  • 1. Data: 2009-02-09 16:40:11
    Temat: Kolejne pytanie do Euronaganiaczy.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    SAMOCHODY (FRANCUSKIE) RÓWNIEJSZE OD STATKÓW (POLSKICH)
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=574

    "[...] Jak od dawna wiadomo, są równi i równiejsi. Zwłaszcza w głupocie. Gdy
    Komisja Europejska prowadziła postępowanie w sprawie pomocy rządowej dla
    polskich stoczni (słusznie - nie trzeba było stoczniom pomagać) wspierała
    unijne banki. Argumentów było wiele. Najważniejszy był taki, że rynki
    finansowe mają innych, oczywiście "szczególny" charakter i dokapitalizowania
    banków nie można porównywać z dokapitalizowaniem przemysłu.
    Ale teraz okazuje się, że francuski rząd planuje przeznaczyć 6 miliardów
    euro na pożyczki dla Renault i Peugeot-Citroen. Wcześniej przeznaczył już na
    ten cel 1,3 miliarda euro. Dzisiejsze "Le Figaro" przynosi informację, że
    pożyczki będą przyznawane na pięć lat pod warunkiem, że w trakcie ich
    spłacania zostaną powstrzymane zwolnienia i zawieszone będzie zamykanie
    fabryk obu koncernów (ale tylko we Francji oczywiście). Ja oczywiście nie
    wnoszę o dokapitalizowanie naszych stoczni, tylko nieśmiało twierdzę, że nie
    powinno się dokapitalizować także francuskich fabryk samochodów. I to wcale
    nie dlatego, że ma być sprawiedliwość. Tylko dlatego, że nie powinno się
    robić głupot. [...].

    Gdzie jest ta wasza unijna "równość" ?.

    Endriu

  • 2. Data: 2009-02-09 17:05:50
    Temat: Re: Kolejne pytanie do Euronaganiaczy.
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Ale teraz okazuje się, że francuski rząd planuje przeznaczyć 6 miliardów
    > euro na pożyczki dla Renault i Peugeot-Citroen. Wcześniej przeznaczył już
    > na ten cel 1,3 miliarda euro.

    [...]

> [...]
    > fabryk samochodów. I to wcale nie dlatego, że ma być sprawiedliwość. Tylko
    > dlatego, że nie powinno się robić głupot. [...].

    No właśnie chodzi o tą równość tzn. żeby pieniądze które dostała stocznia
    były traktowane jako pożyczka do zwrotu, a nie bezwzrotna dotacja SP :

    http://www.zw.com.pl/artykul/148,267788_Stocznie_mus
    za_oddac_unijne_dotacje.html

    Anatol

  • 3. Data: 2009-02-09 20:54:34
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    >
    > No właśnie chodzi o tą równość tzn. żeby pieniądze które dostała stocznia
    > były traktowane jako pożyczka do zwrotu, a nie bezwzrotna dotacja SP :

    A ja myślałem że pożyczki dają banki.... a nie "rzond". Zapewne tak będzie
    że pożyczki będą pochodziły z Banków, a w/w "rzond" udzieli TYLKO gwarancji

    Skąd my to znamy.....

    Ponad 91 mld zł na plan stabilności i rozwoju
    http://tiny.pl/vp2x

    Endriu

  • 4. Data: 2009-02-09 21:55:27
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    za_oddac_unijne_dotacje.html

    > A ja myślałem że pożyczki dają banki.... a nie "rzond". Zapewne tak będzie
    > że pożyczki będą pochodziły z Banków, a w/w "rzond" udzieli TYLKO
    > gwarancji

    Część to na pewno gwarancje :

    http://www.chicagotribune.com/business/sns-ap-eu-fra
    nce-carmaker-aid,0,4099241.story
    "..As part of the package, another euro1 billion is going to the auto
    industry to guarantee a line of credit."

    > Skąd my to znamy.....

    Np. z czasów Gierka, który pożyczał od różnych rządów - w tym francuskiego
    (Klub Paryski).

    Anatol