  • 41. Data: 2011-05-22 18:01:32
    Temat: Re: Komentarze giełdowe - alternatywne spojrzenie
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek X" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:irbg93$ror$1@inews.gazeta.pl...
    > prawo sformułował w 1995 roku, ale zadziałało ono np. 22.01.2008. Opisuję
    > wszystko w "Cyklach planetarnych na giełdzie" strona 115.

    Znasz sposób na zarabianie na giełdzie i sprzedajesz na to przepis zamiast
    zarabiać???

    BTW: Znajdują się chętni skłonni zapłacić 90 zł za te brednie?

    --
    marfi

  • 42. Data: 2011-05-22 18:09:51
    Od: "Wojtek Astrobiznes" <j...@N...gazeta.pl>

    > Wygląda ciekawie, ale nie mam pojęcia jak on to rysuje (?!)
    > i co to ma wspólnego z Marsem. Wiesz może, gdzie o tym
    > poczytać ?

    Na przykład "Universal Clock" Jeannie Long i na stronie WWW jej syna, który
    napisał program do tych obliczeń.

    Program nazywa się Galactic Trader i są to "linie planetarne" (planetary
    lines). Wyliczane są w oparciu o położenie ekliptyczne planet. Mimo że zajmuję
    się tym od lat, zawsze zdumiewa mnie, że kiedy planety znajdują się ponownie w
    pewnych punktach ekliptyki, indeks giełdowy ma tę samą wartość.

    Rok temu Parkiet poprosił mnie o prognozę dla rynków finansowych. Nie chcę,
    aby wyglądało to na przechwałki, chcę po prostu podać przykład prognozy, jaki
    znajduje się na powszechnie znanej stronie internetowej. Otóż napisałem coś
    takiego w oparciu o technikę, którą nazwałem Most Marsa:

    "Spodziewam się, że w najbliższych dniach WIG20 straci nieznacznie na
    wartości, przygotowując się do ataku na nowe szczyty, które przypadną 16
    kwietnia. Ich wyznaczenie spowoduje cofnięcie się indeksu do poziomu 2350 pkt
    na początku czerwca. Zakładam przy tym, że podczas sesji 17 maja br. WIG20
    znajdzie się na poziomie, na którym znajdował się 10 marca 2010 r. (między
    2383 a 2425 pkt)."

    http://www.parkiet.com/artykul/914753.html

    Przyznaję, że nie rozumiem mechanizmu, dlaczego Most Marsa działa, ale za
    każdym razem kiedy się tworzy, stosuję go z powodzeniem. I za każdym razem
    zdumiewam się skutecznością tej techniki.

  • 43. Data: 2011-05-22 18:19:02
    Od: "Wojtek X" <j...@N...gazeta.pl>

    > niezmiernie ciężko jest udowodnić, że coś nie ma wpływu na coś innego
    > nieco łatwiej udowodnić, że ma wpływ
    >
    > katujemy tu dowody o braku wpływu no i zapewne w kontrodpowiedzi niestety
    > nikt nie przedstawi dowodów że on jest silny

    Szukanie jakiegokolwiek "wpływu" jest moim zdaniem błędne. Zostawmy to
    fizykom. Jeśli można zarobić na tej wiedzy, to trzeba z tego korzystać, a nie
    zastanawiać się nad przyczynami tego zjawiska.

    Mam wrażenie, że w Polsce stosunek do astrologii finansowej jest mocno
    emocjonalny. Istnieje spora grupa entuzjastów, którzy nie potrzebują dowodów,
    ale istnieje też grupa zaprzysięgłych sceptyków. Przytaczałem wyliczenia
    statystyczne, przykłady bardzo trafnych prognoz, nazwiska setek osób, które to
    badały, ale to jak groch o ścianę. Możliwe, że za kilka lat kiedy wiedza o
    aspektach planetarnych upowszechni się a badaniami zajmie się więcej osób, to
    otworzy się pole do merytorycznej dyskusji.

  • 44. Data: 2011-05-22 19:13:56
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 17:14:11 +0000 (UTC), Wojtek X napisał(a):

    > Synchronicznością a nie synchronizmem. Teorię synchroniczności sformułowali
    > wspólnie Carl Gustaw Jung i Wolfgang Pauli. Nazywając to "debilizmem" musisz
    > być bardzo pewny siebie.

