-
1. Data: 2004-03-30 13:55:40
Temat: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>
Czytelnik Bankier.pl chciał w sklepie z artykułami komputerowymi kupić
upatrzony od dawna monitor. Sklep kazał mu zapłacić więcej, gdyż chciał
zapłacić kartą. Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem?
W imieniu CKC Pekao wątpliwości wyjaśnił rzecznik prasowy Pekao SA - Pan
Robert Moreń.
http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
e_id=1081189
Pozdrawiam
Karolina
-
2. Data: 2004-03-30 13:59:35
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "Glenn" <g...@b...pl>
> W imieniu CKC Pekao wątpliwości wyjaśnił rzecznik prasowy Pekao SA - Pan
> Robert Moreń.
No i co z tego, że sobie pogadał ? Przecież żaden sklep się nie podłozy
wydając kwit z pozycją "prowizja za płatnośc kartą". Jedyne co można zrobić
to zażądać faktury Vat i następnie zapłacić kartą ;-)
--
Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl
Pozdrowienia,
Glenn
-
3. Data: 2004-03-30 14:11:50
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Glenn napisał:
>>W imieniu CKC Pekao wątpliwości wyjaśnił rzecznik prasowy Pekao SA - Pan
>>Robert Moreń.
>
> No i co z tego, że sobie pogadał ? Przecież żaden sklep się nie podłozy
> wydając kwit z pozycją "prowizja za płatnośc kartą". Jedyne co można zrobić
> to zażądać faktury Vat i następnie zapłacić kartą ;-)
Mozna powiedziec: OK, zaplace wiecej, ale prosze o stosowna informacje
na kwitku. ;-)))
Swoja droga gosciu w artykule glupio nie powiedzial:
Warto więc pamiętać o prawach posiadaczy kart, które powinniśmy
egzekwować na miarę naszych możliwości. Banki i organizacje płatnicze
starają się popularyzować transakcje bezgotówkowe. Coraz więcej punktów
handlowych wyposażonych jest w terminale POS, coraz częściej korzystamy
z kart kredytowych. Nie pozwalajmy jednak na naciąganie nas na niezgodne
z prawem prowizje. Nieuczciwego sprzedawcę wyeliminuje konkurencja.
No wlasnie. Lepiej zaplacic wiecej u konkurencji, niz dac sie naciagac
balwanom. Nawet jesli dolozymy do tego wiecej niz wynosi prowizja. Jako
klienci mamy swoje prawa i chamow sprzedawcow trzeba zaczac wychowywac.
Jak obsluga w sklepie jest chamowata lub za dlugo czekam w knajpie na
jedzenie, to wychodze.
Jak kiedys poszedlem do sklepu komputerowego (cos chyba doliczanie
prowizji to plaga w tego typu sklepach), po jakies duperele, to mi
zaspiewali 3% doplaty. Popukalem sie w czolo i skierowalem do wyjscia.
Zanim wyszedlem zaproponowali sprzedaz za normalna cene. W koncu
kupilem, chociaz powinni za kare dac mi jakis upuscik. ;-)))
Bartol
-
4. Data: 2004-03-30 14:12:42
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "RobertSA" <u...@o...pl>
c4buja$pf5$...@n...onet.pl,
Glenn <g...@b...pl>:
>> W imieniu CKC Pekao wątpliwości wyjaśnił rzecznik prasowy Pekao SA -
>> Pan Robert Moreń.
>
> No i co z tego, że sobie pogadał ? Przecież żaden sklep się nie
> podłozy wydając kwit z pozycją "prowizja za płatnośc kartą". Jedyne
> co można zrobić to zażądać faktury Vat i następnie zapłacić kartą ;-)
W "moim" sklepie fakture wystawiaja w momencie, gdy maja w reku karte lub
gotowke - no bo przedtem nie wiedza, na jaka bedzie kwote.
--
Robert
User in front of @ is fake, actual user is: mkarta
-
5. Data: 2004-03-30 14:18:40
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "Artur Czeczko" <a...@e...one.pl>
Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
news:c4buja$pf5$1@news.onet.pl...
>
> No i co z tego, że sobie pogadał ? Przecież żaden sklep się nie podłozy
> wydając kwit z pozycją "prowizja za płatnośc kartą". Jedyne co można zrobić
> to zażądać faktury Vat i następnie zapłacić kartą ;-)
Na fakturze jest taka pozycja, jak forma płatności, dlatego też
z reguły przed wystawieniem faktury pytają, czy będzie gotówka,
czy karta.
Pozdrawiam,
Artur
-
6. Data: 2004-03-30 14:27:29
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "Glenn" <g...@b...pl>
>Na fakturze jest taka pozycja, jak forma płatności, dlatego też
>z reguły przed wystawieniem faktury pytają, czy będzie gotówka,
>czy karta.
Na taką okoliczność należy wcześniej zaopatrzyć się w aktualny cennik i w
razie czego uruchomić PIH ;-)
--
Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl
Pozdrowienia,
Glenn
-
7. Data: 2004-03-30 20:43:05
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
news:c4c07k$cge$1@news.onet.pl...
> Na taką okoliczność należy wcześniej zaopatrzyć się w aktualny cennik i
w
> razie czego uruchomić PIH ;-)
W sklepie powinna być wystawiona cena. I ona jest wiążąca. W praktyce
jednak można targować. No i tu już wiele nie zdziałasz. Jak sklep powie,
ze gotówką 100 zł, a kartą 103 zł, przy wystawione cenie 105 zł, to wiele
się nie da powalczyć.
