  • 21. Data: 2016-07-06 14:27:50
    Temat: Re: Kiedy najlepiej nadplacic kredyt hipoteczny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:

    >jak przyjdzie choroba albo Putin to zmienia się optyka ;)

    Z drugiej strony moze przyjsc pozno i sobie policzysz - jakbym splacil
    kiedys, to dzis mialbym dom splacony.
    A tak to do splaty 50 tys, oszczednosci 30 tys, a 20 brakujacych nie
    ma skad wziac ...

    Satysfakcja gwarantowana :-)

    J.

  • 22. Data: 2016-07-06 15:53:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-07-06 o 08:43, atman pisze:

    > Zakładałem, że najszybciej jak sie da i tak:
    > - nadłpacałem ok. 1-go dnia miesiąca (tuż po wypłacie)
    > - ratę płaciłem 15-go (zgodnie z harmonogramem)

    dzień nie ma znaczenia, poza tym wiele zależy od banku, w niektórych
    musisz zgłaszać chęć nadpłaty, bo inaczej kasa pójdzie na spłatę
    kolejnej raty a nie na spłatę samego kapitału

    sprawdź też czy nadpłata skraca okres kredytowania czy zmniejsza ratę

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2016-07-06 15:53:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Z drugiej strony moze przyjsc pozno i sobie policzysz - jakbym
    > splacil kiedys, to dzis mialbym dom splacony.
    > A tak to do splaty 50 tys, oszczednosci 30 tys, a 20 brakujacych
    > nie ma skad wziac ...

    a tak nadpłacałeś, do spłaty 20 tys a oszczędności 1tys
    a bank chce ratę na 1 szego.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 24. Data: 2016-07-06 22:56:46
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

> [...]
    > - ratę płaciłem 15-go (zgodnie z harmonogramem)
    >
    > Przypadkowo znalazłem informację, że najlepiej nadpłacać kredyt

    Byly jakies argumenty?
    Zalezy jaki bank bo w niektorych bankach nie ma wyboru i nadplata jest
    tylko w dzien w ktorym sie splaca rate a do tego trzeba to zglosic
    najpozniej 2 tygodnie przed splata (DnB).

    > Przyznam, że nigdy nie analizowałem tego problemu i nieco zaskoczyło
    > mnie takie stwierdzenie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 25. Data: 2016-07-06 23:10:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-07-06 o 22:56, Marcin pisze:

    > Zalezy jaki bank bo w niektorych bankach nie ma wyboru i nadplata jest
    > tylko w dzien w ktorym sie splaca rate a do tego trzeba to zglosic
    > najpozniej 2 tygodnie przed splata (DnB).

    banku DnB od dawna na rynku nie ma (obsługuje tylko stare kredyty) np. w
    ING można zrobić nadpłatę w dowolnym dniu i trzeba poinformować bank,
    aby zaliczył wpłatę na spłatę kapitału, jeżeli zamiast niższej raty ma
    być krótszy okres kredytowania to dodatkowo aneks za 200 zł

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2016-07-06 23:14:48
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 7/6/2016 1:57 AM, Kamil Jońca wrote:

    > MZ nie. A jakie było uzasadnienie?

    zapewne takie, ze przy odsetkach naliczanych dziennie wpłacając w
    pierwszym dniu nowego terminu zapłacisz mniej niż wpłacając później.

  • 27. Data: 2016-07-07 18:36:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Po to brać kredyt, żeby go spłacać wcześniej? IMO bez sensu.

    -----

  • 28. Data: 2016-07-08 10:49:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Po to brać kredyt, żeby go spłacać wcześniej? IMO bez sensu.
    -----
    > Generalnie IMO kredyt warto spłacać wcześniej.

    Jak sobie policzysz/zobaczysz ile kosztuja odsetki, to zrozumiesz
    czemu warto :-)

    Oczywiscie gdzies na to sie naklada inflacja, procenty z lokat, zysk z
    gieldy, zapotrzebowanie na odrobine luksusu.

    Dalej - bank moze ostroznie szacowac twoja zdolnosc kredytowa,
    stwierdzi, ze na 20 lat nie masz zdolnosci, musi byc 30 lat, a ty
    jestes to w stanie splacic w 15 lat. Splacac, czy nie splacac, oto
    jest pytanie :-)

    J.

  • 29. Data: 2016-07-12 21:30:29
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-07-07 o 18:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Po to brać kredyt, żeby go spłacać wcześniej? IMO bez sensu.

    Jedna z ludowych prawd mowi, zeby brac kredyt tak tani jak hipoteczny na
    najdluzszy mozliwy okres. Dzieki temu biezaca rata jest mniejsza. A jak
    masz pieniadze to sobie nadplacasz, ewentualnie splacasz calkowicie.
    Gdyby jednak wziac kredyt na krotszy okres to rata jest oczywiscie
    wyzsza i w razie jakichs klopotow finansowych byc moze bedzie potrzebna
    renegocjacja z bankiem, nie uda sie uzbierac pieniedzy na kolejna rate
    itp. A trudo przewidziec co bedzie za 20 lat.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 30. Data: 2016-07-12 22:05:02
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 21:30, Marcin pisze:

> [...]
    > renegocjacja z bankiem, nie uda sie uzbierac pieniedzy na kolejna rate
    > itp. A trudo przewidziec co bedzie za 20 lat.

    Branie kredyt na max jest bez sensu. Zamiast 30 lat na 35? Rata niższa o
    kilkadziesiąt złotych a odsetki do zapłacenia wyższe o kilkanaście tysięcy.

    Generalnie jeżeli kogoś stać na ratę 1500 zł to bierze kredyt z bieżącą
    ratą ok. 1200-1300 zł (bo prędzej czy później wzrośnie). Nadwyżkę się
    oczywiście odkłada.

    --
    pozdrawiam
    RobertS