  • 1. Data: 2009-11-25 11:23:25
    Temat: Keep it simple - spłata kwoty operacji gotówkowej - info
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Infolinia objaśniła mi istotny szczegół procedury spłacania wypłaty
    gotówkowej z kk KIS, więc dzielę się tą wiedzą :-)

    Sytuacja: zrobiłem wypłatę gotówkową po wygenerowaniu wyciągu a
    przed spłatą kwoty należności w nim wskazanej (która była niższa od
    tamtej wypłaty). Po dniu (czy dwóch) zrobiłem przelew w kwocie tej
    wypłaty na konto karty. Po jakimś czasie okazało się, że kwota
    zadłużenia rośnie, więc pewnie od wypłaty gotówki dalej nalicza się
    oprocentowanie.

    Zadzwoniłem i dostałem objaśnienie: wpłata zrobiła się zanim
    zaksięgowano wypłatę gotówki, więc uznano ją za spłatę wg wyciągu -
    z nadpłatą. A potem oczywiście został dług z operacji gotówkowej.

    Zapytałem co zrobić, żeby było jak trzeba i powiedziano mi, że w
    takiej sytuacji (=wisi kwota z wyciągu do spłaty) należy *zaczekać*
    aż w systemie ujawni się zaksięgowana operacja wypłaty gotówkowej i
    dopiero wtedy zrobić przelew na jej pokrycie.

    Ciekawe, czy tak faktycznie to zadziała...

    witrak()

  • 2. Data: 2009-11-25 11:37:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup

    > Ciekawe, czy tak faktycznie to zadziała...

    W istocie ciekawe, bo byłoby to rozwiązanie niestandardowe. We wszystkich
    bankach, które pod tym kątem testowałem, zawsze w takiej sytuacji spłaci się
    kwota z wyciągu.

    O ile to co powiedział konsultant nie jest wprost napisane w regulaminie
    karty, obstawiam raczej nieznajomość rzeczy przez konsultanta.

  • 3. Data: 2009-11-26 14:13:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-25 12:37, MarekZ wrote:
> [...]
    >
    > W istocie ciekawe, bo byłoby to rozwiązanie niestandardowe. We
    > wszystkich bankach, które pod tym kątem testowałem, zawsze w takiej

    Regulamin podając kolejność zaliczania wpłat w ogóle nie mówi o
    takiej sytuacji.

    > O ile to co powiedział konsultant nie jest wprost napisane w regulaminie
    > karty, obstawiam raczej nieznajomość rzeczy przez konsultanta.

    Wyglądał na bardzo pewnego swoich informacji - nawet, jak zapytałem,
    czy to pewne na tyle, abym to opublikował.

    Ale obawiam się, że jednak masz rację :-)

    witrak()