  • 21. Data: 2009-07-27 05:49:58
    Temat: Re: Konta prywatne a przelew do ZUS i US
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 26.07.09 22:24, cef pisze:

    > Ale skoro zgłaszane jest niefirmowe, to jaka jest
    > podstawa urzedu do niezwracania na ten rachunek
    > lub wymagania jednak założenia rachunku firmowego?
    > Z numeru rachunku urząd nie wymyśli jaki jest rodzaj konta
    > i rozumiem, że żądają dodatkowych dokumentów potwierdzających
    > prowadzenie rachunku i z tych dokumentów dowiadują się jaki rodzaj rachunku
    > zgłoszono i co wtedy?

    Przedstawiasz do wglądu umowę rachunku.
    Co robią, jeśli to nie jest rachunek firmowy? Nie mam pojęcia, bo dla
    tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2009-07-27 06:10:39
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Pete pisze:
    > dla tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

    bezpłatny to jest tylko do momentu wyjęcia kasy - to tak dla uściślenia
    pojęcia "bezpłatny".

    andy_nek

  • 23. Data: 2009-07-27 07:10:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przedstawiasz do wglądu umowę rachunku.
    > Co robią, jeśli to nie jest rachunek firmowy? Nie mam pojęcia, bo dla
    > tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

    Umowę rachunku do wglądu? A to niby na jakiej podstawie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2009-07-27 07:25:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-27, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > Umowę rachunku do wglądu? A to niby na jakiej podstawie?

    Przecież masz podstawę na druku NIP-1 podaną. Wprawdzie nie jest w tym
    przepisie stricte wymieniona umowa rachunku, ale przepis jest ogólny,
    a potem dopiero jeszcze precyzuje przypadki szczegółowe.

    "Art. 5 4b. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają
    do zgłoszenia identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone
    kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem, [...]"

    Oczywiście to z ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników
    i płatników.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-07-27 10:10:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Pete wrote:

    > Przedstawiasz do wglądu umowę rachunku.
    > Co robią, jeśli to nie jest rachunek firmowy? Nie mam pojęcia, bo dla
    > tzw. św. spokoju zakładałem bezpłatny mBiznes w mBanku.

    No właśnie myślałem, ze ktoś doświadczył co robią w takim
    wypadku i jaka jest argumentacja. Tak z czystej ciekawości.

  • 26. Data: 2009-07-27 10:56:08
    Od: " " <f...@W...gazeta.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > przepisie stricte wymieniona umowa rachunku, ale przepis jest ogólny,
    > a potem dopiero jeszcze precyzuje przypadki szczegółowe.

    Nie wiem ile w tym prawdy, ale tak się tłumaczył mój Urząd Skarbowy.
    Jakieś 4-5 lat temu ktoś wykorzystał fakt, że nie trzeba było przedstawiać
    umowy. W imieniu jakiejś tam firmy złożył NIPa aktualizującego konto bankowe,
    bo przecież do tego wystarczy podpis + pieczątka za 10 pln. Miesiąc później
    odkryli, że zwrot VATu poszedł nie na konto firmy tylko na jakiegoś
    "słupa". I wtedy wyszło wewnętrzne zarządzenie naczelnika US żeby żądać umów.
    No i na to nowe konto poszedł dosyć duży zwrot VATu

  • 27. Data: 2009-07-27 12:47:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > nie na konto firmy tylko na jakiegoś "słupa". I wtedy wyszło
    > wewnętrzne zarządzenie naczelnika US żeby żądać umów. No i na to nowe

    To jest prawdziwe zdarzenie. Nie chodzi o żądanie
    pokazania umowy, tylko problemów ze zwrotem czy wpisaniem do
    systemu w US konta niefirmowego. W końcu nie ma przciwskazań
    do zwrotu skoro widać z dokumentów czarno na białym czyj jest rachunek.

  • 28. Data: 2009-07-27 15:49:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-27, <f...@W...gazeta.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > "słupa". I wtedy wyszło wewnętrzne zarządzenie naczelnika US żeby żądać umów.
    > No i na to nowe konto poszedł dosyć duży zwrot VATu

    Prawda. Niedawno był wyrok w tej sprawie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2009-07-27 17:50:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 27.07.09 08:10, Andrzej Kłos pisze:

    > bezpłatny to jest tylko do momentu wyjęcia kasy - to tak dla uściślenia
    > pojęcia "bezpłatny".

    Biorąc pod uwagę różne wynalazki z marmurów, gdzie za samo prowadzenie
    płaci się prawie 100PLN, to mBiznes jest bezpłatny.

    A póki co stać mnie na incydentalną opłatę 1PLN/przelew.

    --
    Pete

  • 30. Data: 2009-07-30 13:29:39
    Od: zino <z...@b...u-area.org>

    On Fri, 24 Jul 2009 21:57:17 +0200, yo wrote:

    > Jestem w trakcie rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej i
    > nie mam zamiaru zakładać konta firmowego.

    Może jeszcze nie wiesz, że chcesz mieć konto firmowe.
    Czy zakładasz, że na to konto (prywatne) może np. wpłynąć przelew od osoby
    fizycznej? Np. za aukcję internetową?
    US może np. uznać, że jest to wpływ z działalności gospodarczej.
    A potem okaże się, że nie zewidencjonowałeś tego przychodu więc ukrywasz
    dochód z działalności gospodarczej.
    A potem ... dopowiedz sobie sam.

    --
    zino (dot) otTGPa