  • 31. Data: 2009-05-28 16:07:58
    Temat: Re: Katolickie spojrzenie na ekonomie i kryzys
    Od: " Jeff" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    sys29 <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Jednak JKM nie cierpię. Jego niektóre wypowiedzi w sprawach
    > historycznych bardzo mi się nie podobały.

    JKM to dosc zagadkowa postac. Z jednej strony popularyzuje wolnorynkowa
    gospodarke i kapitalizm, a z drugiej go osmiesza i zachwyca sie Rosja.

    JKM probuje dosc zreszta nieudolnie popularyzowac na polskim gruncie,poglady
    ktore w USA wyglasza senator republikanski - Ron Paul, zawziecie tepiony i
    osmieszany przez ludzi ktorzy opanowali amerykanski kongres.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ron_Paul

    W Polsce juz pojawili sie jego zwolennicy. Proponuje zagladac na polska strone
    internetowa:

    http://rewolucjajestteraz.blogspot.com/

    Warto tez przeczytac ksiazke R.Paul ktora ukazala sie w j. polskim
    pt: "Wolność pod ostrzałem" - to zalecenie koniecznosci powrotu do korzeni,
    jesli chce sie byc wolnym czlowiekiem.

    http://www.ronpaul.com.pl/

    A tu strona amerykanska:

    http://www.campaignforliberty.com/

  • 32. Data: 2009-05-28 16:26:43
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Jeff wrote:

    > polskie zasoby walutowe tworzone sa w ten sposob, ze rzad za polskie
    > zlotowki przewaloryzowuje je na dolary, a nastepnie lokuje je w
    > amerykanskich papierach wartosciowych.
    >
    > Spekulanci wiec zaczynaja sie krecic kolo ostatnich polskich bankow:)

    Książkę napisz, jakieś artykuły do prasy ekonomicznej i Nobla z ekonomii
    masz pewnego. Tak trzymaj, rozwijasz się bardzo dynamicznie.

  • 33. Data: 2009-05-28 16:59:01
    Od: "Jeff " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Książkę napisz, jakieś artykuły do prasy ekonomicznej i Nobla z ekonomii
    > masz pewnego. Tak trzymaj, rozwijasz się bardzo dynamicznie.

    jesli otrzymalbym takie poparcie od pewnych ludzi jak Walesa lub Balcerowicz,
    to kto wie, moze bym i otrzymal:))))))

  • 34. Data: 2009-05-28 18:17:07
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > 7) Dlaczego ten "porządny człowiek" i pozostali "porządni" publicyści UPR
    > okłamują czytelników i sympatyków swojej partii pisząc, że Polska jest
    > płatnikiem netto w UE?
    > 8) Jakie korzyści miałaby Polska z uczestnictwa w NAFTA i kto by przyjął
    > nasz
    > kraj do tej egzotycznej dla nas organizacji?
    > 9) Czy wszystkie zmiany ustrojowe jakie zaszły w Polsce w ciągu ostatnich
    > 20 lat to skutek poglądów UPR czy wielkich reform systemowych
    > zapoczątkowanych przez rząd T.Mazowieckiego i plan L.Balcerowicza?

    Kolego Sławku. Balcerowicza to uratowało otwarcie granic Unijnych w 2004, bo
    gdyby młode pokolenia trzymane było "hermetycznie" (jak za komuny) w
    granicach naszego kraju (gdzie panuje do dzisiaj socjalistyczny terror
    biurokratyczny) ....

    Potiomkinowskie imprezy

    "[...] 1 stycznia 1989 roku (a więc pół roku przez "obaleniem komunizmu")
    reglamentacja obowiązywała tylko w kilku przypadkach, których wspólnym
    mianownikiem było ryzyko sprowadzenia niebezpieczeństwa powszechnego (np.
    obrót bronią, amunicją i materiałami wybuchowymi), a w 10 lat później - już
    w ponad 200 OBSZARACH gospodarki. [...]".

    .... to dawno mielibyśmy u nas rewolucję a może i przelew krwi. A tak to
    niezadowolone towarzystwo rozeszło się po świecie i problem znikł.....

    I nie mów mi że totalne Balcerowiczowskie zarzynanie gospodarki przez ciągłe
    podwyższanie stóp procentowych i podnoszenie podatków skutkowało
    jakimkolwiek wzrostem dobrobytu.

    P.S. Znam to z swojego własnego doświadczenia gdy w początkach 1999-2005
    musiałem stać w kilometrowych kolejkaw do rejestracji w rejonowych urzędach
    pracy .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 35. Data: 2009-05-28 18:55:06
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > P.S. Znam to z swojego własnego doświadczenia gdy w początkach 1999-2005
    > musiałem stać w kilometrowych kolejkaw do rejestracji w rejonowych
    > urzędach pracy .....

    6 lat stałeś w kolejkach??? Jako "stacz" ?

    --
    marfi

  • 36. Data: 2009-05-28 20:03:22
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > 6 lat stałeś w kolejkach??? Jako "stacz" ?

    Wiesz co Marfi. Możesz sobie kpić i dogadywać w różnych tematach, ale ten
    akurat leży mi na sercu.

    Bo nic to przyjemnego jest stać w kolejce dla bezrobotnych po jałmużnę (bo
    np. zakład w którym do tej pory pracowałeś popadł w stan upadłości), gdzie
    końca kolejki nie widać, a na tablicy ogłoszeń o pracę wieje pustkami.

    Więc daruj sobie młody człowieku tego typu uwagi, i prosze cię i nie
    prowokuj mnie abym znowu używał w stosunku co do ciebie przekleństw dla
    naszego wspólnego dobra....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 37. Data: 2009-05-28 20:07:08
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > P.S. Znam to z swojego własnego doświadczenia gdy w początkach 1999-2005
    > musiałem stać w kilometrowych kolejkaw do rejestracji w rejonowych
    > urzędach pracy .....