    Moment muszę sie wtrącić. Nie przesadzaj. We wczesnych stadiach rozwoju
    teorii kwantów ludzie nie wszystko interpretowali tak jak dzisiaj. To
    normalne: fizyka kwantowa jest tak dziwaczna i zaskakująca, że chyba nikt
    nie ma dobrej intuicji w tym zakrsie. Przypomnij sobie Feynmana - czołowego
    badacza teorii kwantów, który pół żartem pół serio twierdził że nie rozumie
    tej teorii. Wymyślano więc różne interpretacje, związki z psychologią i
    parapsychologią. Nic w tym dziwnego, że Pauli również też dał się ponieść.

    Nie wiem czy się nie mylę ale z tą sychronicznością kojarzy mi się tzw.
    stan splątany. Jeśli się mylę to wyprowadź mnie z błędu.

  • 45. Data: 2011-05-22 20:18:05
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    Wojtek X <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Synchronicznością a nie synchronizmem. Teorię synchroniczności sformułowali
    > wspólnie Carl Gustaw Jung i Wolfgang Pauli. Nazywając to "debilizmem"
    musisz
    > być bardzo pewny siebie.

    Udajesz, że nie rozumiesz, o czym napisałem. Gdy różne zjawiska
    mają wspólną przyczynę, to będą skorelowane ... i nie jest to
    żadna synchroniczność. C.G.Jung pasjonował się astrologią i
    różne głupoty przychodziły mu do głowy. Dziś astrologowie
    próbują "podbudować się naukowo" powołując się na zjawisko
    splątania kwantowego. Do tego nie będę się odnosił, bo za mało wiem.
    Nie jestem pewny siebie, tylko po prostu żadne nazwiska nie robią
    na mnie wrażenia.

    > Oznaczanie czasu cyklami planetarnymi jest bzdurą? Jak wspomniałem, rok
    > kalendarzowy to jeden cykl solarny, a więc już masz jeden cykl planetarny.
    > Dziesięć lat solarnych to dekada. Astronomiczny cykl Saros to 18 lat i 11
    dni.
    > Równie dobrze ktoś może przyjąć 12-letni okres jowiszowy. Spróbuj
    > zaakceptować, że jest wiele różnych miar oznaczania czasu.

    Powiem brutalnie : do oznaczania czasu lepiej niż cykle planetarne
    nadają się zegarek i kalendarz. Zwracam Ci także uwagę, że kalendarz
    oparty jest na cyklach astronomicznych, a nie astrologicznych.

    > Teza: indeks S&P500 rośnie w okresie od -8 dni przed koniunkcją Wenus i
    Urana,
> [...]
    >
    > "If you invest $1000 , your profit will be $2709,81 or 270,98% for 136
    action
    > 1,99%/action
    > Avg Win%X Avg Chg%= 1,36% Avg Lose%X Avg Chg%=-0,63%"
    >
    > Gdyby grać na kontraktach E-mini, zyskowność byłaby jeszcze większa ze
    względu
    > na wykorzystanie depozytu. Największa strata wyniosła -6,9% w dniu
    17.05.1951
    > roku, dlatego stop-lossy wydają się wskazane mimo znajomości przyszłych
    > aspektów planet.
    >
    > W ostatnich 60 latach trafność jest jeszcze wyższa (77%) ale spada

    A czy wiesz co to jest obciążenie statystyczne? Na rynku
    w tym czasie panowała statystyczna hossa. W jaki sposób
    więc pozbyłeś się błędu systematycznego wynikającego
    z tego faktu? Jeśli testu niezależności Chi-kwadrat użyłeś
    tutaj wprost, to popełniłeś bardzo duży błąd. Sam spróbuję
    to poprawnie zwreyfikować, ale pewnie zajmie mi to kilka dni.
    W ogóle, to zastanawiam się, czy zamiast Chi-kwadrat w tym
    przypadku nie byłby lepszy jakiś parametryczny test istotności.
    Można przecież w długim okresie podzielić rok na 24 okresy
    15-dniowe i po wyeliminowaniu błędu systematycznego obliczyć
    średnią i wariancję stóp zwrotu. To samo trzeba by było zrobić
    dla koniunkcji Uran/Wenus ... i przeprowadzić test dla
    dwóch średnich. Choć jest tu problem wzajemnego powiązania
    danych i dużej ilości obliczeń. Może dobry byłby zwykły test
    dla wskaźnika struktury z hipotezą roboczą "zwrot = 0%" ?!
    Zastanowię się.

