  • 11. Data: 2007-10-07 18:58:31
    Temat: Re: Konta wspolne ROR - za duzo tego
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarkX napisał(a):
    > W sumie to jedynie co mi przychodzi do glowy, to ze moze byc kiedys
    > potrzebne potwierdzenie wykonania jakiegos archiwalnego przelewu. Fakt nigdy
    > nie korzystalem jeszcze z polecenia zaplaty i nie wiem jak odbywaja sie
    > reklamacje na tym polu, zarowno jezeli chodzi o mbank, jak i zwykle banki.
    > Nie wystarczy sam wydruk z systemu online?

    Czasem nie wystarczy.

    > Tutaj mam inne doswiadczenia. Musialem uaktualnic swoje dane adresowe i w
    > mbanku zrobilem to od reki przez telefon. W ING nie mam pojecia czy da sie
    > to zrobic przez telefon. Jezeli tak, to ok. Ale jezeli nie, to pewnie
    > jeszcze dlugo tych danych nie uaktualnie, bo po prostu nie mam kiedy (i
    > leniwy jestem ;))

    A ja np. kiedys chcialem od mBanku zaswiadczenie o wplywach na rachunek.
    Dostalem zupelnie co innego i po 2 reklamacjach i 2 miesiacach czekania
    dostalem telefon od banku z zapytaniem "ale o co panu w zasadzie chodzi
    w tej reklamacji ?". Oczywiscie wtedy takie zaswiadczenie bylo mi juz
    zbedne.

    > Poki co nie zamierzam z tego korzystac, mam inne zrodlo kredytowania ;)

    No ale tu nie chodzi o jakies kredyty na zelazko czy cos. Np. czasem
    potrzebna jest jakas karta kredytowa do wyjazdu zagranicznego albo
    rezerwacji biletow. Jesli wszstko pojdzie dobrze, to karte dostaniesz
    szybko ale jak cos pojdzie nie tak (tak jak u mnie, gdzie karta zaginela
    gdzies w akcji) to jest problem, bo jedyne co mozna robic to reklamowac
    telefonicznie.

    > Te zamkniecie obu rachunkow ING nie jest jeszcze przesadzone. Na pewno jeden
    > pojdzie pod mlotek. Przez te 4 rachunki mam tylko kupe roboty. Przelewam
    > kase z jednego rachunku na drugi itd. 4 pary hasel + oplaty za duzo tego :)

    Ja nie wiem jak jest w haslach do kont w ING. Ale np. w Multibanku
    ustawiasz hasla smsowe i obojetnie ile masz konto to wszystko przychodzi
    na jeden telefon. Wygodne i praktyczne. Aczkolwiek Multibank rowniez ma
    swoje wady. Poczytaj sobie moje posty w archiwum na ten temat.

    Ja sam jestem na etapie okreslania, ktore konto bedzie dla mnie glownym
    rachunkiem. Aczkolwiek mnie nie interesuja konta wspolne, uwazam ze
    milosc nalezy oddzielac od finansow :)

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2007-10-07 19:01:08
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    > Pelnomocnictwo okresla ramy w jakich moze dzialac pelnomocnik. W praktyce
    > jest to swobodny dostep do rachunku. Zobowiazania obciazaja tylko
    > wlasciciela (mozna powiedziec, wlasciciel ma obowiazki i prawa, a
    > pelnomocnik tylko prawa ;)). Z chwila smierci wlasciciela pelnomocnictwo
    > wygasa. Reszta sie toczy zgodnie z prawem spadkowym. W banku mozna zlozyc
    > zapis na wypadek smierci, wtedy okreslonej osobie jest wyplacana pewna,
    > ograniczona prawnie, kwota bez postepowania spadkowego. Mozesz miec zapis
    > dla zony jak i dla dziecka.

    Rozumiem, ze przy wspolwlascicielu nie ma takich ceregieli? Dalej swobodnie
    moze dysponowac rachunkiem? Pytanie czy cala kwota (w mysl tego ponizej)?

    "Współposiadacze wyrażają nieodwołalną zgodę na:
    4) dokonanie przez mBank podziału, według zasady równości udziałów, kwoty
    znajdującej się na rachunku wspólnym w dniu uzyskania przez mBank
    wiarygodnej wiadomości o śmierci jednego ze Współposiadaczy."

    > Biliony wczesniej zawierajacych zwiazki tez tak myslaly ;). Oczywiscie
    gdyby
    > bylo inaczej nie warto byloby brac slubu :). Generalnie wspolwlasnosc jest
    > ograniczeniem praw, byc moze to przez magie ceremonii slubu ludzie sami
    > chca ograniczac swoje prawa ;).

