  • 11. Data: 2008-06-23 20:12:21
    Temat: Re: Kokos.pl / monetto.pl a belka
    Od: C...@g...com

    On 23 Cze, 21:34, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > On 2008-06-23, C...@g...com <C...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Interpretacje US akurat już od jakiegoś czasu nie są wiążące. :)
    Jasne, ale mniej więcej będzie wiadomo co sprawdzić. Chociaż wydaje mi
    się, że błędu nie zrobiłem, czyli idziemy w PIT-38.

  • 12. Data: 2008-06-23 22:14:13
    Od: s...@g...com

    C...@g...com <C...@g...com> wrote:

    > Jasne, ale mniej więcej będzie wiadomo co sprawdzić. Chociaż wydaje mi
    > się, że błędu nie zrobiłem, czyli idziemy w PIT-38.

    Tak - PIT 38 - strona 4 broszurki dodawanej do tego PIT, stoi, jak
    wol:

    "W poz. 37 należy wykazać zryczałtowany podatek dochodowy, o którym
    mowa w art. 29, 30 i 30a
    ustawy, jeżeli podatek ten nie został pobrany przez płatnika, z
    wyjątkiem podatku:
    1) obliczonego od przychodów (dochodów), o których mowa w art. 30a
    ust. 1 pkt 1-5 ustawy,
    uzyskanych za granicą:
    - z odsetek od pożyczek, z wyjątkiem gdy udzielanie pożyczek jest
    przedmiotem działalności
    gospodarczej," i dalej:
    "Kwotę zryczałtowanego podatku od przychodów (dochodów), od których
    płatnik nie pobrał
    zryczałtowanego podatku oblicza się mnożąc kwotę przychodu (dochodu)
    przez odpowiednią dla
    uzyskanego przychodu (dochodu) stawkę zryczałtowanego podatku,
    określoną w ustawie lub umowie
    o unikaniu podwójnego opodatkowania. Przykładowo: przychód uzyskany z
    tytułu otrzymanych
    odsetek od pożyczki udzielonej osobie fizycznej niebędącej
    przedsiębiorcą (płatnikiem) należy
    pomnożyć przez stawkę podatku w wysokości 19%."