  • 31. Data: 2004-04-01 07:43:45
    Temat: Re: Klient z kartą płatniczą nie jest gorszy od klienta z gotówką
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

    Na pocieszenie wszystkim powiem, ze zdarzyla mi sie sytuacja odwrotna - przy
    zakupach w sklepie firmowym Sony w Wawie dostalem rabat 3% wlasnie za
    zaplacenie karta. Wiec moze 'jeszcze bedzie przepieknie, jeszcze bedzie
    normalnie'?
    pzdr
    M.

  • 32. Data: 2004-04-01 09:10:47
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > i tak w ostatecznym rozrachunku klient musi zapłacić - tego typu problemy
    > będą istnieć dopóki wszyscy nie zaczną płacić kartami - w momencie gdy
    > wszyscy lub większośc będzie płacić kartami - poprostu wszelkie ceny będą
    > powiększone o marże banków i wtedy będzie pełnia szczęścia - oczywiście
    dla
    > banków i dla firm (które będą miały łatwiejszy i bezpieczniejszy obrót
    > pieniężny), dla klientów radość taka sobie bo oni za to wszystko zapłacą

    Skoro to takie straty dla sklepikarza, to nie rozumiem dlaczego instaluje
    terminal. Niech nie instaluje. Wtedy poszukam sklepu, gdzie będę mogła
    zapłacić kartą i na mnie nie zarobi.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 33. Data: 2004-04-01 09:31:57
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Skoro to takie straty dla sklepikarza, to nie rozumiem dlaczego instaluje
    > terminal. Niech nie instaluje. Wtedy poszukam sklepu, gdzie będę mogła
    > zapłacić kartą i na mnie nie zarobi.

    IMHO instaluja "bo wypada" - wszytskie sklepy w galerii maja to i oni nie
    beda gorsi. Jednoczesnie od szefa leci prikaz aby nie przyjmowac platnosci
    karta i wysylac klienta do bankomatu, aby ten prztargal w zebach gotowke.

    --
    JaKi

  • 34. Data: 2004-04-01 09:36:29
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał Mokosa wrote:
    > Na pocieszenie wszystkim powiem, ze zdarzyla mi sie sytuacja odwrotna
    > - przy zakupach w sklepie firmowym Sony w Wawie dostalem rabat 3%
    > wlasnie za zaplacenie karta.

    To dlaczego jak ja tam (na JP II naprzeciw hali Mirowskiej) 20 marca kupowałem
    kartą i rabatu nie dostałem :((
    *** blad ***

  • 35. Data: 2004-04-01 10:27:32
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

    > To dlaczego jak ja tam (na JP II naprzeciw hali Mirowskiej) 20 marca
    kupowałem
    > kartą i rabatu nie dostałem :((
    > *** blad ***

    Pewnie placiles nie ta co trzeba...

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 36. Data: 2004-04-01 10:44:11
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    > Większość sklepów komputerowych po prostu przy płatności gotówką daje
    > rabat 5%. I tego już nie obejdziesz.

    Mozna to jednak rozumiec w dwojaki sposob rabat dla klienta placacego
    gotowka, lub wyzsza cena dla klienta placacego karta od ceny normalnej.

    Pozdr,
    Leo

  • 37. Data: 2004-04-01 11:13:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Maciej Loret wrote:

    > Pewnie placiles nie ta co trzeba...

    KK MC z BZ-WBK kwota 599 zł
    Cos mi się wydaje, że ten rabat to informacja Prima Aprilisowa :-))
    *** blad ***

  • 38. Data: 2004-04-01 11:35:08
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

    > Skoro to takie straty dla sklepikarza, to nie rozumiem dlaczego instaluje
    > terminal.

    Chłop swoje baba swoje

    3% dla banku w sytuacji gdy np marża na komputerze jest rzędu 5-8% to już
    jest coś co trzeba ując w rachunku ekonomicznym

    dziwiłaś się że problem dotyczy sklepów komputerowych a to wynika właśnie z
    niskich marż w tej branży - gdyby sklep komputerowy zarabiał 20-30% na
    transakcji to mógłby machnąc ręką na 3% - bo w zamian ma spokój, przyciąga
    klientów no i w sumie ma bezpieczniejszy obrót niż gotówka (choć z tym
    bezpieczeństwem to różnie bywa - wystarczy że zaakceptuje frauda i banki
    zrzucą na niego odpowiedzialnośc za transakcję)

