  • 11. Data: 2011-01-13 11:07:21
    Temat: Re: Konto dla DG. Czy musze je miec?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Jan 13, 11:49 am, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > On 2011-01-13, BK <b...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Belka na karcie kredytowej?
    > Rozumiem paranoj w podej ciu do organ w podatkowych, ale bez przesady.
    >
    > --
    > Wojciech Ba cer
    > p...@p...pl

    Rozumiem Twoje zrozumienie - nie rozumiem tylko czego ignorujesz fakt,
    ze pytanie autora dotyczylo:
    - konta
    - karty kredytowej

    Skoro pisze o belce to raczej odnosze sie do konta - zacytowalem
    wypowiedz o "bonusach" KK i napisalem "mysle, ze problem moze byc z
    belka" majac na mysli, ze bonusy z KK to nie problem - moze problemem
    byc konto w zakresie belki

    Rozumiem, ze zastosowalem nierozumialy skrot myslowy, kajam sie.

  • 12. Data: 2011-01-13 11:25:57
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > To jak księgujesz zwolnienie z opłaty rocznej w karcie biznesowej
    > i z jakim dokumentem?

    Nie księguje, nie ma kosztu, nie ma obniżenia podatku.
    Rzuć okiem
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/344443,fisku
    s_chce_podatku_od_zysku_z_promocyjnych_kart_kredytow
    ych.html
    i próbuj jako początkujący biznesmen kłócić się ze skarbowką

  • 13. Data: 2011-01-13 11:32:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    BK wrote:

> [...]
    > wypowiedz o "bonusach" KK i napisalem "mysle, ze problem moze byc z
    > belka" majac na mysli, ze bonusy z KK to nie problem - moze problemem

    Ale jaki problem?
    Wpisze obelkowane odsetki w przychody
    (te 2 grosze czy iles tam nie robi róznicy, ze dwa razy ten podatek zaplaci
    -papier na ten dokument drozej wyjdzie)
    Zakladam, ze jak mialby znaczace odsetki, to
    nie pytalby na grupie :-)

  • 14. Data: 2011-01-13 11:33:13
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Rozumiem paranoję w podejściu do organów podatkowych, ale bez przesady.
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/344443,fisku
    s_chce_podatku_od_zysku_z_promocyjnych_kart_kredytow
    ych.html,komentarze,2
    "roponuję wieszać każdego dnia po jednym urzędniku fiskusa zaczynając od
    ministra finansów a kończąc na pracownikach najniższego szczebla. Należy
    wyciąć w pień tych pasożytów! Którzy do biednej babuliny wyślą upomnienie o
    2 grosze."

  • 15. Data: 2011-01-13 11:41:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-13, BK <b...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > byc konto w zakresie belki
    >
    > Rozumiem, ze zastosowalem nierozumialy skrot myslowy, kajam sie.

    Problemy jakie wynikają ze stosowania ROR jako konto w DG są akurat
    znane. Belka to nie jest aż taki problem bo większość ROR i tak
    ma 0%. I w DG preferuje się konta nieoprocentowane, żeby właśnie nie
    płacić więcej za księgowanie kwot niż się na tych odsetkach
    zarabia. :-)

    Znacznie większym problemem i zagrożeniem jest konieczność wyjasniania
    przychodów, przy uznaniu konta za gospodarcze.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2011-01-13 11:41:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-13, gri <s...@a...er> wrote:

    [...]

> [...]
    ych.html
    > i próbuj jako początkujący biznesmen kłócić się ze skarbowką

    Rzucam. To nie dotyczy tematyki przedsiębiorstw, tylko ogólnej, więc
    nieszczególnie widzę jak bycie przedsiębiorcą miałoby tu coś zmienić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2011-01-13 11:48:54
    Od: "gri" <s...@a...er>

    > Rzucam. To nie dotyczy tematyki przedsiębiorstw, tylko ogólnej, więc
    > nieszczególnie widzę jak bycie przedsiębiorcą miałoby tu coś zmienić.

    Ogólnie to dobrze wiedzieć, czego można się spodziewać po organach, by nie
    być zaskoczonym.
    Chcica urzędników jest nieograniczona. Komentarze kancelarii prawnych
    pojawiają się z opóźnieniem i są różne od interpretacji skarbników. Nie
    każdego stać na papugę.

  • 18. Data: 2011-01-13 11:52:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 13 Jan 2011 11:41:03 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >ma 0%. I w DG preferuje się konta nieoprocentowane, żeby właśnie nie
    >płacić więcej za księgowanie kwot niż się na tych odsetkach
    >zarabia. :-)

    BTW: Alior płaci 50 zł przy saldzie 9000 (6 i 2/3 procenta). Jak dla
    mnie warte jednego rekordu w bazie i linijki na wydruku :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2011-01-13 12:19:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-13, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > BTW: Alior płaci 50 zł przy saldzie 9000 (6 i 2/3 procenta). Jak dla
    > mnie warte jednego rekordu w bazie i linijki na wydruku :-)

    Jak masz saldo 9000 zł, to chyba nie jest dla Ciebie problemem założyć
    konto do działalności? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2011-01-13 12:35:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 13 Jan 2011 12:19:25 +0000 (UTC), Wojciech Bancer

    >On 2011-01-13, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    >
    >[...]
    >
    >Jak masz saldo 9000 zł, to chyba nie jest dla Ciebie problemem założyć
    >konto do działalności? :)

    Alior płaci owo 50 zł właśnie na konto dla DG :-)
    (BTW: właśnie takie mam, po rezygnacji z Lukasa).
    Ja tylko pozwoliłem sobie pokazać, że nie zawsze "w DG preferuje się
    konta nieoprocentowane".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski