  • 41. Data: 2004-09-16 12:34:31
    Temat: Re: Konto a śmierć
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Dave wrote:
    > czyzby ? Pozostajacy przy zyciu malzonek moze zazadac ustalenia udzialow. I
    > moze dostac zarowno wiecej jak i mniej niz 50%. Od tego jest wlasnie sad i
    > postepowanie spadkowe by to ustalic.

    Mowa o wyjątkach czy regule?
    Zresztą w pierwszym 'postępowaniu spadkowym', o nabycie spadku, nie
    będzie tego ustalał.

    KG

  • 42. Data: 2004-09-16 12:47:28
    Od: Anita Korzeniowska <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com>

    Dave napisał(a):

> [...]
    > moze dostac zarowno wiecej jak i mniej niz 50%. Od tego jest wlasnie sad i

    Rozumiem o jakiej sytuacji piszesz, ale czy inne niz domyślne ustalenie
    udziałów nie powinno nastąpić za życia obojga małżonków? Udawadnianie
    dopiero po śmierci małżonka, że się było stroną więcej wnoszącą do
    wspólnego majątku jest IMHO niezbyt eleganckie, choć rozumiem, że moje
    poczucie elegancji nie ma nic do rzeczy :-) Niewykluczam, że z punktu
    widzenia prawa jest to możliwe, ale chyba trudno byłoby udowodnić
    subiektywną opinię, np. że "moja zmarła małżonka zaniedbywała dom i
    dzieci i z tego tytułu nie należy zwiększać jej udziału".

    Jeśli nawet może to mieć miejsce w trakcie postępowania spadkowego to
    czy mam rozumieć, że do czasu zakończenia owego postępowania pozostający
    przy życiu małżonek nie ma prawa dysponowania nawet połową wspólnego
    majątku? Nie ma prawa pobierać pieniędzy ze wspólnego konta?

    Anita Korzeniowska

    http://foto.bzyk.com
    http://www.biblioNETka.pl

  • 43. Data: 2004-09-16 13:35:33
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Mylisz pojęcia albo piszesz nieprecyzyjnie.
    > Swojej części majątku wspólnego się nie dziedziczy. Dziedziczy się
    > spadek, a tu sąd nie może dowolnie ustalać udziałów.

    tak. Tylko ze "udzial w majatku wspolnym" malzonka pozostajacego przy zyciu
    wcale nie musi byc 1/2.

    D.

  • 44. Data: 2004-09-16 13:39:49
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Anita Korzeniowska" <z...@...o.s.p.a.m.bzyk.com> napisał w
    wiadomości news:AXf2d.286429
> [...]
    > przy życiu małżonek nie ma prawa dysponowania nawet połową wspólnego
    > majątku? Nie ma prawa pobierać pieniędzy ze wspólnego konta?

    Formalnie moze dysponowac polowa wspolnego majatku. Ale wskutek postepowania
    spadkowego calkowity jego udzial w tym wspolnym koncie moze zostac
    zwiekszony o taka skale jaka ustali sad. Nie da sie z gory przewidziec ile
    to bedzie chyba ze wszyscy spadkobiercy jednoznacznie sie zgodza na
    okreslony podzial.

    D.

  • 45. Data: 2004-09-16 14:56:25
    Od: "jo44" <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jakiej definicji ? O tym decyduje sad w postepowaniu spadkowym. To on
    > definiuje ile kto dostanie. Gdyby bylo to z gory jasne sad bylby zbedny.

    Ignorancja twa jest porazajaca.

  • 46. Data: 2004-09-17 06:48:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2004 13:38:45 +0200, Dave napisał(a):

    > ale o tym decyduje sad a nie bank !

    O podziale drugiego tysiąca :)
    Pierwszy tysiąc NALEŻY DO MAŁŻONKA - tak trudno Ci zrozumieć słowo
    "wspólnota majątkowa"?

    Pomyśl: jeśli kupiłeś auto na spółkę z kolegą, macie po 50% udziałów i
    kolega umrze - czy według Ciebie całe auto będzie przechodziło na
    spadkobierców kolegi czy tylko połowa? Bo według tego co cały czas
    twierdzisz - całe... :>

    > jakiej definicji ? O tym decyduje sad w postepowaniu spadkowym. To on

    Z definicji wspólnoty majątkowej. Amen.

    > definiuje ile kto dostanie. Gdyby bylo to z gory jasne sad bylby zbedny.

    Nie byłby zbędny, bo pozostaje część należąca do osoby zmarłej - i tą należy
    rozdzielić między spadkobierców. Czy Ty naprawdę nie potrafisz tego
    zrozumieć? Dom, będący wspólną własnością małżonków też będzie według Ciebie
    całkowicie przekazywany spadkobiercom?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944