  • 1. Data: 2009-11-25 13:24:13
    Temat: Konsolidacja pod hipoteke .. problem, doradzcie...
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    Znalazłem się trochę w kropce i nie wiem co dalej.
    W pewnym skrócie sytuacja wygląda tak;
    Wiosną br. wziąłem kredyt komercyjny (około 35 tys PLN), oprócz tego w
    banku w którym mam "Ror'a" zadłużenie na łączną kwotę niecałe 15 tys.
    Większość z tych sum, była przeznaczona na inwestycje (latem otworzyłem
    działalność gospodarczą) - samochód, sprzęt komputerowy itd.
    Na dniach mam wykupić za około 10 tys. mieszkanie komunalne, którego
    realna wartość to około 100 tys.
    Pierwszy mój problem pojawił się w momencie, gdy sprawy związane z
    wykupem mieszkania z powodu opieszałości urzędu gminy zaczęły się
    przeciągać (pierwotnie miało to być sfinalizowane w lipcu).
    Na wzięcie tych kredytów komercyjnych zdecydowałem się, gdyż wydawało mi
    się, iż bardzo szybko załatwimy sprawę mieszkania, będziemy mogli
    skonsolidować kredyty pod hipotekę i zamiast płacić 1000 zl miesięcznej
    raty, to mniej więcej połowę z tego.
    Problem 2gi pojawił się niedawno, gdy firma w której pracuje, wręczyła
    mi miesiąc temu wypowiedzenie.
    Nie był by dla mnie kłopot szybko znaleźć pracodawcę (w zasadzie już
    jestem "po słowie" z jednym) gdyby nie fakt, że postanowiłem iść "na
    swoje" i zacząć rozwijać firmę. Niby przeszkód by nie było, ale -
    większość pracodawców z branży żąda "lojalek" a już w ogóle nie wchodzi
    w grę równoległe prowadzenie jakby nie było trochę konkurencyjnej
    działalności. Dodatkowo sytuację komplikuje fakt, iż jest poważna szansa
    dostania unijnej dotacji, na firmę, a wtedy prowadzenie firmy na 1/8
    etatu stanie się koszmarem z dużą dozą prawdopodobieństwa, ze coś w
    końcu zawalę.

    I teraz tak, ING którego jestem lojalnym klientem od prawie 20 lat
    bezradnie rozłożył ręce (mają przecież moją kompletną historię - zero
    przerw w zatrudnieniu od ponad 15 lat, wszystkie kredyty na czas
    spłacane i coraz to wyższe zarobki).
    Podejrzewam że podobnie będzie w innych bankach.
    Pieniądze na sam wykup mam przygotowane.. ale tylko tyle.
    Czy istnieje jakaś opcja, która umożliwiła by mi ubieganie się o kredyt
    bez lipnego zatrudnia - nie wiem - poręczyciel może coś innego.

    Dzięki za każdą podpowiedź.

  • 2. Data: 2009-11-25 14:31:51
    Temat: Re: Konsolidacja pod hipoteke .. problem, doradzcie...
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    PawelC pisze:

    > I teraz tak, ING którego jestem lojalnym klientem od prawie 20 lat
    > bezradnie rozłożył ręce

    Ja mam rachunek w Pekao SA od nastu lat, przychody naprawde niezle,
    splacony dawno temu kredyt z kasy mieszkaniowej i jak chcialem pozyczyc
    swoje nieco ponad miesieczne dochody netto to bank mi zaspiewal milion
    kwitow do przedstawienia i oprocentowanie takie ze Pani sama sie
    czerwienila jak mi je pokazywala. Jeszcze bardziej sie zaczerwienila jak
    jej powiedzialem co mysle o pozycji "prowizja za udzielenie kredytu".

    Stały klient ?
    Stały frajer.

    Popytaj o jakiegos naprawde sensownego doradce kredytowego w Twojej
    okolicy - on moze miec sensowny pomysl.

    KJ