  • 71. Data: 2012-04-15 13:21:16
    Temat: Re: Kiedy w Polsce powstanie nowa ultraliberalna partia ?
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:

    > Trzeba zapraszac znajomych i pisac na forach.
    No to mam problem. Wśród swoich znajomych nie mam takiego, który by nie
    chciał drugiemu zabrać pieniędzy poprzez podatki. Żaden z moich znajomych
    nie jest zainteresowany zmniejszeniem Twoich podatków. Ze zmniejszeniem
    własnych podatków sobie radzą na zadowalających ich poziomie.
    Co do pisania na forach. Hm. Pisze tylko tutaj. Obserwuje jeszcze 3 listy
    dyskusyjne o tematyce linuksowej. Żadnego forum nie czytam.

  • 72. Data: 2012-04-15 14:12:49
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 15/04/2012 12:21, totus wrote:
    > Żaden z moich znajomych
    > nie jest zainteresowany zmniejszeniem Twoich podatków. Ze zmniejszeniem
    > własnych podatków sobie radzą na zadowalających ich poziomie.

    Hahaha :)
    No jak ludziki w Polsce nie sa zainteresowani zmniejszaniem podatkow to
    rzeczywiscie moze byc problem.

  • 73. Data: 2012-04-15 15:13:56
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:

    > Hahaha :)
    > No jak ludziki w Polsce nie sa zainteresowani zmniejszaniem podatkow to
    > rzeczywiscie moze byc problem.

    No nie, tak nie jest. Są bardzo zainteresowani. Są pewne niuanse. Bardzo są
    zainteresowani zmniejszeniem swoich podatków i jednocześnie zwiększeniem
    transferów z czyichś podatków. Chodzi o sprawiedliwość społeczną. Widzę, że
    nie rozumiesz na czym się zasadza sprawiedliwość społeczna.
    Dlatego, moim zdaniem, skupić by się należało na pojedynczym projekcie.
    Usuniecie jakiejś głupoty, konkretnej głupoty, która denerwuje powiedzmy 10%
    - 15% wyborców. Najczęściej zlikwidowanie takiej głupoty powodowałoby
    zmniejszenie wydatków państwa. Kolejny taki przykład do rozważenia to by
    było zniesienie żywienia więźniów na koszt państwa. Nie ma powodu by ofiary
    miały żywić swoich prześladowców. Oczywiście to nie wykluczałoby możliwości
    żywienia więźniów przez ludzi na wolności. Ruchy Ochrony Praw Człowieka
    zamiast nawoływać państwo do żywienia więźniów niech w zamian za to zrobią
    na swoim koncie zlecenie stałe na rzecz więziennictwa w Polsce. Dobrze by
    było by brali pełną odpowiedzialność finansową za swoje słuszne poglądy i
    nie wysługiwali się moją kieszenią. Łatwo mieć jedynie słuszne poglądy, za
    które maja zapłacić inni. Takich spraw są tysiące.
    Postulat zmniejszenia podatków kojarzy się w Polsce z ogólną biedą,
    chorobami, analfabetyzmem i bezdomnością. Wiadomo, że żyje nam się tak
    dobrze tylko dlatego, że jest państwo i pobiera podatki oraz słusznie je
    wydaje.

  • 74. Data: 2012-04-15 16:42:22
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 15/04/2012 14:13, totus wrote:

> [...]
    > nie rozumiesz na czym się zasadza sprawiedliwość społeczna.
    > Dlatego, moim zdaniem, skupić by się należało na pojedynczym projekcie.
    No jak zalozysz partie co bedzie miala jakis sensowny projekt, tzn
    glupote do usuniecia, to napewno Cie popre.

  • 75. Data: 2012-04-15 17:16:45
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 15/04/2012 15:42, Lucky wrote:

    > No jak zalozysz partie co bedzie miala jakis sensowny projekt, tzn
    > glupote do usuniecia, to napewno Cie popre.

    Dodałem ankietę jak sfinansować obniżenie podatków. Zachęcam do
    zgłaszania własnych propozycji.

  • 76. Data: 2012-04-15 17:53:35
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:

    > Dodałem ankietę jak sfinansować obniżenie podatków. Zachęcam do
    > zgłaszania własnych propozycji.

    Do obniżenia podatków to daleka droga. Najpierw trzeba przestać się
    zadłużać, potem oddać długi, a dopiero po tym obniżać podatki. Jesteśmy
    zarobieni na kilka pokoleń.

  • 77. Data: 2012-04-15 18:01:42
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    On 15/04/2012 16:53, totus wrote:

    > Do obniżenia podatków to daleka droga. Najpierw trzeba przestać się
    > zadłużać, potem oddać długi, a dopiero po tym obniżać podatki. Jesteśmy
    > zarobieni na kilka pokoleń.

