  • 41. Data: 2008-08-06 06:20:48
    Temat: Re: Koniec lukas 8%
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message
    news:g7bdlc$2odc$1@opal.icpnet.pl...

    > jasne, szkoda czasu na zakladanie lokat po 700zl...ale z drugiej strony
    > nie zdarzylo mi sie nigdy zaplacic "oplaty specjalnej"
    > za wyplate z k.o.

    Mi nie zdazylo sie zerwac lokaty w taki sposob aby utracic te odsetki o
    ktore sie tak martwisz... ale czego to dowodzi?

    > jakie koszty transakcji? na k.o. dostane odsetki za nawet jeden dzien, a
    > na lokacie 0 zł!

    I przy drugiej wyplacie zaplacisz oplate wyzsza od odsetek. Sam to
    potwierdziles w innym poscie :).

    > gratuluje dobrego humoru...a myslalem, ze na lokatach kase trzymają już
    > tylko emeryci w PKO,
    > no chyba, ze rowniez sie do tej grupy zaliczasz (bez obrazy)

    I jak sie z tym czujesz? Wynikiem aukcji w Mille sa przeciez lokaty, a
    pisales ze brales w tym udzial ;).

    > dla mnie istotne jest, ze
    > 1. na k.o. dostaje odsetki za kazdy dzien, a po zerwaniu lokaty mam 0 zł
    > odsetek!

    Po drugiej wyplacie (przy niskim saldzie konta oszczednosciowego) zwrot z
    inwestycji moze byc ujemny.

    > 2. jezeli jest taka potrzeba to z k.o. moge wyplacic część środków, na
    > lokacie TYLKO całość = zerwac umowe i mam z tego NIC

    Wlasnie banki czesto ograniczaja liczbe rachunkow oszczednosciowych. Lokat
    mozesz miec chcesz. Nie musisz wszystkich srodkow trzymac na jednej. Wiec
    nawet gdyby sie przytrafilo, ze musze jedna z nich zerwac to odsetki trace
    tylko od niewielkiej czesci kapitalu. Jak pisalem jeszcze nie mialem takiej
    potrzeby.

    MK

  • 42. Data: 2008-08-06 06:47:16
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > I zaczynasz cos lapac... Wiec jak dokonalbys jednej wyplaty, to na druga
    > bys sie nie zdecydowal? Czakalbys do chwili kiedy bedzie mozna wyplacic
    > bez prowizji? Czy to nie wyglada jak lokata miesieczna?

    200, 300 lub 500 zł to nie kwota, którą warto sobie głowę zawracać = nie
    zakładam lokat na takie kwoty, ani nie bawię się w jakies kombinacje na k.o.
    i k.o. to NIE jest to samo co lokata 1 m-c!
    różnica polega na płynności, z k.o. mogę wypłacić 200 zł a te 300 zł nadal
    "procentują" i dostanę odsetki zarówno od wypłaconych 200 zł jak i od
    reszty,
    w przypadku lokaty na 1 m-c mam tylko jedną możliwość = wypłacić całość i
    mieć z tego NIC

    > Ale po co zrywac lokate skoro wiem, ze za kilka dni sie konczy?
    a po co wyplacac po raz drugi z k.o. skoro za kilka dni będę mógł zrobić to
    bez opłat?

    > Ja mam kazdego dnia roboczego dostepne kilka tys. bez koniecznosci
    > zrywania lokaty.
    i gdzie tę kasę trzymasz?

    a ja mam dostępne wszystkie środki każdego dnia, bo trzymam je na k.o. i nie
    muszę czekać na zakończenie umowy lokaty!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 43. Data: 2008-08-06 06:58:54
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > I przy drugiej wyplacie zaplacisz oplate wyzsza od odsetek. Sam to
    > potwierdziles w innym poscie :).

    1. nie mam potrzeby dokonywanie drugiej wyplaty!
    2. nie bawie się w lokaty, wplaty na 500 zl, przy kwocie 100.000 zł opłata w
    wysokości 5 zł jest nieistotna...

    i przyklad masz 10.000 zł
    1. wplacasz na lokatę 1 m-c (5%) i musisz (powód nieistotny, zwyczajnie
    musisz) wyplacic 5.0000 zł 20. dnia - zrywasz lokatę i masz z tego ZERO zł
    odsetek!
    2. wpłacasz kasę na k.o. (5%) i 20. dnia wyplacasz 5.000 zł (naliczone
    odsetki netto to ok. 11 zł), ale 3 dni później potrzebujesz resztę kasy
    (odsetki wyniosą ok. 1,6 zł), ale zapłacisz za wypłatę 5 zł i wnioski:

    1. w przypadku lokaty zysk wyniósł 0 zł
    2. w przypadku oszczędzania na k.o. masz 12,6 - 5 zł = 7,6 zł grosze, ale
    zawsze coś!

