  • 1. Data: 2004-10-13 00:42:40
    Temat: Kommerzielle Kreditanstalt
    Od: "Lonia" <l...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy ktos z Was mial do czynienia z firma Kommerzielle Kreditanstalt
    (siedziba Warszawa, Al. Jerozolimskie 200)?

    Pozdr,
    Leo

  • 2. Data: 2004-10-13 05:06:09
    Temat: Re: Kommerzielle Kreditanstalt
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Lonia wrote:
    > Czy ktos z Was mial do czynienia z firma Kommerzielle Kreditanstalt
    > (siedziba Warszawa, Al. Jerozolimskie 200)?

    system argentyński to był, a co teraz wymyślili, to nie wiem

    KG

  • 3. Data: 2004-10-13 06:40:41
    Od: "Lonia" <l...@p...onet.pl>

    > system argentyński to był, a co teraz wymyślili, to nie wiem
    >
    > KG

    Teraz to jest cholerne naciaganie ludzi. Informuja o tanich kredytach w
    reklamach prasowych. Ktos odemnie z rodziny dal sie skusic no i zaczely sie
    problemy. Poinformowano ustnie ze sa to tanie kredyty w rozmowie z
    przedstawicielami z firmy - niestety okazalo sie ze sa to umowy pozyczki
    cywilnoprawnej. Niestety osoba ta podpisala z nimi umowe, natomiast zbytnio
    nie wczytala sie w regulamin. Prmoesy, przyznawanie pozyczek i inne dziwne
    punkty.
    Pytanie takie moze ktos sie orientuje czy sa szanse na zerwanie umowy
    pozyczki cywilnoprawnej? Czy mozna sie wycofac z takiej umowy po podpisaniu
    (tzn. jest jakis prawnie ustawowy termin mozliwosci wycofania sie przez
    klienta)? Wiem ze w przypadku umowy kredytowej jest to bodajze 14 dni od
    podpisania, niestety nie orientuje sie jak jest w przypadku umow
    cywilnoprawnych...

    Pozdr,
    Leo

  • 4. Data: 2004-10-13 07:48:34
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Lonia wrote:
    > Pytanie takie moze ktos sie orientuje czy sa szanse na zerwanie umowy
    > pozyczki cywilnoprawnej?

    umowy pożyczki czy umowy przedwstępnej pożyczki?

> [...]
    > podpisaniu (tzn. jest jakis prawnie ustawowy termin mozliwosci wycofania
    > sie przez klienta)? Wiem ze w przypadku umowy kredytowej jest to bodajze

    10 dni

    > niestety nie orientuje sie jak jest w przypadku umow cywilnoprawnych...

    Co do zasady też - o ile jest to kredyt konsumencki w rozumieniu ustawy.
    Ale zwykle przeznaczenie takiej pożyczki (na cele mieszkaniowe itp.)
    wyłącza ją spod działania ustawy o kredycie konsumenckim, która daje
    prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Zresztą odstępując od
    umowy traci się opłatę przygotowawczą... A pożyczki brać przeciez nie trzeba
    Można też uchylić się od skutków prawnych oświadczenia (zawarcia umowy)
    złożonego pod wpływem błędu... Ale czy uda się to udowodnić to inna sprawa.
    Nie wiem, co akurat oni wymyślili - proponuję wizytę w
    miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów (adresy www.uokik.gov.pl)
    albo w Federacji Konsumentów www.federacja-konsumentow.org.pl
    Zresztą bez sądu i tak nie oddadzą.
    A przy okazji te promesy, to wyglądają nadal na system argentyński, więc
    proponuję prokuraturę i wniosek o ściganie, może coś z tego będzie.

    KG

  • 5. Data: 2004-10-13 11:57:11
    Od: "Lonia" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > A przy okazji te promesy, to wyglądają nadal na system argentyński, więc
    > proponuję prokuraturę i wniosek o ściganie, może coś z tego będzie.

    Dzwonilem do Rady Federacji Konsumentow. Trafilem akurat na dyzur prawnika.
    No ale telefonicznie to raczej ciezko wiec przejedziemy sie osobiscie.
    Natomiast prawnik stwierdzil jedno system argetynski jest niedozwolony, ale
    prakttcznie dziala nadal pod zupelnie innymi nazwami - tak wiec nadal roluja
    ludzi.... Ciekawe jak to sie wszystko dalej potoczy... Jak cos sie wykluje
    to z pewnoscia napisze...

    Pozdr,
    Leo

  • 6. Data: 2004-10-13 23:20:31
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004 08:40:41 +0200, "Lonia"
    <l...@p...onet.pl> wrote:

    >Pytanie takie moze ktos sie orientuje czy sa szanse na zerwanie umowy
    >pozyczki cywilnoprawnej? Czy mozna sie wycofac z takiej umowy po podpisaniu

    hmmm, na moje oko nie doszło jeszcze do wykonania umowy, czyli
    pożyczone dobro nie zostało przekazane pożyczkobiorcy. W takiej
    sytuacji pożyczkobiorca chyba nie jest zobligowany do niczego (a już
    na pewno nie do zwrotu pożyczki, której nie wziął).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-10-14 05:58:33
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jarek Andrzejewski wrote:
    > hmmm, na moje oko nie doszło jeszcze do wykonania umowy, czyli
    > pożyczone dobro nie zostało przekazane pożyczkobiorcy. W takiej
    > sytuacji pożyczkobiorca chyba nie jest zobligowany do niczego

    Jakbyś zobaczył takie umowy :))

    KG

  • 8. Data: 2004-10-14 12:02:38
    Od: "Lonia" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sytuacji pożyczkobiorca chyba nie jest zobligowany do niczego (a już
    > na pewno nie do zwrotu pożyczki, której nie wziął).

    Wczoraj ta osobo pojechala tam. Uff... udalo sie. Promesa nie zostala
    jeszcze wystawiona, tak wiec mozna bylo zlikwidowac umowe. Prowizje
    zwracaja, jedyna oplata jest 27 PLN za rozpatrzenie. Dziwne jest to, ze
    poinformowano klienta ze nic podobnego to wcale nie jest tak jak jest w
    regulaminie - przelew juz przygotowany i tylko trzeba podpisac promese. No
    ale regulamin mowil inaczej... no coz chyba jednak lepiej z daleka... Na
    szczescie wszystko zakonczylo sie dobrze (myslalem ze bedzie gorzej)...

    Pozdr,
    Leo