  • 31. Data: 2007-10-07 21:20:34
    Temat: Re: Konta wspolne ROR - za duzo tego
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Paź, 22:48, "MarkX" <m...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:1191788889.831489.18630@k79g2000hse.g
    ooglegroups.com...

    > OK to znalazlem.
    >
    > Przyjęcie dyspozycji na wypadek śmierci 15 zł. Na ekoncie i emaxie plux te
    > same pozycje. Czyli wychodzi chyba 30 zl. Co w przypadku SFI? Tam chyba nie
    > da sie zrobic takiej dyspozycji :/ ?

    Sadze, ze to juz testamentem, lub przeslanie dyspozycji bezposrednio
    do zarzadzajacych funduszami. Nie wiem, czy mozna je kupowac na
    wspolwlasnosc

    Te "niewygody" wynikaja z zabezpieczenia masy spadkowej dla
    ewentualnych innch spadkobiercow - przewaznie doroslych dzieci.
    Tobie sie wydaje, ze masz prawo do wszystkiego, a naprzyklad wasz
    jedyny potomek stwierdzi, ze chce w gotowce nalezna mu czesc spadku po
    mamusi - i nie ma, ze boli.
    Jesli nie masz dizeci, to te mechanizmy sa dla ciebie wylacznie
    utrudnieniem, ale sa uniwersalnym zabezpieczeniem wszystkich
    potencjalnych spadkobiorcow.

  • 32. Data: 2007-10-08 08:00:35
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    A w jaki sposób?
    JaC

    -----

  • 33. Data: 2007-10-08 08:03:54
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zobacz konto max czy jakoś tak w BPH.
    Kosztuje, ale wszystkie bankomaty za darmo, dobry interface internetowy.
    Wczytaj się w regulamin, bo rachunki wspólne to faktycznie czasem kłopoty, np. banki
    nie chcą przyjmowac dyspozycji na
    wypadek śmierci (bez oparcia w prawie bankowym).
    JaC

    -----

  • 34. Data: 2007-10-08 08:05:42
    Od: yayco <y...@n...pl>

    666 pisze:
    > A w jaki sposób?
    > JaC
    >

    > -----

    Źle postawione pytanie: nie "w jaki sposób", tylko "w jakim banku". W
    lukasie, w citi, w polbanku etc. etc.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 35. Data: 2007-10-08 10:24:51
    Od: k...@k...gliwice.pl

    > Jednorazowo? Nie widze na stronie mbanku takich informacji.

    Na dyspozycji powinno być miejsce na wpisanie szystkich kont ( tak
    przynjamniej jest w ING ), tak więc opłata powinna być jedna ( 15 zł )
    Do konta wspólnego nie można złożyć dyspozycji na wypadek śmierci.

    > Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że:
    > 1) Zwrot kosztów pogrzebu ma pierwszeństwo przed dyspozycją na wypadek
    > śmierci i następuje ze środków zgromadzonych na rachunkach oszczędnościowych
    > na podstawie przedłożonych rachunków stwierdzających wysokość poniesionych
    > wydatków. "

    na wszystkich rachunkach, nie tylko oszczędnośniowych

    > Rozumiem, ze chodzi o sytuacje w ktorej nie jestem ubezpieczony i ktos musi
    > pokryc koszty pogrzebu tak?

    to nie ma z tym nic wspólnego, taki jest po prostu zapis Prawa
    Bankowego ( pewnie powiązany z zapisami odnośnie ZUS-u i innymi o
    których nie wiem :) )

    > 2) Wypłata z rachunku/ów oszczędnościowych łącznie na rzecz wszystkich
    > zapisobiorców nie może przekroczyć kwoty przypadającego na ostatni miesiąc
    > przed śmiercią posiadacza rachunku dwudziestokrotnego przeciętnego
    > wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku,
    > ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. "
    >
    > Czyli co? Nie wyplaca wiecej niz 20 srednich krajowych? Jezeli tak, to co z
    > ew. reszta? Przepada?

    reszta wchodzi do masy spadkowej. I należy tu pamiętać, że dyspozycje
    na wypadek smierci złożone w kilku bankach sumują się, tzn. suma
    zapisów we wszystkich złożonych dyspozycjach nie może przekroczyć 20-
    krotności..., jeżeli przekracza, dyspozycje złożone później mają
    pierwszeństwo przed złożonymi wcześniej.