    > I jak sie z tym czujesz? Wynikiem aukcji w Mille sa przeciez lokaty, a
    > pisales ze brales w tym udzial ;).

    dawno temu testowałem to rozwiązanie, ale nie z powodu że chciałem na tym
    zarobić tylko
    czysto zawodowo

> [...]
    > nawet gdyby sie przytrafilo, ze musze jedna z nich zerwac to odsetki trace
    > tylko od niewielkiej czesci kapitalu. Jak pisalem jeszcze nie mialem

    ale jednak je tracisz, a na k.o. (przyklad wyzej) NIE! oczywiscie pomijam
    fakt otwierania kilkudziesieciu lokat na drobne kwoty celem unikniecia
    podatku dochodowego; poza tym jezeli ktos chce kombinowac to moze zalozyc
    k.o. w kilku bankach (ja tak mam) i albo dzielic kase pomiedzy nie albo
    trzymac wszystko tam gdzie akurat dają najwiecej (preferuje zwykle to drugie
    rozwiazanie)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 44. Data: 2008-08-06 09:14:37
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

    Użytkownik "sensei" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm w systemie Lukasa widze na koncie oszczednosciowym "aktualne
    > oprocentowanie 8%" zapomnieli zakonczyc promocje??

    hehe, a mówiłem, że zapomną?

    pewnie tak zostanie do poniedziałku.
    a może promocja zmieni się w normalne oprocentowanie? bo nie widzę za bardzo
    powrotu do 4.2 albo 4.5% sprzed promocji - ludzie uciekną, i to niemal w jednym
    momencie. nastąpi - moim zdaniem - duży wypływ gotówki z banku w krótkim czasie.
    bank jest za duży, i nie zachwieje to nim nawet w najmniejszym stopniu, ale
    jednak nie pozwolą na to, i albo utrzymają 8% jako normę, albo zrobią jakieś
    procenty ponad mbank, np. 6~7~7.5%. nie pozwolą na taki odpływ depozytów
    chociażby ze względów marketingowych.

    poczekajmy. ja już odblokowałem limity pojedynczego przelewu i czekam na ich
    ruch.

  • 45. Data: 2008-08-06 09:35:47
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Konrad N>S>" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozwolą na taki odpływ depozytów chociażby ze względów marketingowych.
    >
    > poczekajmy. ja już odblokowałem limity pojedynczego przelewu i czekam na

    No dobrze ale załóżmy że w serwisie będzie widoczne 8% odsetki będą niby
    doliczać się w systemie na 8% a w momencie ich kapitalizacji zostaną
    "zweryfikowane" - zmniejszone do obowiazujących od 6.08 4.5% - to w ogóle
    mozliwe ? Wtedy to co widac w systemie nie ma w ogole znaczenia.

  • 46. Data: 2008-08-06 09:50:25
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > "zweryfikowane" - zmniejszone do obowiazujących od 6.08 4.5% - to w ogóle
    > mozliwe ? Wtedy to co widac w systemie nie ma w ogole znaczenia.

    w regulaminie promocji było jasno napisane, 8% nie dłużej jak do... i tego
    należy się trzymać a nie liczyć na jakiś cud, że "bank zapomniał"...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 47. Data: 2008-08-06 10:01:55
    Od: "Grażyna.Ł" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > w regulaminie promocji było jasno napisane, 8% nie dłużej jak do... i tego
    > należy się trzymać a nie liczyć na jakiś cud, że "bank zapomniał"...

    Ja już na żaden cud ze strony Lukasa nie liczę.Wycofałam dzisiaj
    pieniądze,dopóki oprocentowanie sie nie zmieni,nie zamierzam u nich trzymać
    kasy.Myślę nawet o zlikwidowaniu konta.Kiedyś byli konkurencyjni,ale to już
    przeszłość.

    Pozdrawiam
    Grażyna

  • 48. Data: 2008-08-06 11:08:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "MK" g7bfrm$dbd$...@i...gazeta.pl

    > Wlasnie banki czesto ograniczaja liczbe rachunkow oszczednosciowych. Lokat
    > mozesz miec chcesz. Nie musisz wszystkich srodkow trzymac na jednej.

    I nie ma minimalnych kwot?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2008-08-06 11:09:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "RobertS" g7bs51$1n1$...@o...icpnet.pl

    > w regulaminie promocji było jasno napisane, 8% nie dłużej jak do... i tego
    > należy się trzymać a nie liczyć na jakiś cud, że "bank zapomniał"...

    Można co najwyżej liczyć na pisemny aneks do umowy. :)
    Ja nie liczę, bo ja nie mam tam konta. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2008-08-06 11:12:48
    Od: "Konrad N>S>" <n...@o...pl>

> [...]
    > "zweryfikowane" - zmniejszone do obowiazujących od 6.08 4.5% - to w ogóle
    > mozliwe ? Wtedy to co widac w systemie nie ma w ogole znaczenia.

    nic nie będzie zweryfikowane - przecież widzisz na stronie na swoim koncie kwotę
    kapitału, wysokość oprocentowania i odsetki codziennie aktualizowane.

    możesz codziennie policzyć:

    kapitał * 8% * 1/365 = odsetki dobowe

    i o tyle, o owe odsetki dobowe powinien się codziennie zwiększać wynik.

    u mnie się zgadza, mimo iż promocja miała się zakończyć 5.08 to w nocy 05/06.08
    naliczyli prawidłowo dla 8% i nadal widnieje że dziś też jest stopa 8%. co
    będzie jutro - zobaczę. będzie 8 - ok. będzie mniej niż 'mbankowe' 5.75 -
    wychodzę z tego.