  • 11. Data: 2002-08-02 10:46:18
    Temat: Re: Kobieta, karta i PIN ;-)
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "RAFI" <r...@a...com.pl> wrote in message
    news:aidaor$a59$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

    > No coz. Hm. Wlasnie tak robie:)))

    A ja nadal preferuję zapisywanie PINu bezpośrednio na karcie - w postaci
    zaszyfrowanej. Ma to tę dużą zaletę, że złodziej będzie się starał wstukać
    ten PIN w bankomacie - i może po trzech próbach zje mu kartę.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 12. Data: 2002-08-02 12:53:51
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    Krzysztof Kowalski wrote:

> [...]
    > zaszyfrowanej. Ma to tę dużą zaletę, że złodziej będzie się starał wstukać
    > ten PIN w bankomacie - i może po trzech próbach zje mu kartę.

    to jaki ten szyfr?

    pozdr
    Krz

  • 13. Data: 2002-08-02 12:54:16
    Od: "Shameck" <s...@k...net.pl>

    co to kod CVV2?

  • 14. Data: 2002-08-02 13:37:42
    Od: TMouse <t...@s...x86.info.pl>

    "krab" <d...@n...mam.konta.i juz> wrote in news:aid9o6$jsv$1
    @news.tpi.pl:

    > tez to zauwazylem, ale akurat wydaje mi sie to dosc rozsadne -
    mozna to
    > zapisac jak zwykly nr telefonu, ktorego koncowka lub srodek jest
    pinem
    > nie nosi sie tego razem -
    > poza zapamietaniem :-) wydaje mi sie to rozsadnym pomyslem

    a moj wspanialy ericsson 320 ma nawet specjale miejsce w pamieci
    na zapisywanie hasel/pinow - chroniony dodatkowym haslem

    co ciekawe po podaniu zlego hasla POKAZUJE zawartosc schowka,
    tyle ze wszystkie dane sa zmienione :)

    czyli jest szansa ze ktos sobie karte zblokuje wprowadzajac zly
    PIN

    TMouse

  • 15. Data: 2002-08-02 13:52:55
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "TMouse" <t...@s...x86.info.pl> wrote in message
    > co ciekawe po podaniu zlego hasla POKAZUJE zawartosc schowka,
    > tyle ze wszystkie dane sa zmienione :)
    >
    > czyli jest szansa ze ktos sobie karte zblokuje wprowadzajac zly

    Nie bardzo - bo w Eryku R320s jest w tym "PIN-notatniku" słowo kontrolne. Po
    podaniu złego PINu słowo kontrolne też jest nieprawidłowe :-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 16. Data: 2002-08-02 15:02:23
    Od: "Marek J" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shameck" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > co to kod CVV2?

    Na kartach wypukłych na odwrocie na pasku na podpis jest nadrukowany numer
    karty z dodatkowymi trzema cyframi. Te trzy cyfry to właśnie kod CVV2 (Card
    Verification Value 2). Jego podanie jest coraz częściej wymagane w przypadku
    płatności w Internecie. Możesz o tym poczytać np. na stronie mBanku:
    http://www.mbank.com.pl/wiecej/pytania/main_list_faq
    _2110.html#2281

    --
    Marek
    /- Ekonomia Gnomów Gaciowych:

  • 17. Data: 2002-08-02 15:23:11
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Krzysztof Kowalski napisał(a):

    > Nie bardzo - bo w Eryku R320s jest w tym "PIN-notatniku" słowo kontrolne. Po
    > podaniu złego PINu słowo kontrolne też jest nieprawidłowe :-)
    w moim eryku po podaniu _dobrego_ pinu do notatnika wyskakuje
    nieprawidlowe slowo kontrolne (takie z samych spolglosek)
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 18. Data: 2002-08-02 17:03:34
    Od: Marcin Cenkier <l...@m...sig>

    Użytkownik Krzysztof Szpunar napisał:

    > to jaki ten szyfr?

    Proponuję najprostszy - szyfr Cezara. Każdą cyfrę pinu powiększasz o
    cyfrę z klucza modulo 10 (7+5 mod 10 = 13 mod 10 = 3)

    Np. pin(8492), klucz(1234) -> pin zaszyfrowany(9626)

    --
    Greetings, [mail to mcenkier at poczta fm]
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 19. Data: 2002-08-05 09:17:16
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Cenkier"
    > cyfrę z klucza modulo 10 (7+5 mod 10 = 13 mod 10 = 3)

    blad
    7+5=12
    *** blad ***

  • 20. Data: 2002-08-05 11:24:01
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Krzysztof Szpunar" <s...@i...pl> wrote in message
    > to jaki ten szyfr?

    a.) banalny
    b.) banalny ze wzbogaceniem ;-)))

    ad.a.) jeśli ktoś do swoich kart, do których można zmienić PIN, używa tego
    samego PINu - dodaje lub odejmuje od PINu karty (lub pojedynczych jego cyfr)
    swój PIN (lub pojedyncze jego cyfry) i taki wynik zapisuje na karcie. Nie
    różni się to niczym od nadania karcie swojego PINu. W obu przypadkach trzeba
    znać ten swój "własny" PIN aby albo wypłacić albo obliczyć właściwy PIN i
    wypłacić.

    ad.b.) jak wyżej - ale PIN własny dla każdej karty jest inny - np oparty o
    jakieś cyfry na konkretnej karcie.

    Bardzo fajnie wygląda w sklepie płacenie kartą z PINem wypisanym jak być na
    rewersie ;-))) Co 3 ekspedientka poucza mnie, że to niebezpiecznie :-)))

    Pozdrawiam
    K. Kowalski