    No coz.... lozymy na dom razem, zarabiamy praktycznie po rowno wiec nawet
    gdyby, to chyba nie mam moralnego prawa do blokady tych srodkow. Ale wiem o
    co Ci chodzi :) Najwyzej zrobimy gablote, na boku mloteczek i w razie czego
    zbij szybke do hasel jednorazowych. Kto pierwszy ten lepszy ;)

    MarkX

  • 13. Data: 2007-10-07 19:13:12
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Mithos" news:feb712$p1o$1@news.onet.pl

    > Przede wzsystkim to robienie z konta mBankowego glownego rachunku to
    > pomysl lekko patologiczny :)

    Przywaliłeś tym tekstem tak, że synek mi w pampersa nalał ze śmiechu.

  • 14. Data: 2007-10-07 19:15:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Pszczelarz Bartek napisał(a):
    > PS. Tak na marginesie to sam próbowałeś coś załatwić w mBanku czy tylko się
    > "naczytałeś" i siejesz propagandę?

    Przeciez pisalem, ze probowalem. Wydanie zaswiadczenia kosztowalo 2
    miesiace i 2 reklamacje, a zakonczylo sie zwrotem pieniedzy za zle
    wydane zaswiadczenie.

    Wiele osob ma problemy z mBankiem. Wystarczy troche poczytac.

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2007-10-07 19:15:52
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Mithos" news:feb9it$19v$1@news.onet.pl

    [CIACH]

    To, że paru debili pochodzących z Polski kradnie, gwałci itp. po za
    granicami oznacza, że całe społeczeństwo jest takie samo?

    Podobnie sprawa ma się z mBankiem. To, że ktoś się żali, że go konsultanci
    wydymali nie oznacza, że każdy ma problemy z załatwieniem czegoś/wszystkiego
    w mBanku.

  • 16. Data: 2007-10-07 19:16:15
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

  • 17. Data: 2007-10-07 19:17:37
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

> [...]
    > na jeden telefon. Wygodne i praktyczne. Aczkolwiek Multibank rowniez ma
    > swoje wady. Poczytaj sobie moje posty w archiwum na ten temat.

    No jezeli chodzi o definitywne zamkniecie ING, to chyba mnie przekonales.
    Wiec prawdopodobnie jej zostanie.

    > Aczkolwiek mnie nie interesuja konta wspolne, uwazam ze milosc nalezy
    > oddzielac od finansow :)

    A tutaj to juz nie jest tak laps. Dlaczego daze do konta wspolnego. Bo jak
    juz pisalem, razem lozymy na dom, dziecko, razem inwestujemy pieniadze i
    razem oszczedzany. W zyciu roznie bywa, wiec nie chcialbym zeby te pieniadze
    potem przepadly, bo wlasciciel rachunku sie przekrecil i kasa zniknie.
    Wiadomo, ze sa to sprawy ktore lepiej zeby nie mialy miejsca, ale to sa
    pieniadze i trzeba sie zabezpieczac.

    MarkX

  • 18. Data: 2007-10-07 19:33:04
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Mithos" news:febblj$6uv$1@news.onet.pl

    > Wiele osob ma problemy z mBankiem. Wystarczy troche poczytac.

    Wiele. Co nie oznacza, że wszyscy. Inne banki też nie są cacy. Bawiłeś się
    już Millenium, ING, nawet był króciutki epizod z Lukasem. Od kilku lat mBank
    jest jako główne konto i wszystko ładnie gra i buczy. Może po prostu zgodnie
    z treścią pewne przysłowia jestem tak głupi, że mam tyle szczęście dzięki,
    któremu załatwienie bardziej skomplikowanych spraw z mBankiem w moim i
    kilkunastu innych przypadkach przebiegło sprawnie i szybko.

    Ze swojej strony mogę życzyć reszcie takiej samej obsługi :)

  • 19. Data: 2007-10-07 19:43:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2007 21:33:04 +0200,
    osoba podpisana: Pszczelarz Bartek <b...@w...w.ulu.pl>
    napisała:
    [...]
    > któremu załatwienie bardziej skomplikowanych spraw z mBankiem w moim i
    > kilkunastu innych przypadkach przebiegło sprawnie i szybko.

    Jakie to były sprawy ?
    Bo może one nie były nietypowe...
    KJ

    Ten tekst powstał w nadziei, ze bedzie komuś przydatny, jednak autor nie
    bierze odpowiedzialnosci za skutki wynikłe z jego przeczytania.

  • 20. Data: 2007-10-07 19:43:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

> [...]
    > któremu załatwienie bardziej skomplikowanych spraw z mBankiem w moim i
    > kilkunastu innych przypadkach przebiegło sprawnie i szybko.

    No dokladnie, wiele bankow ma swoje wady. Te w ktorych sie placi
    kilkanascie PLN na miesiac za obsluge rowniez. I przede wszystkim nie
    kazdy bank, ktory ma oddzialy jest dobry. Bo co z tego ze sa oddzialy
    skoro pracuja w nich osoby, ktore sie na niczym nie znaja i nic nie
    potrafia zrobic (Millenium) ?

    Mimo wszystko ja bym jednak polecal miec jeszcze jakies jedno konto poza
    mBankiem.

    --
    Mithos