  • 101. Data: 2012-04-17 09:08:55
    Temat: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Od: "Jan Werbinski" <j...@g...pl>

    sys29 <s...@g...pl> napisał(a):
    > Temat dyskusji nie dotyczył jednak drukowania pustych pieniędzy, ale
    > zadłużenia kraju i jego spłaty. Kolega Lucky napisał, że "gdy reformy
    > zaczniemy od spłaty zadłużenia, to zarżniemy gospodarkę". Ja się z tym nie
    > zgadzam, dlatego poprosiłem o wyjaśnienie, ale jego odpowiedź mnie nie
    > przekonuje. Pozostaję przy swoim intuicyjnym przeświadczeniu, że zadłużenie
    > kraju trzeba jak najszybciej spłacić.

    To w takim razie pomyliłem się w określeniu adresata. Piszę z przeglądarki i
    jest trudno nawigować.
    Też się zgadzam, że zadłużenie państwa jest zawsze złe. Jedyne dobre długi,
    to długi prywatnych osób i firm jeżeli są to długi inwestycyjne zwiększające
    zyski.

  • 102. Data: 2012-04-17 17:12:38
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Lucky" <l...@n...ocm> napisał w wiadomości

    > Nie, bo PKB wzrosl by tylko na czas kopania / zasypywania. Ale wyobraz
    > sobie kredyt na budowe np elektrowni wodnej. Prad wytworzony w elektrowni
    > zarobilby na wynagrodzenie dla ludzi potrzebnych do jej obslugi.
    > A teraz wyobraz sobie analogiczna sytuacje: Panstwo ma troche dlugu i taka
    > sama kwote gotowki. Ma do wyboru: splacic dlug lub za gotowke wybudowac
    > elektrownie. Jak myslisz, co sie stanie w obu przypadkach?

    Niech zgadne- w przypadku Polski wybuduje elektrownie.................3x
    drozsza niz prywatny inwestor bo 20% ceny pojdzie do Szwajcarii na konta
    politykow jako lapowki

    Poza tym panstwo nic samo nie robi- tylko decyduja o tym politycy- a ci
    patrza tylko za wlasna kasa - mezowie stanu w mojej ocenie to co innego- ale
    Polska takich ma raz na stulecie...

  • 103. Data: 2012-04-17 19:13:38
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 17/04/2012 16:12, Przemek wrote:

    > Poza tym panstwo nic samo nie robi- tylko decyduja o tym politycy- a ci
    > patrza tylko za wlasna kasa - mezowie stanu w mojej ocenie to co innego- ale
    > Polska takich ma raz na stulecie...

    Nie no, jak mamy dyskutowac na tym poziomie to nie mamy o czym
    dyskutowac. Pytanie bylo, czy za zaoszczedzone pieniadze splacac dlug
    czy obnizac podatki?

  • 104. Data: 2012-04-17 19:57:20
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > Nie no, jak mamy dyskutowac na tym poziomie to nie mamy o czym dyskutowac.
    > Pytanie bylo, czy za zaoszczedzone pieniadze splacac dlug czy obnizac
    > podatki?

    Ale popatrz co sie dzieje dookola- czy gdzies politycy zdecydowali zeby
    splacac dlugi, aby zmniejszyc zadluzenie i w konsekwencji zmniejszac
    podatki???? Zawsze jest tak ze politycy dzialaja aby jak nawjiecej rozdawac
    bo tym mozna kupowac glosy
    Teoretyczne gadanie to na to szkoda czasu - Jak Wilczek wypichcil sensowna
    ustawe gospodarcza to popatrz co z tego jest dzisiaj....
    A jesli o elektrownie chodzi to dam przyklad - El Turow ktora ma doslownie
    za plotem kopalnie wegla rozwaza budowe nowego bloku
    energetycznego......gazowego bo tak jej wychodzi oplacalnosc inwestycji
    skutkiem roznych popieprzonych oplat ekologicznych ....