    > Puetz zauważył, że wahania nastrojów inwestorów, prowadzące do krachów
    > giełdowych, występują w okresie od sześciu dni przed do trzech dni po
    pełni,
    > która tworzy się w ciągu sześciu tygodni przed lub po zaćmieniu Słońca.
    Swoje
    > prawo sformułował w 1995 roku, ale zadziałało ono np. 22.01.2008.

    Sprawdzę to.

    pozdr.
    sys29

  • 46. Data: 2011-05-22 20:50:05
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    Wojtek Astrobiznes <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > każdym razem kiedy się tworzy, stosuję go z powodzeniem. I za każdym razem
    > zdumiewam się skutecznością tej techniki.

    Nic nie rozumiem. 10.03.2010 Mars był w 1 stopniu Lwa, a 17.05.2010
    był w 20 stopniu Lwa.
    To wygląda na nonsens. Przecież planety cyklicznie wracają w te same miejsca.
    Jutro Mars będzie w tym samym miejscu na zodiaku, w którym był 13.06.2009.
    I co z tego ?!
    Piszesz to tak, jakby Mars upodobał sobie WIG20 ??!! - a inne indeksy
    ( Japonia, Brazylia ... ).

    pozdr.
    sys29

  • 47. Data: 2011-05-22 21:59:25
    Od: "Wojtek X" <j...@N...gazeta.pl>

    > Nic nie rozumiem. 10.03.2010 Mars był w 1 stopniu Lwa, a 17.05.2010
    > był w 20 stopniu Lwa.
    > To wygląda na nonsens. Przecież planety cyklicznie wracają w te same

    10 marca 2010 Mars był stacjonarny, a 17 maja 2010 był w miejscu, gdzie
    rozpoczął retrogradację i też był stacjonarny. WIG20 przyjmuje te same
    wartości w dniach przeszłej i przyszłej stacjonarności Marsa. Czy teraz ma to
    więcej sensu?

    > Jutro Mars będzie w tym samym miejscu na zodiaku, w którym był 13.06.2009.
    > I co z tego ?!
    > Piszesz to tak, jakby Mars upodobał sobie WIG20 ??!! - a inne indeksy
    > ( Japonia, Brazylia ... ).

    Sprawdzałem Most Marsa tylko na WIG20, DAX i S&P500. Być może działa też na
    innych indeksach, trzeba by to sprawdzić. Mamy jeszcze kilka miesięcy, aby
    przygotować się do sprawdzenia (po raz kolejny!) tej techniki, bo Mars będzie
    stacjonarny 24.01.2012.

  • 48. Data: 2011-05-22 22:04:40
    Od: "Wojtek Astrobiznes" <j...@N...gazeta.pl>

    > Znasz sposób na zarabianie na giełdzie i sprzedajesz na to przepis zamiast
    > zarabiać???

    Kiedy ludzie cywilizowani coś odkryją, dzielą się wiedzą, aby inni dodali coś
    od siebie i w ten sposób cywilizacja może się rozwijać. Innymi słowy dokonuje
    się postęp naukowy. Kiedy społeczeństwo jest zatomizowane i każdy zazdrośnie
    strzeże swoich "tajemnic", wtedy nie ma efektu synergii i rozwój przebiega
    dużo wolniej. Pisał o tym bodajże Francis Fukuyama.

  • 49. Data: 2011-05-22 22:08:31
    Od: "Wojtek X" <j...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wartości w dniach przeszłej i przyszłej stacjonarności Marsa. Czy teraz ma to

    ach, zapomniałem dać link do bloga, gdzie omawiam to na wykresie:

    http://www.astrobiznes.pl/a/blog/most-marsa/0