    ja twierdzę tylko że za wszystko w ostatecznym rozrachunku i tak zapłaci
    klient - duże sieci handlowe załatwiły to już dawno w ten sposób że - po
    1-sze skoro są duże to mogą wynegocjować niższe prowizje od transakcji
    kartowych, po drugie wrzucą te wynegocjowane 2% do marży i po sprawie - mały
    sklep nie chce tego robić bo stara się mimo wszelkich przeciwieństw mieć
    konkurencyjne ceny i pewnie mniej osób wogóle płaci w nim kartą - więc
    podnoszenie cen dla wszystkich klientów jest bezsensowne - ale w miarę jak
    ilośc klientów płacących kartami będzie się zwiększać to musi się skończyć
    wrzuceniem kosztów obsługi kart w ceny - innego wyjścia raczej nie ma

    więc ja twierdzę tylko, że suma sumarum i tak zapłacisz za płacenie
    kartami - a prostestujesz tylko dlatego, że sama wprost na własnej skórze
    możesz odczuć o jaką kwotę chodzi - każdy rozsądny człowiek gdy się dowie że
    owszem może zapłacić kartą za komputer ale kosztuje go to ekstra 70 zł
    odrazu z tego pomysłu zrezygnuje - wiec dlaczego oczekujesz że sprzedawca ma
    bez mrugnięcia okiem te 70 zł odjąć ze swojego zysku ?

    > zapłacić kartą i na mnie nie zarobi.

    sęk w tym, że gdy płacisz mu za komputer kartą - to on właśnie przez to na
    Tobie nie zarobi - lub zarobi drastycznie mało - oczywiście może podnieść
    ceny i wrzucić to w koszt ale problem w tym, że dalej większośc jego
    klientów płaci gotówką więc czemu ma ponosić ceny wszystkim - w dodatku jego
    oferta stanie się gorsza niż konkurentów - więc niestety musi kombinować

    jedynym logicznym i uczciwym rozwiązaniem jest ustalenie "cen gotówkowych"
    zawierających rabat - bankom to się oczywiście nie spodoba bo klient gołym
    okiem będzie widział ile ma zapłacić za przyjemność płacenia kartą - a one
    zdecydowanie wolą żeby tą prowizję ukryć w ogólnej cenie

    ja poprostu jestem za tym, by nie ukrywać przynajmniej tych składników ceny
    na które mamy wpływ i zostawić klientowi wybór - mogę zapłacić kartą ale z
    tym wiążą się koszty - jeśli godzę się je ponieść to ok, ale zostawmy
    klientowi wybór (który i tak jest mały bo jest pełno składników typu cła
    podatki akcyzy na które nie mamy wpływu)

    Twoje rozwiązanie to poprostu zmuszenie wszystkich do płacenia prowizji
    bankowi od każdej transakcji bez możliwości wyboru - tymczasem jeśli
    sprzedawca twierdzi że tańszy jest dla niego obrót gotówkowy to jest jego
    sprawa i jego kalkulacja

  • 39. Data: 2004-04-01 11:44:44
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > KK MC z BZ-WBK kwota 599 zł
    > Cos mi się wydaje, że ten rabat to informacja Prima Aprilisowa :-))

    A moze trzeba bylo Citi lub BPH/PBK, albo jeszcze inna?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 40. Data: 2004-04-01 11:47:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Chłop swoje baba swoje

    Ekonomia Panie ;-))) !

> [...]
    ma
    > bez mrugnięcia okiem te 70 zł odjąć ze swojego zysku ?

    To ja znowu swoje ;-))) Umowa z aklajerem zabrania przerzucania kosztów
    płacenia kartami na klientów. Sklepikarz na to przystał podpisując umowę.
    Nastepnie stara się tę umowę złamać obciążając klientów. No to ja
    powtarzam - nie ma przymusu posiadania terminala. Nie opłaca się - nie
    zakładasz. Ale jak już zakładasz to dotrzymujesz umów.

> [...]
    > bankowi od każdej transakcji bez możliwości wyboru - tymczasem jeśli
    > sprzedawca twierdzi że tańszy jest dla niego obrót gotówkowy to jest jego

    Skoro obrót gotówkowy jest tańszy, a terminal przynosi straty, to się go nie
    zakłada. I tyle. Wszystkie tłumaczenia jak to bardzo się sklepikarzowi nie
    opłaca przyjmować płatności kartą wkładam między bajki. Skoro tak jest to
    again - po cholerę instaluje terminal? Samobójca?