  • 1. Data: 2009-07-20 21:31:23
    Temat: Komu kibicujecie? NBP? czy Lepperystom?
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    - cytat -
    Już dziś politycy Platformy wytaczają ciężkie działa przeciw Skrzypkowi.
    A Jacek Rostowski powtarza, że do przyszłorocznego budżetu NBP powinien
    wpłacić ok. 10 mld zł.

    (...)

    O jakich oczekiwaniach mówił Skrzypek? Oczywiście tych dotyczących zysku
    NBP za 2009 r. W piątek PAP podała informację ze źródeł zbliżonych do
    resortu finansów, że do końca maja NBP zarobił 13,7 mld zł. Minister
    Rostowski powtórzył tę kwotę w rozmowie z "Gazetą Wyborczą". "Szacowanie
    w połowie roku wyniku finansowego jest nieuprawnione" - uważa Skrzypek.
    A wiceprezes NBP Witold Koziński dodaje - "To tak, jakby w firmie w
    połowie roku pracownicy domagali się wypłaty z zysku. A przecież na
    koniec roku może on zmaleć, a nawet zniknąć".

    - cytat -

    http://www.dziennik.pl/polityka/article418112/Sejf_N
    BP_na_celowniku_ministra_finansow.html

    Komu kibicujecie? NBP? Czy Lepperystom z PO?

    J.

  • 2. Data: 2009-07-20 21:33:00
    Temat: Re: Komu kibicujecie? NBP? czy Lepperystom?
    Od: "Protz" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał

    > Komu kibicujecie? NBP? Czy Lepperystom z PO?

    Mimo ze nie lubie PiS, do Skrzypka nie mam szacunku, to kibicuje NBP. Uklad
    polityczny sie zmienia, a 'rzadzacy' jak zwykle chcą sie dobrac do kasy z
    NBP.

    Protz

  • 3. Data: 2009-07-20 21:56:25
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Protz pisze:

> [...]
    >
    > Mimo ze nie lubie PiS, do Skrzypka nie mam szacunku, to kibicuje NBP.
    > Uklad polityczny sie zmienia, a 'rzadzacy' jak zwykle chcą sie dobrac do

    Nie przypominam sobie, żeby PiS chciał kasiorę z NBP.
    Rząd PiS miał tyle kasiory, że nie wydał wszystkiego w bieżącym roku, a
    to co zostawało nawet przeznaczał na wydatki na lata następne (utworzył
    stosowną rezerwę). To była rozważna polityka budżetowa.

    Rząd PO otrzymał rozpędzoną gospodarkę oraz tą rezerwę i to wszystko
    spierdzielił. A teraz żebra jakieś miliardy z NBP (od PiSowca, który
    znowu ma kupę kasiory).

    Vincent Rostowski to kiep, a nie żaden specjalista.

    J.

  • 4. Data: 2009-07-20 21:58:59
    Od: "Protz" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał

    > Nie przypominam sobie, żeby PiS chciał kasiorę z NBP.

    Kasiore to nie, ale pamietam jak PO bronilo NBP przed zlym PiS-em. A moze
    przed SLD?

    > Rząd PO otrzymał rozpędzoną gospodarkę oraz tą rezerwę i to wszystko
    > spierdzielił.

    Wywolal kryzys swiatowy, wiem.

    > Vincent Rostowski to kiep, a nie żaden specjalista.

    Jak Rostowski jest kiep to Skrzypek...szkoda słów.

    Protz

  • 5. Data: 2009-07-20 21:59:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Joachim" <j...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > ma kupę kasiory).
    >
    > Vincent Rostowski to kiep, a nie żaden specjalista.

    chciałes powiedzieć wirtualny ksiegowy...ale to chyba zgodnie z duchem
    "naszych" czasów.
    george

  • 6. Data: 2009-07-20 22:26:51
    Od: Joachim <j...@o...pl>

    Protz pisze:

    > Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał

    > Kasiore to nie, ale pamietam jak PO bronilo NBP przed zlym PiS-em. A
    > moze przed SLD?

    PO broniło NBP przed PiSem? Nie pamiętam :)

    No, ale jakoś kiepsko broniło, bo PiS przecież w NBP rządzi.

    Fakty są takie, że NBP z PiSowkim prezesem ma kasę, a Vincent ma długi.

    > Wywolal kryzys swiatowy, wiem.

    Ten kryzys, to idealne wytłumaczenie dla tych nieudacznikówz PO.
    Za KLD był kryzys, za UW był kryzys. Podsumowując: gdy Tusk lub jego
    kumpel u steru, to jest kryzys. Takie są fakty.

    > Jak Rostowski jest kiep to Skrzypek...szkoda słów.

    Ale Skrzypek kasę ma i jest rewelacyjnie prawnie umocowany w swych
    działaniach, a Vincent kasy nie ma i zgodnie z prawem nic nie może.

    Pieprzyku do całej sprawy dodaje ten populistyczny argument dla plebsu,
    który widać w filmie dołączonym do artykułu "Aaaa,bo NBP dało aż 33mln
    na podwyżki dla pracowników". Jak NBP dobrze sobie radzi, to dawać
    podwyżki może. To prezesa NBP sprawa, a nie jakiegoś POsła - osła
    nieudolnej partii.

    J.

  • 7. Data: 2009-07-21 07:32:52
    Od: "pluszowy miś" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Już dziś politycy Platformy wytaczają ciężkie działa przeciw Skrzypkowi. A
    > Jacek Rostowski powtarza, że do przyszłorocznego budżetu NBP powinien

    Znów szukają kozła ofiarnego... pozdr :)

  • 8. Data: 2009-07-21 18:06:01
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Joachim" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie przypominam sobie, żeby PiS chciał kasiorę z NBP.

    Bo za rządów PiS całe zyski - bez blokady pod rezerwy na ryzyko kursowe -
    były grzecznie płacone do budżetu. W sumie 6 mld PLN w latach 2006-2007.

    Anatol

  • 9. Data: 2009-07-21 18:21:53
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Anatol pisze:

> [...]
    > - były grzecznie płacone do budżetu. W sumie 6 mld PLN w latach 2006-2007.

    Bo za rządów PIS złoty był stabilną i mocną walutą wobec czego nie było
    takiego ryzyka kursowego :)

  • 10. Data: 2009-07-21 19:03:53
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...pl>

    pomimo tego ze nie lubie prezia,
    jestem za poszanowaniem prawa i stabilnosci pieniadza,
    lapy precz od NBP

    IWSP