  • 11. Data: 2009-03-02 19:55:25
    Temat: Re: Kiedy dojdzie przelew?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message
    news:gohdau$sss$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie rozumiem. Jak dla mnie to właśnie potwierdza, że może przyjść
    > drugą... W omawianym przypadku Włodziu podał, że kasa wyjdzie trzecią
    > sesją mbanku, a przyjść miała drugą sesją BGK (która jest później niż
    > trzecia mBanku). Nie rozumiem czemu przelew miałby czekać w KiR aż do
    > trzeciej sesji BGK? Są jakieś specjalne przepisy, że jak wyszło trzecią,
    > to musi dojść też trzecią, nawet jeśli w międzyczasie jest jeszcze
    > dostępna druga? A co jak bank nie obsługuje trzeciej? Niektóre banki
    > mają tylko dwie sesje przychodzące dzienne.

    A kto powiedzial, ze bank wysle kase o godzinie podanej na WWW? Bank wysle
    ja 3 godziny pozniej, a ten czas miedzy godzina podana na WWW a wysylka
    wykorzysta bardziej lub mnie efektywnie na przygotowanie danych dla KIRu.

    MK

  • 12. Data: 2009-03-03 07:43:09
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

> [...]
    > ja 3 godziny pozniej, a ten czas miedzy godzina podana na WWW a wysylka
    > wykorzysta bardziej lub mnie efektywnie na przygotowanie danych dla KIRu.

    Mylisz się!

    Przelew z Aliora przyszedł do mnie do mBanku ok. 13.15, następnie zleciłem
    przelew do BGK i ok. 13.40 miałem już dostępne do wydrukowania potwierdzenie
    wykonania przelewu, czyli zakładam że o tej godzinie przelew wyszedł. Nie
    wiem kiedy doszedł, ale dzwoniłem wczoraj rano ok 9.00 i babka powiedziała,
    że przelew doszedł. Niezapytałem kiedy ale raczej nie w poniedziałek bo
    pierwsza przychodząca w BGK jest o 10.30.

    Czyli kasa raczej napewno doszła w piątek! Ciekawi mnie tylko którą sesją
    weszła do BGK II czy III?

  • 13. Data: 2009-03-03 16:51:37
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > wysle ja 3 godziny pozniej, a ten czas miedzy godzina podana na WWW a
    > wysylka wykorzysta bardziej lub mnie efektywnie na przygotowanie danych

    Nie zmieniaj założeń połowie dyskusji. W rozważaniach zakładamy, że
    faktyczna godzina trzeciej sesji wychodzącej w jednym banku jest przed
    godziną drugiej sesji przychodzącej w drugim banku - dokładnie tak jak
    podał Włodziu, wszak od tego dyskusja się zaczęła. W innym wypadku
    rozważania nie mają sensu... Wciąż nie rozumiem Twojego kategorycznego
    twierdzenia, że "Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc
    druga." Czy możesz wreszcie wyjaśnić dlaczego przelew musi pominąć drugą
    sesję i czekać w KiR do trzeciej?

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2009-03-03 17:59:48
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 03 mar 2009 o 17:51 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > twierdzenia, że "Jezeli wychodzi trzecia sesja to nie moze przyjsc
    > druga." Czy możesz wreszcie wyjaśnić dlaczego przelew musi pominąć drugą

    Ja bym tutaj tylko uscisli, ze ZCW to KIR nie ma zadnych sesji, sesje maja
    banki, i nie ma tutaj problemu zeby 3 sesja w jednym banku miala swoj czas
    przed 2 sesja w innym banku, numery sesji to jest numeracja umowna, liczy
    sie czas wyjsci sesji do kiru, aby byla wczesniej niz sesja przychodzaca z
    kiru do inneg banku... czy to beda numerki 1/2/3 to ma to kompletnie nic do
    znaczenia

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@g...com ][ * Lepiej mniej a lepiej , a im lepiej ]
    [ Ekg: #3781111 ][ tym tobie gorzej. ]

  • 15. Data: 2009-03-03 18:33:48
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Brzezi wrote:

> [...]
    > kiru do inneg banku... czy to beda numerki 1/2/3 to ma to kompletnie nic do

    To jest dokładnie tak, jak ja sobie to zawsze wyobrażałem i dlatego WAM
    mnie tak swym postem zdziwił. No, ale teraz widzę, że jakoś nie kwapi
    się uzasadnić swoje słowa, więc zakładam, że po prostu bredził co mu
    ślina język przyniosła bez większego sensu...

    --
    MiCHA

  • 16. Data: 2009-03-03 19:04:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > się uzasadnić swoje słowa, więc zakładam, że po prostu bredził co mu
    > ślina język przyniosła bez większego sensu...