    Tak to nic nie zdzialamy. Jesli przestaniemy sie zadluzac i zaczniemy
    splacac dlugi to zarzniemy gospodarke. Trzeba obnizyc podatki aby ruszyc
    PKB i zwiekszyc zatrudnienie, zmniejszyc relacje dlugu do PKB a dopiero
    potem myslec o rownowazeniu budzetu.

  • 78. Data: 2012-04-15 18:37:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:

> [...]
    > splacac dlugi to zarzniemy gospodarke. Trzeba obnizyc podatki aby ruszyc
    > PKB i zwiekszyc zatrudnienie, zmniejszyc relacje dlugu do PKB a dopiero
    Stawiam diamenty przeciw orzechom, że swojej tezy nie jesteś w stanie
    udowodnić. To jest cytat z czyichś myśli. Cytowany pogląd też podany był bez
    żadnych dowodów. To taki sam pogląd, że podczas spadków realizowany jest
    zysk. Bzdura i tyle. Bzdura powtarzana przez wszystkich robi kisiel w
    głowach.
    Ciągle to samo. Rozwój gospodarczy będzie gdy będziemy się bardziej zadłużać
    i długiem poprzez państwo stymulować gospodarkę. Gdzie to działa? Gdzie to
    wcześniej zadziałało? Zwieszanie długu prowadzi nieuchronnie do momentu, w
    którym nikt już nie chce pożyczać. Wtedy zaczynają być stosowane inne
    świetne pomysły czyli drukowanie pieniędzy i odbieranie pieniędzy ludziom
    poprzez inflację. Innych scenariuszy nie ma.
    Podaj przykład gdzie zwiększanie długu kończyło się inaczej.

  • 79. Data: 2012-04-15 18:46:10
    Od: Lucky <l...@n...ocm>

    Podaj przyklad, gdzie zrownowazono budzet, splacono dlug i gospodarka
    sie rowzinela.
    A przykladem na to, ze dlug moze finansowac rozwoj sa wszystkie kraje
    cywilizowane:
    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_ex
    ternal_debt
    Sam dlug nie jest zly, wazne aby nie kupowac za to statkow z bananami
    czy wysylac rakiete w kosmos co zaraz sie rozpadnie, tylko przeznaczac
    je na takie rzeczy aby byl jak najwiekszy i jak najtrwalszy efekt w PKB.
    Podobnie dla osob prywatnych. Kupno tv aby ogladac taniec z gwiazdami na
    wiekszej ilosci cali to co innego niz kredyt na samochod, ktory
    zmniejszy koszt dojazdu do pracy.
    Sory totus, ale widze, ze nalezysz do grupy "niedasie" i jestes bardziej
    zainteresowany gadaniem niz robieniem.

  • 80. Data: 2012-04-15 19:23:52
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:

    > Podaj przyklad, gdzie zrownowazono budzet, splacono dlug i gospodarka
    > sie rowzinela.
    Nie ma takiego przykładu. Hm. Masz racje, nie ma takiego przykładu. Dlaczego
    tak jest? Ciekawe. Wszędzie sprawy rozwijają się tak samo. Urzędnicy
    obiecują więcej i więcej, na to zaciągają długi i pobierają podatki aż do
    bankructwa. Tak przez wieki. Od Egiptu faraonów.
    O czym to świadczy? Dla mnie to świadczy o jednym. W naszych głowach nic się
    nie zmienia. Ciągle myślimy tak samo. Jak rodzina się ciągle zadłuża to w
    końcu trafi na moment, ze obsługa długu i brak kredytodawców spowoduje
    bankructwo. To każdy rozumie. Jak firma ciągle zwiększa dług to też odsetki
    i finalny brak kredytodawców też zaprowadzi ją do bankructwa. To tez każdy
    rozumie. Nie można znaleźć rodziny, która by z roku na rok powiększała swój
    dług. Nie można znaleźć takiej firmy której dług rósł by przez
    dziesięciolecia. Natomiast zbiorowisko firm i rodzin to nowa jakość. Ten
    zbiór poprzez swoja emanacje czyli państwo może się zadłużać w
    nieskończoność dla zwiększania dobrobytu ogółu.
    To logika wyższego stopnia, dla której mój rozumek jest za mały. Wytłumacz
    fenomen tej głupoty Apple'a. Nie maja długów tylko ogromne nadwyżki. To
    dopiero baranina nimi rządzi. Byliby wielokrotnie bogatsi gdyby wydali te
    gotówkę i zaciągnęli kredyt na taką sama kwotę. Podobnie jak Enron. Może
    zgłoś się na stanowisko prezesa Apple'a ze swoimi kredytowymi wizjami
    rozwoju.