  • 1. Data: 2009-11-15 17:39:09
    Temat: Koncepcje polityczne we wspomnieniach po Kuroniu......
    Od: Endriu <a...@g...com>

    Prawica i lewica to dwie cywilizacje?
    http://www.prawica.net/node/19714

    "[...] Mieliśmy w kościele do spania dwie salki, którymi mogliśmy
    dowolnie gospodarzyć. Bardzo szybko dogadaliśmy się, że w pierwszej
    części spać będą ci, którzy wolą kłaść się wcześniej, a drugą zajmą
    nocne marki długo w noc gadające. Już wkrótce ze zdumieniem
    spostrzegłem, że my w tych pokoikach podzieliliśmy się na lewicę i
    prawicę. Wcześnie kładli się spać prawicowi, a w noc gadali lewicowi i
    w żadnej mierze nie dotyczyło to powiązań towarzyskich, bo różnie w
    zasypianiu były wyraźne. Często, gdy myśmy do snu się układali, to
    prawica wstawała o siódmej na poranną mszę. Prawicowi nosili piżamy,
    lewica ich nie używała. Prawica obnosiła się z rytuałem mycia, lewica
    robiła to mimochodem. W pokoju prawicy panował idealny porządek,
    niemal jak w żołnierskiej izbie, a u nas nigdy nie dało się tego
    opanować. Bardzo wyraźne były również różne style ubierania się w
    obydwu pokojach. Prawicowa młodzież nosiła garnitury i byli to
    przeważnie sami mężczyźni. U nas dziewczyn zawsze było więcej niż
    garniturów (s. 492-93). [...]".

    Pozdrawiam
    Endriu

  • 2. Data: 2009-11-16 11:41:43
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Mam wrażenie że Jacek pomieszał kryteria i prawdziwym a może wyjściowym było
    poranne wstawanie na mszę.