  • 21. Data: 2004-09-15 10:07:21
    Temat: Re: Konto a śmierć
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Daniel M.J. napisał:

    > Polowa byla jego w trakcie trwania malzenstwa. Przez smierc malzonka
    > malzenstwo i wspolnota ustaja, dlatego dziedziczenie ustawowe przekazuje owa
    > polowe malzonkowi.

    OK. Zwal jak zwal.

    Bartol

  • 22. Data: 2004-09-15 11:31:29
    Temat: Re: Konto a śmier
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@Z...MINUS.NA.PLUS.simMINUSnet.pl>

    > Polowa byla jego w trakcie trwania malzenstwa. Przez smierc malzonka
    > malzenstwo i wspolnota ustaja, dlatego dziedziczenie ustawowe przekazuje
    owa
    > polowe malzonkowi.

    Ale on tej "pierwszej" połowy nie dziedziczy. Ona jest jego i w trakcie
    małżeństwa i
    po śmierci współmałżonka.Chyba że jest możliwość dowiedzenia że konkretna
    suma
    z tych pieniędzy pochodzi z tzw. majątku odrębnego, ale to są szczególne
    przypadki.
    "Druga" połowa podlega normalnemu dziedziczeniu wśród wszystkich
    spadkobierców w tym wdowca/wdowy.

  • 23. Data: 2004-09-15 13:01:07
    Od: Benny <zbkm@_usun_interia.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Polowa pieniedzy jest wlasnoscia meza zmarlej (wspolnota majatkowa
    > malzonkow) i nie wchodzi do masy spadkowej.

    A jak technicznie ma to zrobic, zgłosić się do banku z dowodem i
    powiedzieć, że połowa jest jej? Czy trzeba przeprowadzic sprawę w sądzie?

    Zbyszek

  • 24. Data: 2004-09-15 13:51:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Benny <zbkm@_usun_interia.pl> writes:

    > A jak technicznie ma to zrobic, zgłosić się do banku z dowodem i
    > powiedzieć, że połowa jest jej?

    Niestety nie wiem.

    > Czy trzeba przeprowadzic sprawę w sądzie?

    Sprawe trzeba tak czy owak o te druga polowe.

    MJ

  • 25. Data: 2004-09-15 15:17:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dave wrote:
    > wszystko zalezy od decyzji sadu

    Niby co?

    KG

  • 26. Data: 2004-09-15 21:40:43
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Daniel M.J." <q...@c...pbz> napisał w wiadomości

    > Cos sie zmienilo ostatnio w przepisach w tym zakresie?
    (...)

    W tym dowcip, ze nic sie nie zmienilo....

  • 27. Data: 2004-09-16 07:50:14
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisal w wiadomosci

    > Niby co?

    Niby to ze majatek zmarlego (jego nieruchomosci, oszczednosci itd) nie musza
    przypasc w polowie malzonkowi. Od tego jest sad zeby wydal stosowana do
    wszystkich okolicznosci decyzje.

    D.

  • 28. Data: 2004-09-16 08:01:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dave wrote:
    > Niby to ze majatek zmarlego (jego nieruchomosci, oszczednosci itd) nie musza
    > przypasc w polowie malzonkowi. Od tego jest sad zeby wydal stosowana do
    > wszystkich okolicznosci decyzje.

    Majątek zmarłego ta. Ale to co w przypadku wspólnoty majątkowej (a o tym
    była mowa) jest na koncie, nie jest co do zasady wyłącznie majątkiem
    zmarłego.
    A mozliwość ustalenia nierównych udziałów we wspólnocie jest dość
    ograniczona i na pewno nie odbywa się z urzędu.

    KG

  • 29. Data: 2004-09-16 08:10:33
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Majątek zmarłego ta. Ale to co w przypadku wspólnoty majątkowej (a o tym
    > była mowa) jest na koncie, nie jest co do zasady wyłącznie majątkiem
    > zmarłego.

    jesli jest to tylko jego konto to jest. Nie mowie o koncie wspolnym. Sad
    rozpatruje wszystkie aspekty. Np. takie ze ktos mogl odkladac pieniadze na
    swoim koncie z przeznaczeniem na rozwod...

    > A mozliwość ustalenia nierównych udziałów we wspólnocie jest dość
    > ograniczona i na pewno nie odbywa się z urzędu.

    ale ja wlasnie mowie o rownych udzialach np. 1/3 dla kazdego: dla zony, dla
    1 i dla 2 dziecka. Taki podzial czesto jest spotykany. Malzonek wcale nie
    musi dostac polowy.

    D.

  • 30. Data: 2004-09-16 08:45:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Dave" <d...@o...pl> writes:

    > jesli jest to tylko jego konto to jest.

    Nie jest.

    > Nie mowie o koncie wspolnym. Sad rozpatruje wszystkie aspekty. Np.
    > takie ze ktos mogl odkladac pieniadze na swoim koncie z
    > przeznaczeniem na rozwod...

    Przeznaczenie pieniedzy nijak nie zmienia faktu, ze jest to nadal
    majatek wspolny malzonkow.

    Owszem, czasami jeden z malzonkow posiada majatek odrebny, ale to
    jednak rzadkosc jest.

    MJ