  • 11. Data: 2005-11-06 20:57:29
    Temat: Re: Kilka pytań o KK
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Nie generalizujmy. :-) BPH interia wspiera MO/TO/IO. Pewnie jakieś
    > inne plaskacze też...

    To daje od razu możliwość autoryzacji głosowej?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 12. Data: 2005-11-06 21:17:25
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > PIN nie jest niezbedny w ogole ale w normalnych terminalach, jesli
    > ma byc uzywany chip - raczej tak.
    > Bez PINu ale z podpisem - raczej transakcje przy uzyciu paska.
    > Bez PINu i bez podpisu - jedno albo drugie, oraz transakcje internetowe
    > i telefoniczne.
    >
    > Wypukle karty chipowe nie powinny wymagac PINu w normalnych
    > (nieautomatycznych) terminalach, jesli uzywamy paska. Niektore banki
    > podobno maja tu jakas inna teorie.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    Sporo się mylisz. To wydawca karty (bank) określa jak ma być wykonywana
    autoryzacja. W większości wypadków banki (w tym BZ WBK) określa, że jeśli
    jets to mozliwe to transakcja powinna być autoryzowana PINem. Ma to miejsce
    zawsze, gdy jest technicznie taka możliwość (jest PIN pad). Nie ma to
    znaczenia czy transakcja jest z paska czy z czipa.

  • 13. Data: 2005-11-06 21:24:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > To daje od razu możliwość autoryzacji głosowej?

    Aaaa, dobra, ja "autoryzację telefoniczną" zrozumiałem jako transakcję TO.

  • 14. Data: 2005-11-06 21:39:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

    > Sporo się mylisz. To wydawca karty (bank) określa jak ma być wykonywana
    > autoryzacja.

    A jak to robi Twoim zdaniem?

> [...]
    > zawsze, gdy jest technicznie taka możliwość (jest PIN pad). Nie ma to
    > znaczenia czy transakcja jest z paska czy z czipa.

    Ma zasadnicze znaczenie. Mozna nie miec w ogole zadnego PINu do paska
    i kazda transakcja chipowa bedzie wymagac podania PINu. I odwrotnie,
    karta moze w ogole nie dostac zadnej autoryzacji bez PINu z paskiem
    (nawet jesli nie ma PINpada), a z chipem moze PINu nie wymagac
    (aczkolwiek taki scenariusz jest malo prawdopodobny). To ze BZWBK
    podobno ma swoje teorie (wlasnie ich mialem na mysli aczkolwiek sprawe
    znam tylko z jakiejs srednio wiarygodnej relacji) nie znaczy ze taka
    jest zasada.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2005-11-06 21:40:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > Aaaa, dobra, ja "autoryzację telefoniczną" zrozumiałem jako transakcję TO.

    ... aczkolwiek pewnie daje, bo czemu nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2005-11-07 05:44:20
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > ... aczkolwiek pewnie daje, bo czemu nie.

    No właśnie ja do końca nie wiem jak to z tą autoryzacją głosową jest. :-)
    Jeżeli daje - to VE inteligo też powinna się tak dać obciążyć...

  • 17. Data: 2005-11-07 08:37:01
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    rsa127 <r...@p...onet.pl%> napisał(a) w news:dklrt7$m87$1@news.onet.pl:

> [...]
    > miejsce zawsze, gdy jest technicznie taka możliwość (jest PIN pad). Nie
    > ma to znaczenia czy transakcja jest z paska czy z czipa.

    W przypadku BZWBK nie ma jakiejś ogólnej zasady. Raz chce PIN, raz podpis,
    mimo transakcji z paska. Np. w Karfurze w Arkadii (DC) leci na podpis.

    --
    Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
    mail: http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ otwarte okna"

  • 18. Data: 2005-11-07 09:14:41
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > No właśnie ja do końca nie wiem jak to z tą autoryzacją głosową jest.
    > :-) Jeżeli daje - to VE inteligo też powinna się tak dać obciążyć...

    Na tzw. zdrowy rozum to jak karta umożliwia IO/MO/TO to autoryzacja głosowa
    powinna być możliwa. To kto potestuje :-) ?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 19. Data: 2005-11-07 15:48:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Glenn napisał(a):

    > Na tzw. zdrowy rozum to jak karta umożliwia IO/MO/TO to autoryzacja głosowa
    > powinna być możliwa. To kto potestuje :-) ?

    Ja jestem chętny, ale nie mam jak. Nie znam nikogo kto mógłby dla mnie
    przeprowadzić transakcję autoryzowaną telefonicznie. Narazie spytam
    mądrzejszych ludzi. ;-)

  • 20. Data: 2005-11-07 15:50:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > No właśnie ja do końca nie wiem jak to z tą autoryzacją głosową jest. :-)
    > Jeżeli daje - to VE inteligo też powinna się tak dać obciążyć...

    Obciazyc to kazda sie da (aczkolwiek moze przyjsc chargeback).
    To kwestia autoryzacji bardziej - czy bank da autoryzacje "po numerze",
    bez sciezki magnetycznej.
    Ale jak da dla *O to nie wiem dlaczego mialby tu nie dac.
    --
    Krzysztof Halasa