zadłużenia Kredytobiorcy w ramach usługi Spłaty na raty
    > jest naliczane miesięcznie, od kwoty wykorzystanego kredytu."
    > Dodatkowo jest promocja, ze nie ma prowizji.
    > 12000 na rok, niby 12% oprocentowanie uslugi "splaty na raty"
    > Kwota do rozłożenia na raty - 12000
    > Liczba rat - 12
    > Twoja miesięczna rata wyniesie:
    > 1066.69 PLN (liczac splate po lekko ponad 1000 zl kazdego miesiaca mamy
    > nizsze odsetki, bo kapital nizszy)
    > czyli wychodzi, ze calkowicie oddaje sie 12792 zl, czyli koszt kredytu
> [...]

    Ale nie splacasz po roku, tylko systematycznie co miesiac. Srednie
    zadluzenie wynosi, zaokraglajac, tylko polowe, i z 6.6% robi sie kolo
    13%.
    Chyba ze to tylko pierwsza rata taka wysoka, a kolejne nizsze.

    > b)
    > takie same kwoty do wziecia, jakas tam promocja, "Oprocentowanie
    > nominalne 10,69%":
    > Miesięczna rata równa 1 111,79 PLN
    > Całkowity koszt kredytu 1 341,46 PLN
    > Gdzie tu sens?

    A RRSO dla tej "promocji" to jakie podali ? Bo cos chyba doliczyli do
    tych rat.

    J.

  • 12. Data: 2014-05-27 23:13:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 May 2014 03:44:07 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    >harmonogram splat to same odsetki wychodza takie jak mi policzyles ;)
    > Czyli wygląda że Podana symulacja jest z oprocentowaniem 10,69 na 12miesięcy dla
    kwoty 12600zł(w tym 600zł prowizja)-więc dla klienta "na ręke" 12tys.. Z tą prowizją
    jest ciekawie bo bank oprócz tego że zarobi na skasowaniu tych 600zł to jeszcze od
    tej kwoty liczy normalne odsetki gdyż jest ona doliczona do kwoty kredytu- czyli
    jakieś 35zl.
    > Ale to żadna nowość tak chyba robi większość jak nie wszystkie banki;)

    No przeciez podawalem
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-
    pozyczki/mini-ratka/mini-ratka-z-wypiekami/

    Tylko 5% odsetek, tylko 5% prowizji, a RRSO 30%.

    J.

  • 13. Data: 2014-05-27 23:48:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 maja 2014 23:01:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A RRSO dla tej "promocji" to jakie podali ? Bo cos chyba doliczyli do
    > tych rat.
    RRSO to taki "twór" którym wbrew pozrom nie ma coi się za bardzo sugerować przy
    obliczaniu kosztów kredytu. Już lepiej "całkowity koszt..."

  • 14. Data: 2014-05-28 07:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 May 2014 14:48:15 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > RRSO to taki "twór" którym wbrew pozrom nie ma coi się za bardzo sugerować przy
    obliczaniu kosztów kredytu. Już lepiej "całkowity koszt..."

    Dlaczego ?
    RRSO to przeciez calkowity koszt, z dodatkowym uzwglednieniem
    rozlozenia w czasie.

    J.

  • 15. Data: 2014-05-28 09:23:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 maja 2014 07:34:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Dlaczego ?
    > RRSO to przeciez calkowity koszt, z dodatkowym uzwglednieniem
    > rozlozenia w czasie.
    Weźmy chociaż wspomniana wyżej "mini ratkę" czy jak to tam się nazywa:
    5000zł na 5 miesięcy, opr 5%, prowizja 5%- rata wyjdzie ok 1013zł
    Całkowity koszt kredytu jeśli dobrze liczę to 250+65=315zł
    Czyli w uproszczeniu-dostajesz 4750zl kasiory musisz oddać w ciągu 5 miesięcy więcej
    o 315zł(ok 6,6% więcej)
    RRSO na stronie banku jeśli dobrze pamiętam było wyliczone dla tych założeń na ok
    30%.

  • 16. Data: 2014-05-28 12:47:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >miesięcy więcej o 315zł(ok 6,6% więcej)
    >RRSO na stronie banku jeśli dobrze pamiętam było wyliczone dla tych

    No i ?

    Bo jesli chcesz porownac z innym kredytem na 5 miesiecy, to RRSO jest
    dobrym porownaniem.

    Jak chcesz porownac z hipotecznym na 30 lat, to oczywiscie nie.

    ... chociaz kupujac nowe mieszkanie lepiej zaciagnac np 200 tys
    hipotecznego na 20 lat i 10k miniratek na rok, czy 210k hipotecznego
    ?

    J.

  • 17. Data: 2014-05-28 12:56:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 maja 2014 12:47:10 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Bo jesli chcesz porownac z innym kredytem na 5 miesiecy, to RRSO jest
    > dobrym porownaniem.
    Myślę jednak że bardziej przemawia całkowity koszt
    90% klientów banku nie interesuje RRSO tylko interesuje ich ile dostana "na ręke" i
    wysokość raty.
    > Jak chcesz porownac z hipotecznym na 30 lat, to oczywiscie nie.
    To są dwa różne produkty>
    > ... chociaz kupujac nowe mieszkanie lepiej zaciagnac np 200 tys
    > hipotecznego na 20 lat i 10k miniratek na rok, czy 210k hipotecznego>
    Każdemu wg potrzeb;)
    Ale w takich opcjach RRSO wcale bym się nie sugerował.

  • 18. Data: 2014-05-28 21:05:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Myślę jednak że bardziej przemawia całkowity koszt
    >90% klientów banku nie interesuje RRSO tylko interesuje ich ile
    >dostana "na ręke" i wysokość raty.

    W przypadku kredytow tej samej dlugosci to przeciez prawie to samo -
    grube roznice w RRSO pokaza ktory bank cie chce naciagnac, a male
    zawra niuanse.

    A jak juz masz w jednym banku np prowizje wliczona w raty, a w drugim
    platna z gory, to jak chcesz to porownac bez RRSO ?

    >Każdemu wg potrzeb;)
    >Ale w takich opcjach RRSO wcale bym się nie sugerował.

    Potrzeba jest akurat taka sama - 210 tys :-)

    Pytanie jak ja splacac ?
    RRSO 30% sugeruje ze to nie jest dobra decyzja, ale moze warto
    zacisnac pasa i splacic w rok niz placic 4% odsetek przez 20 lat.

    Ale szczegoly to dopiero symulacja w excelu ujawni :-)

    J.

  • 19. Data: 2014-05-29 08:52:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 maja 2014 21:05:17 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Potrzeba jest akurat taka sama - 210 tys :-)
    Ale możliwości różne. jeden da rade spłacić 210tys w rok inny potrzebuje na to
    10lat;)
    > Ale szczegoly to dopiero symulacja w excelu ujawni :-)
    Ot to- dlatego ten RRSO dla zwykłego Kowalskiego to o kant dupy rozbić.

  • 20. Data: 2014-05-29 09:01:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 May 2014 23:52:11 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > Ale możliwości różne. jeden da rade spłacić 210tys w rok inny potrzebuje na to
    10lat;)

    Obie strony chca na 20 lat.
    Niuans jest tylko w tych 10 tys ...

    > Ot to- dlatego ten RRSO dla zwykłego Kowalskiego to o kant dupy rozbić.

    A ja smiem twierdzic ze dobry. Zawodzi dopiero w takim przypadku jak
    ten.

    J.