  • 21. Data: 2019-02-01 12:36:39
    Temat: Re: Koniec użytkowania wieczystego a kredyt hipoteczny - USTAWA z dnia 20 lipca 2018
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    samą sumę jak za użytkowanie, tylko nazywa się to "opłata przejściowa",

    > Ale raczej w płaceniu za użytkowanie wieczyste.
    > A to podatek raczej nie jest - choć co to jest, to trudno powiedzieć, zobowiązanie
    z tytułu umowy?
    > W sumie to nie słyszałem, by z kogokolwiek w DC ściągali zaległy

    Paru moich znajomych (W-wa) dostało miłe pisemko, że zalegają.

    > podatek od nieruchomości, to sprawa gminy, nie skarbówki - a gmina

    Gmina też jest organem podatkowym. (Acz pewnie akurat do opłaty za
    użytkowanie wieczyste pewnie nie ma to zastosowania. Za to strzelam, że
    będzie miało do tej opłaty przekształceniowej)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Women aren't as mere as they used to be.

  • 22. Data: 2019-02-01 12:58:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:40:02 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Paru moich znajomych (W-wa) dostało miłe pisemko, że zalegają.

    Ale opłatę za użytkowanie wieczyste czy podatek od nieruchomości?
    W domku, wspólnocie czy w spółdzielni?
    Zapewne też pofatygowali się do gminy "zgłosić się do podatku".
    Ale są jeszcze tacy, którzy się w ogóle nie zgłaszają.

    Zresztą to zgłaszanie się samemu to jest w ogóle jakaś masakra.
    Do gminy przecież idzie wypis aktu notarialnego - ale bodajże trafia i przepada w
    dziale katastru, a do podatkowego już nie potrafi trafić.
    I musisz sam iść i jeszcze sobie samemu wyliczyć, ile działki na ciebie przypada.
    Ciekawe, czy kiedykolwiek się to zmieni?

  • 23. Data: 2019-02-01 13:06:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Ale opłatę za użytkowanie wieczyste czy podatek od nieruchomości?
    Za użytkowanie wieczyste.

    > W domku, wspólnocie czy w spółdzielni?
    Różnie.

    > Zapewne też pofatygowali się do gminy "zgłosić się do podatku".

    Musieli. Swego czasu była akcja w Warszawie.

    KJ

    The Unixverse ends on Tue, 19 Jan 2038 03:14:07 +0000

  • 24. Data: 2019-02-01 13:23:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 13:09:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Musieli. Swego czasu była akcja w Warszawie.

    Hmm, w sumie to nie wiem, jak się zgłaszało do płacenia użytkowania wieczystego -
    nigdy tego nie robiłem, oba mieszkania miałem/mam na działce z własnością (mimo że w
    DC), muszę spytać siostry, jak to robiła (o ile w ogóle), bo kupowała ostatnio na
    użytkowaniu (nawet im deweloper załatwiał przedłużenie, bo było bodajże tylko do 2030
    - osiedle wybudowano w miejscu wyburzonego domu handlowego - przedłużył do 2068 -
    okazało się, że niepotrzebnie).
    Oczywiście mieszkanie (i ew. garaż), przy lokalu wydzielonym, trzeba zgłosić osobno
    do podatku od nieruchomości.

    A ta akcja to była jakiego typu?
    Przypominanie tym, co się zgłosili i nie płacili?
    Czy tym, co się nigdy nie zgłosili?

    Ja pamiętam tylko akcję z uaktualnianiem wycen i potem była kupa mieszkań na Stegnach
    do sprzedania, bo tam uaktualnili i poszło w górę z 10 razy - tak z sum 50-100 do
    500-1000zł na miesiąc za mieszkanie.
    Np. na Bródnie użytkowanie płacone via spółdzielnia to do tej pory 1zł/m^2*mc - bo
    tam na szczęście nie doszło, bo się zrobił lament - a miasto ma przecież obowiązek
    dbać o swoje przychody, jedyny problem dla miasta to to, że z góry musi za wycenę
    zapłacić, a dopiero potem zbiera podniesione użytkowanie.

  • 25. Data: 2019-02-01 13:39:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 Feb 2019 03:32:09 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):
    > W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:14:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
    >[...]
    > Zresztą podatek od nieruchomości dla działek oraz
    > lokali mieszkalnych to są groszowe sprawy. Użytkowanie wieczyste to
    > już drożej, ale tak samo sprawa gminy, może skarbówka się włącza,

    Groszowa, ale jednak zaleglosc podatkowa.
    tylko czy panstwowy US obsluguje samorzadne gminy ?

    > gdy grunt należy do skarbu państwa - albo może prokuratoria
    > generalna? We wspólnotach jest to indywidualna sprawa właściciela
    > lokalu (i pewnie też czekają na sprzedaż/spadek), w spółdzielniach
    > opłatę ściąga spółdzielnia - i to już łatwiej, bo mogą ciepłą wodę
    > albo ogrzewanie zakręcić ;>

    Jak, jesli sa w pionach ? Chyba, ze caly pion nie placi :-)

    J.

  • 26. Data: 2019-02-01 13:58:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 01.02.2019 o 13:39, J.F. pisze:

    > Groszowa, ale jednak zaleglosc podatkowa.
    > tylko czy panstwowy US obsluguje samorzadne gminy ?

    Z rodzinnych doświadczeń - gmina ustala wysokość podatku dopiero jak się
    do niej zgłosić (a i to jeszcze trwa z rok), podatek jest wyliczony
    wstecz ale bez żadnych odsetek.

    MJ

  • 27. Data: 2019-02-01 17:50:26
    Od: "n" <...@...e>

    Normalny pozew m.st. W-wy o zapłatę do sądu rejonowego i zwykle "z automatu" nakaz
    zapłaty przeciw nie wnoszącemu opłat rocznych.
    Oczywiście 14 dni na wniesienie sprzeciwu.
    OIDP termin przedawnienia jak dla należności okresowych, czyli trzy lata.
    Zabawa z tym, na co biurwy (rok/odsetki) zaliczają Twoje wpłaty i czy zgodnie z
    Kodeksem cywilnym to dłużnik określa za co wnosik (np. w treści przelewu).

    -----

  • 28. Data: 2019-02-01 17:52:36
    Od: "n" <...@...e>

    Z podatkiem od nieruchomości jest o tyle kijowo, że pojawiają się "koszty upomnienia"
    całkiem porównywalne z niskimi (jeśli niskie bo za mieszkanie) stawkami.

    -----

  • 29. Data: 2019-02-01 17:54:31

    IMHO tylko podmioty (spółki itp.) muszą się same zgłosić, dla mieszkań prywatnych
    urząd ma sam wyliczyc.
    Jak nie wyliczy to Twój zysk (przedawnienie ;)).

    -----

  • 30. Data: 2019-02-01 17:55:40

    No bez przesady, raczej za rok.

    -----