  • 31. Data: 2016-07-13 12:57:45
    Temat: Re: Kiedy najlepiej nadplacic kredyt hipoteczny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości
    W dniu 2016-07-12 o 21:30, Marcin pisze:

    >Branie kredyt na max jest bez sensu. Zamiast 30 lat na 35? Rata
    >niższa o kilkadziesiąt złotych a odsetki do zapłacenia wyższe o
    >kilkanaście tysięcy.

    >Generalnie jeżeli kogoś stać na ratę 1500 zł to bierze kredyt z
    >bieżącą ratą ok. 1200-1300 zł (bo prędzej czy później wzrośnie).
    >Nadwyżkę się oczywiście odkłada.

    Ale gdyby nie odkladac, tylko "nadplacic" kredyt, to sie w sumie
    podobnie tych kilkanascie tys odsetek uzbiera, wiec nie bardzo
    rozumiem logiki :-)

    Szczegolnie w przypadku dlugich kredytow ze stala rata - tu przez
    pierwsze lata sie placi glownie odsetki.
    Kazda nad(s)plata owocuje mocno.

    J.

  • 32. Data: 2016-07-13 20:11:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 12:57, J.F. pisze:

    > Szczegolnie w przypadku dlugich kredytow ze stala rata - tu przez
    > pierwsze lata sie placi glownie odsetki.
    > Kazda nad(s)plata owocuje mocno.
    >
    > J.

    a bierzesz pod uwagę prowizje za wcześniejszą spłatę?
    ew. koszty aneksów?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2016-07-13 20:26:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    >a bierzesz pod uwagę prowizje za wcześniejszą spłatę?
    >ew. koszty aneksów?

    Oczywiscie nie, zakladam, ze jak juz ktos sie o to pyta, to jego bank
    pozwala to zrobic bezkarnie.

    Poza tym zauwaz, ze ja nie chce "wczesniejszej splaty", tylko np
    placic chce wplacac rate o 100zl wieksza niz byla umowiona.
    Co oczywiscie zaowocuje wczesniejsza splata, ale to hen daleko.

    A ze bank na tym "straci", to moze i to mu sie nie podobac :-)

    J.

  • 34. Data: 2016-07-13 20:37:59
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Poza tym zauwaz, ze ja nie chce "wczesniejszej splaty", tylko np
    > placic chce wplacac rate o 100zl wieksza niz byla umowiona.
    > Co oczywiscie zaowocuje wczesniejsza splata, ale to hen daleko.

    W ToIP banków to bywa pod kategorią "częściowa wcześniejsza spłata" :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 35. Data: 2016-07-13 22:33:04
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-07-13 o 20:11, RobertS pisze:

    > a bierzesz pod uwagę prowizje za wcześniejszą spłatę?
    > ew. koszty aneksów?

    Dlatego trzeba wybrac taki bank gdzie wczesniejsza splata nie wiaze sie
    z takimi oplatami ani nie wymaga aneksu. Sam taki wybralem wiec sa takie
    dostepne - przynajmniej do niedawana takie byly.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 36. Data: 2016-07-13 22:53:00
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam,

    W dniu 2016-07-12 o 22:05, RobertS pisze:

    > Branie kredyt na max jest bez sensu. Zamiast 30 lat na 35? Rata niższa o
    > kilkadziesiąt złotych a odsetki do zapłacenia wyższe o kilkanaście tysięcy.

    Czasami te kilkadziesiat zlotych robi roznice. Gdyby sie dalo to bym
    wzial kredyt na 100 lat. Oczywiscie gdybym byl w stanie to kapial bym
    splacal wczesniej. A co bedzie za 30 lat od dzisiaj to trudno
    powiedziec. Pomyslmy sobie co bylo 30 lat temu i kto umial przewidziec
    jak swiat bedzie dzisiaj wygladal - tak dla przypomnienia nie istnieje
    juz zadne panstwo z ktorym 30 lat temu (w 1986) Polska miala ladowe
    granice. Takze zupelnie inne grupy zawodowe maja dobre dochody.

    > Generalnie jeżeli kogoś stać na ratę 1500 zł to bierze kredyt z bieżącą
    > ratą ok. 1200-1300 zł (bo prędzej czy później wzrośnie). Nadwyżkę się
    > oczywiście odkłada.

    Jak kogos stac max na rate 1500 PLN/m-c i bierze kredyt z rata 1200
    PLN/m-c na ponad 20 lat to raczej sie prosi o klopty. Zakladam, ze kogos
    stac obecnie na rate max 3000 PLN/m-c to bierze kredyt by rata nie
    przekraczala 1500 PLN/m-c wiec wtedy w razie gdy nie wystapia
    nieprzewidziane klopoty mozna realnie splacic wczesniej.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 37. Data: 2016-07-13 22:55:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 22:33, Marcin pisze:

    > Dlatego trzeba wybrac taki bank gdzie wczesniejsza splata nie wiaze sie
    > z takimi oplatami ani nie wymaga aneksu. Sam taki wybralem wiec sa takie
    > dostepne - przynajmniej do niedawana takie byly.

    obecnie praktycznie w każdym banku (w pierwszych 5 latach) masz opłaty
    za nadpłatę kredytu, do tego jak nie chcesz niższej raty tylko krótszy
    okres kredytowania to konieczny jest jeszcze aneks do umowy;

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 38. Data: 2016-07-13 22:58:18
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-07-13 o 22:53, Marcin pisze:

> [...]
    > przekraczala 1500 PLN/m-c wiec wtedy w razie gdy nie wystapia
    > nieprzewidziane klopoty mozna realnie splacic wczesniej.

    Nie ma takich osób. Zwykle jak mnie stać na 1500 zł, to chcę z ratą
    1600, bo jakoś te 100 zł uda się zorganizować.

    A przyszłość? Kredytobiorcy o tym NIE myślą. Liczy się tu i teraz!

    Dlatego tak mało popularne są kredyty ze stałą stopą procentową. Lekcji
    "frankowiczów" nikt nie odrobił.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 39. Data: 2016-07-13 23:06:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-07-13, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > Dlatego tak mało popularne są kredyty ze stałą stopą procentową. Lekcji
    > "frankowiczów" nikt nie odrobił.

    A są takie w ogóle w ofercie?
    Myślałem, że to zbyt duże ryzyko dla banków. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 40. Data: 2016-07-13 23:48:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A są takie w ogóle w ofercie?
    > Myślałem, że to zbyt duże ryzyko dla banków. :)

    są, można mieć stałe oprocentowanie do 10 lat, ale jeżeli oprocentowanie
    kredytu ze zmienną stopą to ok. 3,5% to te ze stałą mają ok. 5,5%

    i nikt ich nie chce, chociaż ustawiasz zlecenie stałe i nie musisz się
    martwić zmianami wiboru do 10 lat

    --
    pozdrawiam
    RobertS