    To jak mamy gadac to o konkretach bo teoretyzowanie jest bez sensu

  • 105. Data: 2012-04-17 20:05:08
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    > To jak mamy gadac to o konkretach bo teoretyzowanie jest bez sensu

    Chcialem gadac o konkretach. zakladamy partie, ktorej jedynym punktem
    jest obnizenie podatkow. Po to aby nie dzielic spoleczenstwa bardziej,
    tylko zyskac jak najwieksze poparcie:
    http://www.facebook.com/pages/Partia-Niskich-Podatkó
    w/299951703409150.
    Niestety, z totusem posprzeczalismy sie co najpierw: obnizanie podatkow
    aby ruszyc PKB czy splacanie dlugow. Widac Polacy nawet co do obnizki
    podatkow nie moga sie porozumiec. Hi hi...

  • 106. Data: 2012-04-17 21:00:38
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:

> [...]
    > aby ruszyc PKB czy splacanie dlugow. Widac Polacy nawet co do obnizki
    > podatkow nie moga sie porozumiec. Hi hi...

    Nie potrzebnie się zniechęcasz. Napisałem tylko co myślę o kolejności co
    zrobić z pieniędzmi uzyskanymi z oszczędności budżetowych. Czy obniżyć
    podatki czy spłacać długi. Ideałem partii, którą tworzysz jest partia, w
    której wszyscy we wszystkim zgadzają się z Tobą? Czy obniżyć podatki czy
    obniżyć długi to dylemat, który jest daleko przed nami. Na razie to trzeba
    mieć siłę by obniżyć wydatki. Bo od tego zależy powstanie tego dylematu.
    Chyba, że chcesz obniżać podatki i jednocześnie zwiększać dług.
    Chcesz zwiększać dług? Czy zamierzasz obecne i przyszłe długi oddać? Czy
    Twój scenariusz to obniżanie podatków, nie ruszanie wydatków i zadłużanie
    się dopóki chcą pożyczać, a potem zgiąć rękę w łokciu?

  • 107. Data: 2012-04-17 21:05:43
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    totus wrote:

> [...]
    > Twój scenariusz to obniżanie podatków, nie ruszanie wydatków i zadłużanie
    > się dopóki chcą pożyczać, a potem zgiąć rękę w łokciu?

    Trzeba pamiętać, że teraz odsetki, jak sam napisałeś, to 45 mld. Czyli dalej
    się zadłużamy tylko dlatego, że nie stać nas na obsługę długu. Gdyby długu
    nie było to budżet by się zamknął nadwyżką.

  • 108. Data: 2012-04-17 23:14:33
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 17/04/2012 20:00, totus wrote:
> [...]
    > obniżyć długi to dylemat, który jest daleko przed nami. Na razie to trzeba
    Jakis czas temu byla na gazecie symulacja gdzie kazdy mogl sobie
    manipulowac zmiennymi i zobaczyc jaki to ma wplyw na budzet. Po kilku
    minutach udalo mi sie tak ustawic wszystko aby budzet byl bez deficytu,
    wiec w pierwszym rzedzie jestem za przestaniem zadluzania. Jednak
    twierdze, ze w obecnej sytuacji nie stac nas na splate dlugow. Polska
    jeszcze tak zle z dlugiem nie ma. Chodzi o to aby nie zadluzac sie
    bardziej i probowac dogonic inne kraje pod wzgledem sily nabywczej
    sredniej pensji.

  • 109. Data: 2012-04-17 23:52:19
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:

> [...]
    > jeszcze tak zle z dlugiem nie ma. Chodzi o to aby nie zadluzac sie
    > bardziej i probowac dogonic inne kraje pod wzgledem sily nabywczej

    Czyli chcesz zrównoważyć budżet poprzez obniżenie wydatków, a dalsze
    obniżenie wydatków przekładać na obniżenie podatków. Zadłużenie trzymać na
    stałym poziomie. Nominalnie czy realnie czy tez jako procent do PKB?

  • 110. Data: 2012-04-18 01:06:40
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 17/04/2012 22:52, totus wrote:

    > Czyli chcesz zrównoważyć budżet poprzez obniżenie wydatków, a dalsze
    > obniżenie wydatków przekładać na obniżenie podatków. Zadłużenie trzymać na
    > stałym poziomie. Nominalnie czy realnie czy tez jako procent do PKB?

    No jako procent do PKB odpada bo zakladam optymistycznie, ze PKB bedzie
    roslo. Zreszta, nie musimy takich szczegolow teraz ustalac, wazne aby
    zebrac jak najwiecej osob aby zaczac cos robic.