    > 3) Wypłata z rachunku/ów oszczędnościowych na rzecz zapisobiorców dokonana
    > będzie tylko do wysokości zgromadzonych środków. "
    >
    > To sie rozumie, chociaz chyba powinni dodac, "ale nie wiecej niz 20 srednich
    > krajowych". O ile dobrze interpretuje punkt 2.
    >
    > MarkX

    nie wiem czy dobrze pamiętam ten formularz, ale można tam też chyba
    wpisać kwotowo ile komu należy wypłacić. Tak więc jeżeli np wpłaciłeś
    na konto 10 tys. zł i złożyłeś zapis na wypadek smierci że osobie nr 1
    wypłacić 5 tys., osobie nr 2 wypłacić 5 tys., a po pewnym czasie
    wypłaciłeś z tego rachunku np. 1 tys. zł. więc bank wypłaci złożoną
    dyspozycję tylko do wys. zgromadzonyh środków, czyli 9 tys. zł.

    pozdrawiam,

    kaliq

  • 36. Data: 2007-10-08 15:58:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    666 napisał(a):
    > A w jaki sposób?

    W Millenium ? Odpowiedni wplyw z pensji, obroty na KK, posiadanie
    jakiegos kredytu. Tyle z pamieci.

    --
    Mithos

  • 37. Data: 2007-10-08 18:10:51
    Od: Piotrek Miller <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 07 Oct 2007 21:43:37 +0200, Mithos napisał(a):

    > No dokladnie, wiele bankow ma swoje wady. Te w ktorych sie placi
    > kilkanascie PLN na miesiac za obsluge rowniez. I przede wszystkim nie
    > kazdy bank, ktory ma oddzialy jest dobry. Bo co z tego ze sa oddzialy
    > skoro pracuja w nich osoby, ktore sie na niczym nie znaja i nic nie
    > potrafia zrobic (Millenium) ?

    Az sie wtrace ;-) Od niedawna jestem w Millenium. Ze wzgledu na kredyt
    hipoteczny, ktory dali mi na najlepszych warunkach. Lapalem sie
    jeszcze w BGZ, Nordea odmowila, i inne tez. Ale to nie wazne w tecj
    chwili. Oczywiscie kredyt byl obwarowany kilkoma obostrzeniami.
    Musielismy zalozyc konto wspolne, wynagrodzenie ma wplywac na to
    konto, itd., itp. Razem z kredytem dostalem karte kredytowa, kredyt
    odnawialny w koncie, konto w czasie trwania kredytu jest darmowe za
    wszystkie operacje. Karta kredytowa (w moim wypadku wybralem MC, bo
    Vise mam juz z Citi) jest darmowa pod warunkiem wykrecenia jakichs
    smiesznych limitow. Interfejs www jest ok!, sms-y tez dobrze. Moze
    sposob logowania i potwierdzania operacji moglby byc lepszy, ale... Na
    razie u mnie ma same plusy. Bede mial czas na potesowanie ;-) Zobacze
    za rok...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 38. Data: 2007-10-08 19:23:10
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotrek Miller napisał(a):
    > Moze
    > sposob logowania i potwierdzania operacji moglby byc lepszy, ale... Na
    > razie u mnie ma same plusy. Bede mial czas na potesowanie ;-) Zobacze
    > za rok...

    Akurat system logowania jest calkiem fajny. Czlowiek sie od razu nauczy
    na pamiec pesel oraz serii i nr dowodu osobistego :)

    --
    Mithos

  • 39. Data: 2007-10-09 09:48:43
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    System logowania jest akurat wyjatkowo durny.
    Na tyle durny, zeby zrezygnować z Millenium.
    Dopuszcza tylko hasła numeryczne, litery odpadają.
    Musisz pamietać swój osobisty numer, hasło 1, hasło 2, no i te pesele czy dowody.
    Przy koncie wspólnym to już porazka.
    I "fajne" jest to wpisywanie hasła od nowa 5 razy, gdy zlecasz 5 przelewów w jednej
    pojedynczej sesji.
    Reasumując: Millekonto przez internet to straszne g.....
    JaC

    -----