  • 1. Data: 2007-02-05 18:36:46
    Temat: Kategorie funduszy inwestycyjnych
    Od: "Janusz K." <a...@o...pl>

    Witam,
    Tak się zastanawiam nad mnogością rodzajów funduszy i nie wiem, czy ich
    ilość nie wynika przypadkiem tylko z działań marketingowych, konkretnie
    chodzi mi o to, czy biorąc np. hipotetyczny fundusz stabilnego wzrosu
    (lokujący przykładowo 40% w akcje i 60% w obligacje) nie osiągnąłbym tego
    samego lokując samodzielnie 40% pieniędzy w FA i 60% w FO ?
    Tylko nie czepiajcie się %, chodzi mi głównie o zasadę. Innymi słowy - w
    czym lepszy jest fundusz lokujący w różne instrumenty (w/g prospektu) od
    kilku funduszy w portfelu lokujących w pojedyncze (akcje, obligacje, itp.)

    Pozdr.
    Janusz K.

  • 2. Data: 2007-02-05 18:50:39
    Temat: Re: Kategorie funduszy inwestycyjnych
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > kilku funduszy w portfelu lokujących w pojedyncze (akcje, obligacje, itp.)

    nie wynika z dzialan marketingowych, jest kilka rodzajow w zaleznosci od
    polityki inwestycyjnej chociaz czasem mozna miec problem z odroznieniem
    niektorych FSB oraz FZ....

    tak samo pytanie czy lepiej zainwestowac w akcje czy w FA?

    jak ktos jest doswiadczonym inwestorem to na pewno bezposrednio w akcje,
    a dla pozostalych pozostaja FA i inne, mniej ryzykowne...
    za inwestowanie przez posrednikow (TFI) placi sie prowizje/oplaty za
    zarzadzanie, nabycie, umorzenie....(FA kilka procent inwestycji)

    a bezposrednio w akcje to (nie zawsze) koszt rachunku inwestycyjnego
    oraz prowizje przy nabyciu oraz odsprzedazy akcji (0,39% w internecie)
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-02-06 15:43:50
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Janusz K. napisał(a):
> [...]
    > kilku funduszy w portfelu lokujących w pojedyncze (akcje, obligacje, itp.)

    W tym, ze nie musisz pilnowac rozkladu portfela odpowiednio
    zmniejszajac/zwiekszajac udzialu akcji w zaleznosci od koniunktury -
    stabilne fundusze raczej dynamicznie zarzadzaja portfelem w zaleznosci
    od rynku. Chodzi o wygode dla poczatkujacego inwestora. Doswiadczony
    inwestor raczej sam sobie skompletuje portfel z FA/FO/FRP/etc.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 4. Data: 2007-02-08 07:55:49
    Od: "nadchodzi4.com" <c...@g...pl>

    Fundusz stabilnego wzrostu jest lepszy dla ___TFI___, bo pobierze Ci wyższą
    opłatę za zarządzanie (od aktywów) od całej inwestycji (np. 3% p.a.), niżby
    pobrał w przypadku podzielenia portfela na część pieniężną (np. 1% p.a.) i
    akcyjną (np. 4% p.a.).

    Po prostu samodzielne dobranie odpowiedniego zestawu funduszy jest małym
    wysiłkiem i sporą oszczędnością dla inwestora.

    Zaletą funduszy stabilnego wzrostu i zrównoważonych jest stosunkowo niska
    bariera wejścia - pierwsza i kolejna wpłata od 100PLN do jednego, a nie do
    każdego z wybranych samodzielnie funduszy.

    Jest to zatem rozwiązanie raczej dla ciułaczy albo co mniej pracowitych.

    Co do zmiany struktury 30/70 czy 40/60 oraz selekcji aktywów wraz z trendem
    rynkowym, to jest raczej domena funduszy aktywnej alokacji lub ochrony
    kapitału, wykorzystujących na przykład mechanizm Constant Portfolio
    Protection Insurance. Fundusze stabilnego wzrostu mają raczej stałe,
    statutowo określone, proporcje części dłużnej i części akcyjnej, a wybór
    zarządzającego ogranicza się w zasadzie do selekcji papierów w ramach
    poszczególnych części portfela.