  • 1. Data: 2005-01-23 15:36:06
    Temat: Konta zagraniczne
    Od: f...@y...com

    Zagladam czasem na liste i zauwazam coraz czesciej pytania o zalozenie konta za
    granica - wysylane przez osoby, ktore deklaruja, ze absolutnie nie maja zamiaru
    wyprowadzac sie z PL, a jesli nawet, to tylko na np. trzy tygodnie, tylko po
    to, zeby miec zagraniczny adres. Rozumialbym, gdyby takie pytania zadawal ktos,
    kto np. zaczal wlasnie prace we Francji i szuka najlepszego konta na ktore ma
    byc przelewana pensja, a nie chce mu sie przegladac ofert bankow.

    Tak z ciekawosci: czy konto za granica to jest symbol "statusu"? Cos jak ZLOTA
    karta polskiego banku za 250 zl/rok albo jeszcze lepiej PLATYNOWA za,
    powiedzmy, 700 zl/rok? Czy sprzedawczynie i kelnerki osuwaja sie moze z
    wrazenia na widok karty wydanej przez Alliance Leicester albo BNP Paribas i od
    razu oferuja 10% znizki ;)

    Jakie sa wymierne korzysci posiadania konta w prowincjonalnej kasie
    oszczednosciowej gdzies np. pod Frankfurtem? - poza osobista satysfakcja, ze
    teraz wreszcie mozna sobie takie konto zalozyc, wiec czemu nie. (To akurat
    jestem w stanie zrozumiec).
    Czy takie konta sa po prostu tansze? Czy oferuja moze wyzsze oprocentowanie?

  • 2. Data: 2005-01-23 16:49:00
    Temat: Re: Konta zagraniczne
    Od: "Mirek @www.dzienpo.tk" <m...@p...pl>

    Odpowiem krotko: PayPal :)

    --
    Mirek
    http://www.dzienpo.tk

  • 3. Data: 2005-01-23 18:31:04
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik <f...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wrazenia na widok karty wydanej przez Alliance Leicester albo BNP Paribas i od

    konto zagraniczne daje mi w skali roku ogromne oszczędności
    mam konto w niemieckim DB i robie kilka przelewów tygodniowo do niemieckich
    banków
    przelewy te praktycznie nic nie kosztują (3 euro kwartalnie za prowadzenie
    konta)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-23 19:24:48
    Od: "WEarl" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości ...
> [...]
    > banków
    > przelewy te praktycznie nic nie kosztują (3 euro kwartalnie za prowadzenie

    3 euro kwartalnie ? Co to za konto jesli mozna wiedziec.
    db AktivKonto to 4 eur miesiecznie
    TOiP: http://tinyurl.com/49lym

    WEarl

  • 5. Data: 2005-01-23 19:34:02
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "WEarl" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 3 euro kwartalnie ? Co to za konto jesli mozna wiedziec.
    > db AktivKonto to 4 eur miesiecznie
    > TOiP: http://tinyurl.com/49lym

    Das Junge Konto
    zakładałem je jak jeszcze byłem studentem - jak sie teraz przyglądam to konto
    jest gratis a płace tylko za wyciągi przesyłane poczta do PL
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-01-23 21:13:51
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > jestem w stanie zrozumiec).
    > Czy takie konta sa po prostu tansze? Czy oferuja moze wyzsze

    Pytania takie beda sie pojawialy dopoki przelewy w EUR czy USD w polskich
    bankach beda niesamowicie drogie. Po drugie oprocentowanie np. rachunkow w
    USD jest w polskich bankch mizerne np. 0,5% chociaz podstawowa stopa % w USA
    jest wyzsza niz w EUR. Praktycznie, poza kilkoma wyjatkami, zalozenie konta
    zagranicznego w Polsce na odleglosc, np. przez internet jest praktycznie
    niemozliwe, np w USA w ogole nie realne. Wiekszosc chcialaby miec takie
    konto, ale chyba przyjdzie nam poczekac, az banki czysto zagraniczne beda
    otwierac swoje filie dla klientow w Polsce i wtedy na miejscu bedzie mozna
    otworzyc takie konto zagraniczne, ktore bedzie prowadzone w ktoryms z panstw
    Unii.

  • 7. Data: 2005-01-24 12:06:28
    Od: f...@y...com

    Dzieki. To wyjasnia. :)