    Musicie to powiedziec KIRowi, bo sam nie jest tego swiadom ;)
    http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498

    Rozliczenia netto sa dokonywane na kontach w NBP. AFAIR bank w zaleznosci
    tego o ktorej godzinie wysle zlecenie placi za rozliczenie, wiecej lub
    mniej... dlatego napisalem, ze bank wykorzystuje ten czas mniej lub bardzie
    efektywnie.

    MK

  • 17. Data: 2009-03-03 20:36:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK wrote:

    > Musicie to powiedziec KIRowi, bo sam nie jest tego swiadom ;)
    > http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498

    O, i to są konkretne dane. :-)
    Jeśli dobrze rozumiem, to przelew wysłany sesją wychodzącą o 13:30 nie
    może być dostępny "do odbioru" przed 15:00, zatem nie załapie się na
    sesję przychodzącą o 14:30. A jak owa sesja wychodząca o 13:30 się nieco
    spóźni, to wpadnie w kolejny przedział rozrachunkowy i przelew będzie
    dostępny do odbioru dopiero o 17:30.

> [...]
    > zaleznosci tego o ktorej godzinie wysle zlecenie placi za rozliczenie,
    > wiecej lub mniej... dlatego napisalem, ze bank wykorzystuje ten czas

    To bank w ogóle płaci za rozliczenie w inny sposób niż jakoś "ryczałtem"
    za całość operacji? Jakoś wydaje mi się nieprawdopodobne, by bank musiał
    płacić bezpośrednio na konkretny za przelew - np. jeśli klient zleci
    przekazanie 0,01 pln...

    --
    MiCHA

  • 18. Data: 2009-03-04 12:54:41
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Brzezi pisze:
    > wto, 03 mar 2009 o 17:51 GMT, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
    ciach

> [...]
    > kiru do inneg banku... czy to beda numerki 1/2/3 to ma to kompletnie nic do

    Ależ właśnie KIR ma sesje rozliczeniowe. Dokładnie 3. Godziny można
    sprawdzić sobie na stronie KIR (http://www.kir.com.pl/main.php?p=4498).
    Zgodnie z charakterystyką działania izby rozliczeniowej, to co wejdzie
    na daną sesję, na tej samej sesji "wychodzi" (tak w zasadzie, bo są
    pewne wyjątki ;)).
    To że banki księgują coś w terminie I sesji, a czasami nawet przed (na
    podstawie http://www.money.pl/banki/elixir/) to nie znaczy, że są to
    wyniki danej sesji.
    Na podstawie danych dostępnych w podanych linkach można stwierdzić, że
    dość znaczna część banków księguje sesje przychodzące dopiero w
    okolicach wysyłania zbiorów na kolejną sesję. Sporo banków 3 sesję
    księguje dopiero następnego dnia rano. I to jest główny powód opóźnień
    przelewów.
    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor.

  • 19. Data: 2009-03-04 13:05:02
    Od: MacGregor <M...@p...onet.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > sesję przychodzącą o 14:30. A jak owa sesja wychodząca o 13:30 się nieco
    > spóźni, to wpadnie w kolejny przedział rozrachunkowy i przelew będzie
    Konkretnie: jeżeli bank prześle transakcje przed 13:30, transakcje te
    będą udostępnione dla banku odbiorcy o 15:00. Kiedy bank je odbierze, to
    już inna kwestia.
    Jeżeli transakcja przesłana będzie po 13:30, trafi na kolejną sesję (3)
    i dostępna dla banku odbiorcy będzie od 17:30.

> [...]
    > za całość operacji? Jakoś wydaje mi się nieprawdopodobne, by bank musiał
    > płacić bezpośrednio na konkretny za przelew - np. jeśli klient zleci

    Banki płacą za każdą transakcję ;-), niezależnie od przesyłanej kwoty.
    Opłaty te są jednakże znacząco niższe, niż pobierane przez banki opłaty
    za przelewy.

    Pozdrawiam,
    MacGregor

  • 20. Data: 2009-03-04 14:39:10
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 4 Mar, 14:05, MacGregor <M...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jeżeli transakcja przesłana będzie po 13:30, trafi na kolejną sesję (3)
    > i dostępna dla banku odbiorcy będzie od 17:30.

    Mi chyba mBank opoznil sesje przelewu?

    Wczoraj splacilem z mbanku KK w BZWBK.
    zwykle nastepnego dnia (a nawet wieczorem) bylo to widoczne na KK.
    Dzis natomiast - ani sladu.

    Nie wiem, czy mBank poznow yslal (dalem zleczenie przyszle na wczoraj
    i nie logowalem sie w dniu wykonania), czy tez tym razem BZWBK sie
    opoznia z ksiegowaniem.
    Splacam z jednodniowym wyprzedzeniem, tak wiec, o ile dzis sie
    rozliczy to nic sie nie stanie, ale.....

    Pytanie, kto opoznia?