    Gdy w początkach (mojej kariery zawodowej ) 1999-2005 - zabrakło, pardon

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 38. Data: 2009-05-28 20:10:31
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    XXL <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    Ty chyba jesteś politykiem. Sam na pytania nie odpowiadasz, ale
    oczekujesz precyzyjnych odpowiedzi na pytania zadane przez siebie.

    No to proszę :

    > 1) Co, oprócz pisania krytycznych i oszczerczych felietonów, zrobił dla
    Polski
    > S.Michalkiewicz w okresie 1989-2009r.???

    Nigdy nie czytałem żadnego "oszczerczego" felietonu napisanego
    przez Michalkiewicza ( jeśli taki znasz, to podaj link ). Natomiast
    jego felietony krytyczne, prześmiewcze i inne wielu czytelnikom
    otworzyły oczy na zagadnienia, o których nie mieli pojęcia.
    Publicystyka Michalkiewicza jest dla wielu Polaków ( bo przecież
    Polska składa się z Polaków ) źródłem wiedzy i refleksji.
    SM wykonuje dobrą robotę ... i oby tak było jak najdłużej.

    > 2) W jaki sposób jego publicystyka polepszyła poziom życia społeczeństwa?

    Wybacz, ale Twoje drugie pytanie jest po prostu ... niemądre.
    Słyszałeś kiedykolwiek aby czyjaś publicystyka polepszała
    poziom życia społeczeństwa????!!!

    > 3) O ile wzrósł PKB Polski i o ile spadła inflacja dzięki felietonom
    > S.Michalkiewicza?

    Twoje trzecie pytanie ... szok !!! Nigdy nie słyszałem, aby pisane
    przez kogokolwiek felietony miały wpływ na PKB i inflację ...
    no, ale może się mylę.

    > 4) Czy znasz jakiekolwiek udokumentowane i zweryfikowane opracowania
    > makroekonomiczne S.Michalkiewicza?

    SM nie jest ekonomistą, więc nie zajmuje się opracowaniami
    makroekonomicznymi.

    > 5) Czy jego nazwisko jest znane i uznane w świecie podobnie jak LB?

    Nie wiem jak bardzo znany i jak często czytywany jest SM.
    Jednak to, że ktoś jest "znany i uznany w świecie" kompletnie nic
    nie znaczy. LB jest uznawany za guru tylko przez grupę jego
    wielbicieli. Również znani i "uznani" są/byli tacy ekonomiści
    jak Ludwig von Mises, Murray Rothbard, czy choćby Milton
    Friedman, który nabijał się z LB. Dla zwolenników np. szkoły
    austriackiej LB jest nikim.

    > 6) Dlaczego ten "porządny człowiek" związał się z o.Rydzykiem i jego
    skrajnie
    > populistycznym, zaściankowym i antyeuropejskim Radiem Maryja?

    Nie wiem, ja bym w RM nie wystąpił. Może SM odczuwa potrzebę
    edukowania "moherów".

    > 7) Dlaczego ten "porządny człowiek" i pozostali "porządni" publicyści UPR
    > okłamują czytelników i sympatyków swojej partii pisząc, że Polska jest
    > płatnikiem netto w UE?

    Nigdy nie czytałem żadnej publikacji SM na ten temat, a inni
    publicyści z UPR-u mniej mnie obchodzą.

    > 8) Jakie korzyści miałaby Polska z uczestnictwa w NAFTA i kto by przyjął
    nasz
    > kraj do tej egzotycznej dla nas organizacji?

    Mi taki ewentualny romans z NAFTĄ też się nie podoba. Nie czytałem
    żadnej wypowiedzi SM na ten temat.

    > 9) Czy wszystkie zmiany ustrojowe jakie zaszły w Polsce w ciągu ostatnich
    > 20 lat to skutek poglądów UPR czy wielkich reform systemowych
    > zapoczątkowanych przez rząd T.Mazowieckiego i plan L.Balcerowicza?

    IMHO gdyby od początku rządził w Polsce UPR, to dziś
    statystyczny Polak byłby po prostu wielokrotnie bogatszy ... i tyle.
    Mazowiecki to dla mnie postać mętna &#8211; w młodości pełnił
    funkcję leninowskiego "pożytecznego idioty". Później działał
    w PAX-ie ( związanym z NKWD - był o tym niedawno
    program na jakimś kanale historycznym ) ...
    LB natomiast okazał się najgorszym ministrem finansów
    w ostatnim 20-leciu. Głosząc idee liberalne podnosił podatki
    i ograniczał swobody gospodarcze pozostawione po Wilczku.

    pozdr.
    sys29

  • 39. Data: 2009-05-28 20:20:07
    Od: " sys29" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeff <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Warto tez przeczytac ksiazke R.Paul ktora ukazala sie w j. polskim
    > pt: "Wolność pod ostrzałem" - to zalecenie koniecznosci powrotu do korzeni,

    Dzięki Jeff,
    podszkolę się.

    pozdr.
    sys29

  • 40. Data: 2009-05-28 20:27:40
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Nie wiem, ja bym w RM nie wystąpił.

    A to dlaczego. Przecież sam Donald Tusk chciał wystąpić w RM (ale mu
    niestety nie dano).....

    Donald Tusk w Radiu Maryja to obraza słuchaczy
    http://tiny.pl/3gnx

    P.S. W mojej opini oczywisty błąd RM. Taka decyzja MUSI wpłynąć i WPŁYWA na
    niekorzystny wizerunek katolickiej rozgłośni....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/