Co do zasady, to zakaz pobierania prowizji od transakcji od klienta wynika
z umowy pomiędzy akceptantem, a sklepem. Więc można napisać skargę do
akceptanta kart (jest na kwitku). Czy to coś da? Podejrzewam, że
pojedyncza skarga spłynie po nich, ale jak wiele osób napisze takie same
skargi na ten sam sklep, to akceptant coś będzie z tym musiał zrobić
choćby dla swojego spokoju. W umowach mają kary umowne, a w ostateczności
rozwiążą umowę ze sklepem. No oczywiście sklep może podpisać umowę z innym
akceptantem, ale ilość tych nowych akceptantów jest skończona i po pewnym
czasie może się okazać, ze nikt nie chce współpracować z takim sklepem.
Wówczas sklep nie będzie mógł akceptować kart. Ponieważ taki scenariusz
wydaje się możliwy, więc podejrzewam, że już samo zagrożenie napisaniem
skargi do akceptanta powinno ochłodzić zapał sprzedawcy do obciążania
prowizją.
A tak na marginesie, to dziwię się, że to taki problem, bo ja kartami
posługuję się od bardzo dawna, w zasadzie odkąd się pojawiły pierwsze
PolCardy. I to dość regularnie, kilka razy dziennie. W tym czasie
spotkałem się dwukrotnie z takim problemem. Raz mój bardzo dobry kolega
sprzedając mi aparat fotograficzny w sklepie przez siebie prowadzonym i w
zasadzie po cenie zakupu z hurtowni powiedział wprost, że albo wezmę sobie
kasę z bankomatu obok albo doliczy mi te kilka złotych, bo koleżeństwo
koleżeństwem, ale dopłacać nie będzie i uznałem to za naturalne i
zrozumiałe - zapłaciłem gotówką.
Drugi raz na stacji paliw jednej ze znanych sieci spotkałem się z taką
kombinacją, że dają karty stałego klienta upoważniające do zniżki, ale
warunkiem jest płatność gotówką, a nie kartą. Wywaliłem pismo do zarządu
tej sieci w Polsce, ale odpisali, że to sprawa ajenta i ich nie dotyczy.
Dalej nie drążyłem, paliwa tam nie kupuję i już. Dziwię się więc, że
problem urósł do takich rozmiarów. Jeśli sklep chce doliczyć prowizję, to
kalkulujemy, czy taniej u nich, czy u konkurencji i tyle.
-
8. Data: 2004-03-30 21:43:53
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>
Użytkownik Bartol Partol napisał:
> Warto więc pamiętać o prawach posiadaczy kart, które powinniśmy
> egzekwować na miarę naszych możliwości. Banki i organizacje płatnicze
> starają się popularyzować transakcje bezgotówkowe.
Juz 10 lat temu za granica (dokladnie w Szwecji gdyby ktos sie pytal)
bylo tak ze VISA brala prowizje od sklepu. Sklepy zgrzytaly zebami ale
bez tego tracily klientow wiec nie dyskutowaly, w kazdym razie nie na
temat wyzszej ceny przy placeniu karta.
U nas jeszcze probuje sie sciagac "frajerskie"
> prowizji to plaga w tego typu sklepach), po jakies duperele, to mi
> zaspiewali 3% doplaty. Popukalem sie w czolo i skierowalem do wyjscia.
> Zanim wyszedlem zaproponowali sprzedaz za normalna cene.
Dokladnie. To dziala,
Moj tekst jest taki:
"Wlasnie traci pan klienta.
Chce pan jeszce minute na przemyslenie sprawy ?"
---
-
9. Data: 2004-03-30 23:11:58
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "Ralf" <N...@i...pl>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
>
> > Na taką okoliczność należy wcześniej zaopatrzyć się w aktualny cennik i
> w
> > razie czego uruchomić PIH ;-)
>
> W sklepie powinna być wystawiona cena. I ona jest wiążąca. W praktyce
> jednak można targować. No i tu już wiele nie zdziałasz. Jak sklep powie,
> ze gotówką 100 zł, a kartą 103 zł, przy wystawione cenie 105 zł, to wiele
> się nie da powalczyć.
>
Cennik pewnego sklepu:
"Wszystkie ceny są cenami gotówkowymi uwzględniającymi rabat w wysokości
3%."
http://www.apollo.pl/?menu=store&config_pages=0&name
=&grp=8
Pozdr.
Ralf
-
10. Data: 2004-03-31 10:07:48
Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
Od: "Grzegorz Podsiadło" <e...@a...w.stopce>
Glenn wrote in news:c4buja$pf5$1@news.onet.pl:
>> W imieniu CKC Pekao wątpliwości wyjaśnił rzecznik prasowy Pekao
>> SA - Pan Robert Moreń.
> No i co z tego, że sobie pogadał ? Przecież żaden sklep się nie
> podłozy wydając kwit z pozycją "prowizja za płatnośc kartą".
> Jedyne co można zrobić to zażądać faktury Vat i następnie zapłacić
> kartą ;-)
Większość sklepów komputerowych po prostu przy płatności gotówką daje
rabat 5%. I tego już nie obejdziesz.
--
empeg // e m p e g /a t/ h o t /d o t/ p l
{8F49DDC8-A0E8-40EE-BD10-0C38A8AB06C6}